תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
הצעת חוק תחבורה ציבורית בדרך לקריאה שנייה ושלישית
מערכת תשתיות 6 בפברואר 2014 15:58 אין תגובות

ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעת החוק להסרת חסמים שמעכבים הקמת הרכבת הקלה בגוש דן. האוצר: התלות ברכב הפרטי גורמת למשק נזק של 40 מיליארד שקל בשנה

Print Friendly, PDF & Email
הצעת חוק תחבורה ציבורית בדרך לקריאה שנייה ושלישית

הצעת חוק תחבורה ציבורית בדרך לקריאה שנייה ושלישית

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, החלה היום (ה') להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תחבורה ציבורית, שנועדה להסיר חסמים בתחומי התכנון, הביצוע והמימון, על מנת להאיץ הקמת מסילות ברזל ארציות ומקומיות. בפתח הישיבה אמר היו"ר ברוורמן כי ישראל נמצאת בפיגור ניכר מול העולם המערבי בכל הקשור לנושא הסעת המונים. לדבריו, ברוב המקרים שרים גוזרים את אותו סרט מספר פעמים בעוד שהפרויקטים לא מתקדמים. לכן, הוסיף ח"כ ברוורמן, בכוונתו לקדם את הדיונים בהצעת החוק כדי לאפשר את קידום הפרויקטים התקועים.

רכז תחבורה באגף התקציבים במשרד האוצר, אשר דולב, אמר כי בכל שנה נגרם למשק נזק של כ-40 מיליארד שקל כתוצאה מהתלות בשימוש ברכב הפרטי, בנוסף לאבדן אדיר של שעות עבודה, נזקי זיהום סביבתי ותאונות דרכים. הוא הוסיף כי החוקים הקיימים לא מתאימים להקמת הפרויקטים הנדרשים בגוש דן. הוא הסביר כי ההצעה מורכבת משלושה פרקים, כאשר הפרק הראשון עוסק במתן סמכויות למקים מסילת ברזל להיכנס למקרקעין לצורך ביצוע סקרים הנדסיים ושמירה על מבנים, הפרק השני עוסק בסמכויות להפקעת שטחים לצורך הקמת אתרי התארגנות זמניים והפרק השלישי עוסק באכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית בערים.

יו"ר נתבי תחבורה עירוניים להסעת המונים (נת"ע), אלכס ויז'ניצר, אמר כי פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן הוא המורכב ביותר בישראל ועלותו כ-100 מיליארד שקל. לדבריו, הפרויקט מצריך אישורים של שתי ועדות מחוזיות, 30 רשויות מקומיות ועוד 30 ועדות תכנון מקומיות. הוא ציין כי הקו האדום בין פתח תקווה לתל אביב, שנחשב ליבת הפרויקט, עבר את שלבי האישור הסטטוטוריים והעבודות צפויות להסתיים בשנת 2021. לדבריו, נדרשו 10 שנים כדי לפנות את התוואי ולהגיע לשלב שבו ניתן להתחיל בעבודות. עוד אמר ויז'ניצר כי הפתרון לגודש התחבורה במרכז הוא לבצע את יתר הקווים עד 2021. אחרת, הזהיר, הגודש בתל אביב יהיה כמו הגודש במוסקבה ולא ניתן יהיה לנסוע ברכב בגוש דן.

סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, התייחסה לנושא הפקעות הקרקע ואמרה כי צריך להתייחס לנושא בכובד ראש. לדבריה, יש ליצור כלים לשיתוף הציבור ולעשות זאת בזהירות. מנהל אגף הביצוע בנת"ע, אודי לרמן, אמר כי כיום אין לחברה סמכויות הפקעה וכניסה לשטחים, אך היא הצליחה להשיג הסכמות שאפשרו לה לבצע את העבודות. הוא הוסיף כי יש מקומות בהן חייבים להפקיע קרקע לתקופה זמנית, אחרת לא ניתן יהיה להקים תחנות.

היו"ר ברוורמן ציין כי הדבר עלול לפגוע בזכויות הפרט, אך בכוונתו לדאוג לאיזון הראוי כך שניתן יהיה להשלים את הפרויקטים בהקדם ולשמור על זכויות הציבור. הוא דרש מנציגי חברת נת"ע להעביר לוועדה נתונים שיסייעו לאתר את התושבים שעלולים להיפגע מההצעה, על מנת שניתן יהיה להזמינם לדיונים ולשמוע את קולם בטרם קבלת ההחלטות.

Print Friendly, PDF & Email
אבישי ברוורמן איכות הסביבה גוש דן חקיקה ותקינה רכבת קלה תחבורה ציבורית

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס