אנגליה הודיעה כי היא פותחת בפיילוט של כבישים שיטעינו את המכוניות החשמליות תוך כדי נסיעה בהטענה אלחוטית. מדובר בפרויקט שקוריאה כבר התחילה לבחון על אוטובוסים חשמליים
האם הכביש יטעין לכם את הרכב תוך כדי נסיעה?
אנגליה הודיעה כי היא פותחת בפיילוט של כבישים שיטעינו את המכוניות החשמליות תוך כדי נסיעה בהטענה אלחוטית. מדובר בפרויקט שקוריאה כבר התחילה לבחון על אוטובוסים חשמליים
נתיב הטענה אלחוטי לרכבים חשמליים. קרדיט: Highways England
ענף המכוניות החשמליות נמצא כרגע בשיאו, כשחברות כמו טסלה שמוציאות רק רכבים חשמליים קיימות לצד חברות המכוניות המסורתיות כמו ניסאן ושברולט מוציאות עוד ועוד דגמים חשמליים, ורק אתמול פורסם כאן כי חברת פורשה מתכוונת להוציא מכונית חשמלית ראשונה בעלת נתונים שוברים שיאים. אך למכוניות החשמליות עדיין יש בעיה שגורמת לצרכנים לחשוש מקנייה שלהן – טווח הנסיעה הקצר לפני שצריך להטעין את הסוללה מחדש.
בשנה הקרובה אנגליה תתחיל בפיילוט של 18 חודשים של פרויקט שיכול לפתור את הבעיה הזאת – הטענה אלחוטית של רכבים חשמלים הישר מכביש שיוקם במיוחד בשביל הפיילוט והתאמה של רכבי הבחינה לטכנולוגיה המהפכנית. בעיר גומי שבדרום קוריאה עובד פיילוט דומה כבר מאז חודש יולי 2013, שם הוקם כביש מיוחד שמטעין אוטובוסים חשמליים ייעודיים.
הפיתוח ייתן יתרון ענק לרכבים החשמליים על פני מכוניות רגילות מאחר ובניגוד למצב הקיים, בו הן צריכות להיטען בתחנות הטענה או בבית הלקוח – כעת בתיאוריה הן לא יצטרכו להיכנס לעמדות הטענה לעולם. הביקורת היחידה על שיטת ההטענה מדברת על כך שהרבה מהאנרגיה הולכת לאיבוד בהטענה האלחוטית. במסגרת רפורמת הרכבים החשמליים הממשלה אף התחייבה להציב עמדת הטענה חשמלית בכל 33 קילומטר בקירוב (20 מייל).
שר התחבורה הבריטי אנדרו ג'ונס אמר: "הפוטנציאל לטעון רכבים בעלי פליטות נמוכות בזמן שהם בתנועה מציע אפשרויות מרגשות. הממשלה כבר מקדישה 500 מיליון ליש"ט בחמש השנים הקרובות כדי לשמור את בריטניה בחזית של הטכנולוגיה הזאת, שתעזור לייצר עבודות וצמיחה בסקטור הזה. כפי שהפיילוט הזה מראה, אנחנו ממשיכים לחקור אופציות כדי לשפר את הנסיעה ולהפוך את הרכבים בעלי הפליטות הנמוכות לנגישים בשביל משפחות ועסקים".