אתמול (16.9) התקיים דיון במשרד התחבורה בנוגע לאפשרות להגביל את תנועת המשאיות באזור ת"א וגוש דן בעקבות עבודות הרכבת הקלה, בדיון חלה תפנית בעמדת משרד התחבורה לאחר ששר התחבורה הורה בעבר לבחון את הגבלת תנועת המשאיות
משרד התחבורה שינה את דעתו לגבי הגבלת תנועת המשאיות בתל אביב
אתמול (16.9) התקיים דיון במשרד התחבורה בנוגע לאפשרות להגביל את תנועת המשאיות באזור ת"א וגוש דן בעקבות עבודות הרכבת הקלה, בדיון חלה תפנית בעמדת משרד התחבורה לאחר ששר התחבורה הורה בעבר לבחון את הגבלת תנועת המשאיות
אתמול (16.9) זומנו נציגי מועצת המובילים לשימוע בפני הצוות המקצועי שדן בעניין במשרד התחבורה בהשתתפות נציג מחוז משטרת ת"א, נציגי משרד התחבורה ונציגי עריית ת"א. גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים הסביר בדיון כי הרעיון להגביל תנועת משאיות פועל בכיוון ההפוך לצורך המיידי להמשיך את הפעילות הכלכלית של העיר באופן שגרתי ככל שניתן. בין השאר, ביקש בן – הרוש, להתיר תנועת משאיות בכביש 20 (התנועה למשאיות בכביש 20 נאסרה בתחילת העבודות) בכדי לפתוח צירים עמוסים ולנווט את המשאיות לנתיבים המרוחקים ממוקדי העבודה ובכך לסייע לשחרר לחצי תנועה.
בתום הדיון ובתמיכת כל הנציגים שהשתתפו בו, הוחלט לאפשר את תנועת המשאיות בת"א ובגוש דן. לגבי תנועת משאיות בכביש 20, משטרת ישראל תמכה בעמדת מועצת המובילים להתיר את תנועת המשאיות בכביש זה, אולם הוחלט לקיים בנוגע לכך דיון נפרד בהמשך.
כזכור, עם תחילת העבודות על הרכבת הקלה באזור גוש דן, שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הנחה את עובדי משרדו להקים צוות מקצועי שיכלול את משרד התחבורה, עריית ת"א ומשטרת ישראל, על מנת לבחון את ההמלצה להגביל משמעותית את כניסת המשאיות לאזורים בהם מתבצעות העבודות ולאזורים הסמוכים להם המושפעים מכך.
לפני כשבועיים, פנתה בעניין זה מועצת המובילים למנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי. בפנייה נכתב שכל תנועת המשאיות הינה מקצועית ותכליתה היא לספק מענה לצרכים עסקיים בתחום המסחר והתעשייה ולתנופת הבנייה באזורים שונים בעיר. לטענת מועצת המובילים, מערך העבודה בענף הבנייה מאופיין בעמידה בזמנים, הן מבחינת התייצבות העובדים והן מבחינת אספקת החומרים וכל עיכוב בא לידי ביטוח בנזק של מאות מיליוני שקלים.
מועצת המובילים טענה בפנייתה כי חוסר באספקת חומרי גלם, ייצור תגובת שרשרת של השבתת כל הפעילויות קשורות וכתוצאה מכך גם על כל הפעילויות העסקיות באזור. כמו כן, התרעמו במועצה על כך שהעבודות צפויות להימשך 6 עד 8 שנים, ולא ייתכן שבמשך כל התקופה הזו, אי אספקה של טובין לאזורי העבודות, תהיה מכת מוות לת"א בפרט ואזור גוש דן בכלל.