בשימוע הפומבי שנערך בשעה זו על ידי הצוות שגיבש את מתווה הפשרה עם מונופול הגז נאם נציג אדיסון בארץ, ירום אריאב. אריאב אמר כי האינטרס של המונופול הוא שתנין וכריש לא יפותחו, שייקח לרוכש תנין וכריש שנה נוספת עד שהיא תתחיל לסגור עסקאות מעבר לזמן שהמתווה מתחשב בו, וכי לא צריך יותר מחצי שנה כדי למכור את תנין וכריש
אדיסון שוקלת לרכוש את תנין וכריש – בתנאי שמתווה הגז ישתנה
בשימוע הפומבי שנערך בשעה זו על ידי הצוות שגיבש את מתווה הפשרה עם מונופול הגז נאם נציג אדיסון בארץ, ירום אריאב. אריאב אמר כי האינטרס של המונופול הוא שתנין וכריש לא יפותחו, שייקח לרוכש תנין וכריש שנה נוספת עד שהיא תתחיל לסגור עסקאות מעבר לזמן שהמתווה מתחשב בו, וכי לא צריך יותר מחצי שנה כדי למכור את תנין וכריש
מתווה הפשרה עם מונופול הגז ששוחרר לשימוע ציבורי לפני כשלושה שבועות מכיל מספר סעיפים שפונים למאגרים הקטנים, ביניהם מכירה של המאגרים תוך 14 חודשים ואם המונופול לא מצליח למכור את המאגרים אז הם יעברו לממונה מטעם המדינה שימכור אותם בעצמו תוך 4 חודשים ועוד. היום בשימוע הפומבי שנערך במשרד האנרגיה (שידור חי כאן) התייחס ירום אריאב, נציג אדיסון, אל המתווה ואמר כי צריך להכניס אל המתווה נציגות של המאגרים הקטנים יותר מאחר והם סובלים מנחיתות ברורה אל מול המאגרים הגדולים.
אריאב: "יש החלטה של אדיסון שבהינתן התנאים המתאימים היא תרכוש את מאגרי תנין וכריש. יש צורך בהתערבות של המדינה כדי שיהיה פיתוח של המאגרים הקטנים. יש שורה של דברים שצריך לעשות – המדינה צריכה להחליט בצורה ברורה ושיוויונית כדי להבטיח את עתיד התעשייה הישראלית לעשרות השנים הבאות אחרת תהיה סטגנציה ולא יהיו פיתוחים נוספים".
"עוד דבר שצריך להגיד ביושר – למונופול אין אינטרס של פיתוח מתחרים. ואם מונופול ירצה שמאגרים כמו תנין וכריש לא יפותחו אז הם לא יפותחו אלא אם הממשלה תבוא ותגן על המאגרים האלה כהגנות ינוקא. אותו מונופול כאשר הוא לא רוצה שיקוםפ מתחרה ואם מאפשרים לו את זה אז הוא לא יקום. ולכן צריך לנקוט בשורה של צעדים שהם צעדי הסדרת מדיניות והם צעדים משלימים לצעדים שננקטו פה ואנחנו פירטנו מספר צעדים שאנחנו רוצים שייכנסו למתווה הנוכחי ורציתי שהעיקרון יהיה ברור בסך הכל ללא זה למרות הרצון הטוב לא תהיה כדאיות ולא יהיה ניתן לקחת את הסיכון של פיתוח מאגר בינוני אם לא תהיה מדיניות של הגנה על מאגרים קטנים ובינוניים".
"הצוות של המתווה חשב על זה אבל הוא לא מכיר את הנושא של מאגרים קטנים אז הוא שגה, וצריך לציין את זה: המתווה אמר שהוא רוצה לחסום את לוויתן מלבצע עסקאות כל עוד העסקה של כריש ותנין לא התבצעה – לא הביאו בחשבון את זה שכריש ותנין לא במצב של לוויתן וגם אחרי הרכישה הרוכש צריך לעשות קידוחי אימות שלוקחים לפחות שנה. ולכן אי אפשר יהיה להתקשר ברצינות עם לקוחות לפני שיהיה התהליך הזה כי זה מעמיד את הרוכש הפוטנציאלי בפני מצב שזה לא נותן לו כלום. הניסיון לעשות הנדסה מדויקת של להגן על אותו קונה כך שנחסום את לוויתן לאיקס חודשים ואתר תמר לאיקס אחר של חודשים זה משהו שהוא מראש לא חכם לעות כי הוא נדון לכישלון. בסופו של דבר זה שוק וגם אם זאת לא תהיה סגירת עסקאות פורמלית יש דרך לעשות דברים כאלה, ולכן לא צריך הגבלה אלא שינוי המחירים. היה ניסיון להתמודד עם הדברים הללו במתווה וצריך להתמודד איתם בצורה יותר רצינית".
"צריך לקבוע כללי משחק מסוימים, ובהם את תקבע איזשהי מערכת של הגנת ינוקא שבה מי שנכנס למאגרי כריש ותנין יהיה לו סט של דברים, מיסוי ותמלוגים או דברים אחרים, אבל היום יש ואקום בדבר הזה. חברת אדיסון מה שהיא מתכוונת לעשות זה להיכנס לכריש ותנין ולעשות אקספלורציה במקומות אחרים, אבל בשביל זה צריך פתרון למאגרים הקטנים והבינוניים".
"לגבי לוח הזמנים: קבעו לוח זמנים של 18 חודשים, ולהערכתנו לא צריך יותר מ-6 חודשים, מאחר וכבר היה ניסיון למכור את המאגרים בעבר וכל התנאים והשחקנים ידועים. צריך לקבוע לוח זמנים קצר והממשלה צריכה לתת תמריץ אפקטיבי למוכר כדי שהוא יסיים את הדבר הזה בזמן אמיתי מאחר ואדיסון כמו גם מפעילים אחרים עברו כל כך הרבה בתהליך הארוך הזה שלחכות פרק זמן נוסך הוא דבר שפשוט לא סביר".
"בנושא של המחירים: כשהממשלה באה לשקול אם היא רוצה פיתוח של כריש ותנין ורוצה לשקול אם היא רוצה פיתוח של מאגרים נוספים בעתיד זה הצורך שהמחירים יהיו נמוכים ככל האפשר אבל לא להרוג את התעשייה הזאת. אנחנו צריכים להיות בתעשייה שבה המחירים צריכים לשקף יכולת אמיתית לפתח את השדות האלה. מבחינתנו זה סופר חשוב לכלכלה הלאומית לגבש דרך פעולה קוהרנטית ושקופה כלפי המאגרים הקטנים והבינוניים".