מס הבלו על הביו-דלקים אמור להיות פי מאה מהמס הנמוך שמשרד האוצר גובה עליו בעקבות ההטבה. בתום תקופת ההטבה הזמנית – יועלה המס בהדרגה עד ל-50% משיעורו הקבוע בחוק כיום
כחלון האריך את ההטבה במיסוי דלק ביו-דיזל בשנתיים נוספות
מס הבלו על הביו-דלקים אמור להיות פי מאה מהמס הנמוך שמשרד האוצר גובה עליו בעקבות ההטבה. בתום תקופת ההטבה הזמנית – יועלה המס בהדרגה עד ל-50% משיעורו הקבוע בחוק כיום
שר האוצר, משה כחלון, נענה לבקשת משרדי האנרגיה והגנת הסביבה וחתם בהמלצת רשות המסים על צו המאריך בשנתיים את הטבת המס, לפיה מס הבלו המוטל על דלק המופק משמן משומש או משומן בעלי חיים (ביודיזל) הנאסף בישראל יישאר בגובה של 28.68 שקלים לאלף ליטר בלבד. זאת במטרה לעודד ייצור של דלק ידידותי לסביבה ולהעניק "הגנת ינוקא" למפעלים שהוקמו לצורך זה. בהתאם לתיקון הצו, בתום תקופת ההטבה הזמנית – יועלה המס בהדרגה עד ל-50% משיעורו הקבוע בחוק כיום.
על פי צו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004, על ייצור ביודיזל מוטל בלו בגובה של 2,890.15 שקלים לאלף לליטר כפי שמוטל על סולר, אך במסגרת אותו צו – הוחלה הוראת שעה לפיה על הביודיזל יחול בלו מופחת בגובה של 28.68 שקלים לאלף ליטר, בדומה למס המוטל על שמן תעשייתי ממוחזר, עד לסוף שנת 2011. הוראת השעה הוארכה מספר פעמים, כאשר ההארכה האחרונה הייתה עד ליום 30.06.15 בשל העובדה שהוראת השעה פגה בתקופת הבחירות לכנסת וזאת בהתאם לסעיף 38 לחוק יסוד הכנסת.
במהלך תקופה זו, נערכה בדיקה של המשרד להגנת הסביבה בה נמצא כי התועלת הסביבתית בחיסכון בפליטות של ביודיזל המיוצר משמן משומש שנאסף בישראל ישירות ממסעדות ובתי מלון, בשיקלול התועלת בייצור ביודיזל משמן משומש המושלך לביוב ובמטמנות, מוערכת ב-1,454.29 שקלים לאלף ליטר. לפיכך, מוצע בצו זה להחיל הוראת שעה חדשה שתוקפה חמש שנים שבסיומה – יופחת הבלו על ביודיזל בשיעור התועלת הסביבתית שלו כאמור, כך שבמקום שיעורו הנוכחי של 2,890.15 שקלים לאלף ליטר, יעמוד על 1,435.86 שקלים לאלף ליטר.
בכדי ליצור וודאות לעוסקים בענף, במסגרת הוראת השעה מוצע כי בשנתיים הקרובות הבלו יישאר בגובה של 28.68 שקלים לאלף ליטר, ובשלוש השנים שלאחר מכן הוא יועלה מכן באופן מדורג בשלושה שלבים; כך, רק החל מה-1 לאוקטובר 2019 יעמוד הבלו על 1,435.86 שקלים לאלף ליטר.
הצו ייכנס לתוקפו החל מה-1 ביולי 2015. יש לציין כי במידה ויהיו עדכונים לגבי גובה התועלות החיצוניות בתום תקופת הוראת השעה, ייבחן שוב גובה הבלו בהתאם. תוספת ההכנסות למדינה בשלב היישום הסופי מוערכת ב-2.2 מיליון שקלים לשנה וזאת, על בסיס כמויות הייצור בשנת 2014.