תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
האם הרכבת לאילת תעביר חומרים מסוכנים דרך מרכז באר שבע?
מערכת תשתיות 1 בדצמבר 2014 18:52 אין תגובות

הוועדה המחוזית דרום החליטה היום (ב') כי חברת נתיבי ישראל תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר רכבות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי

Print Friendly, PDF & Email
האם הרכבת לאילת תעביר חומרים מסוכנים דרך מרכז באר שבע?

הרכבת לאילת תעביר חומרים מסוכנים דרך מרכז באר שבע

הוועדה המחוזית דרום החליטה היום (ב') כי חברת נתיבי ישראל תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר רכבות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי

אחרי מאבק של המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, הוועדה המחוזית דרום החליטה כי רכבת ישראל תצטרך להשלים את תסקיר ההשפעה על הסביבה של הרכבת לאילת. כמו כן נדרשת רכבת ישראל להכין תסקיר השפעה לנושא הובלת חומרים מסוכנים. הרכבת לאילת צפויה להעביר חומרים מסוכנים רבים דרך מרכז באר שבע, במרחק של 25 מטרים בלבד מבתי תושבים.

אחרי מאבק ממוקד של המשרד להגנת הסביבה, הוועדה המחוזית דרום החליטה כי רכבת ישראל תצטרך להשלים את תסקיר ההשפעה על הסביבה של הרכבת לאילת. כמו כן נדרשת רכבת ישראל להכין תסקיר השפעה לנושא הובלת חומרים מסוכנים. הרכבת לאילת צפויה להעביר חומרים מסוכנים רבים דרך מרכז באר שבע, במרחק של 25 מטרים בלבד מבתי תושבים.

הוועדה המחוזית דרום, ברוב של 7 מול 4, החליטה כי חברת נתיבי ישראל, יזמית התכנית של קו הרכבת לאילת, תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר קרונות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי. בכך קיבלה הוועדה את בקשת המשרד להגנת הסביבה.

בדיון השתתפה מיכל בר – טוב, לשעבר ראשת האגף לחומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה, שכתבה בימים האחרונים חוות דעת עבור החברה להגנת הטבע, על הסכנות הבטיחותיות שבמעבר רכבת משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לאוניברסיטה בבאר שבע ולשכונות המגורים בעיר. גם נציגת עיריית באר שבע תמכה בהחלטה להכין תסקיר כזה. בדיון גם לקח חלק של טחנאי, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע באזור הדרום.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "ככל שמתקדמים עם הליכי התכנון, כולם מבינים את ההשלכות ההרסניות של הפרויקט, שהוא מיותר, ללא כל היתכנות, שהוא רק יגרום לנזקים סביבתיים, כלכליים וחברתיים ויעמיד בסכנה אזרחים רבים. הגיע הזמן שהמדינה תגיד – טעינו, ותבטל את הפרויקט".

​מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר: ״אין כל סיבה שמאות טונות של חומרים מסוכנים יעברו באמצע באר שבע ליד שכונה ד', ואפילו לא ידונו בהשפעות הנושא על הציבור, ובדרכים למנוע אירועים מסוכנים".

החלטת הוועדה המחוזית דרום: "הוועדה השתכנעה בחשיבות הבחינה וההערכה של ההשלכות הסביבתיות, לרבות שינוע חומרים מסוכנים במרכזי הערים, וזאת בשלב התכנון של תוואי המסילה לאילת. הוועדה מורה ליזם להשלים את התסקיר כמפורט בסעיף 4.1.7 בהנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה".

Print Friendly, PDF & Email
אילת דוד לפלר החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה רכבת

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד