הוועדה המחוזית דרום החליטה היום (ב') כי חברת נתיבי ישראל תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר רכבות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי
הרכבת לאילת תעביר חומרים מסוכנים דרך מרכז באר שבע
הוועדה המחוזית דרום החליטה היום (ב') כי חברת נתיבי ישראל תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר רכבות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי
אחרי מאבק של המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, הוועדה המחוזית דרום החליטה כי רכבת ישראל תצטרך להשלים את תסקיר ההשפעה על הסביבה של הרכבת לאילת. כמו כן נדרשת רכבת ישראל להכין תסקיר השפעה לנושא הובלת חומרים מסוכנים. הרכבת לאילת צפויה להעביר חומרים מסוכנים רבים דרך מרכז באר שבע, במרחק של 25 מטרים בלבד מבתי תושבים.
אחרי מאבק ממוקד של המשרד להגנת הסביבה, הוועדה המחוזית דרום החליטה כי רכבת ישראל תצטרך להשלים את תסקיר ההשפעה על הסביבה של הרכבת לאילת. כמו כן נדרשת רכבת ישראל להכין תסקיר השפעה לנושא הובלת חומרים מסוכנים. הרכבת לאילת צפויה להעביר חומרים מסוכנים רבים דרך מרכז באר שבע, במרחק של 25 מטרים בלבד מבתי תושבים.
הוועדה המחוזית דרום, ברוב של 7 מול 4, החליטה כי חברת נתיבי ישראל, יזמית התכנית של קו הרכבת לאילת, תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר קרונות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי. בכך קיבלה הוועדה את בקשת המשרד להגנת הסביבה.
בדיון השתתפה מיכל בר – טוב, לשעבר ראשת האגף לחומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה, שכתבה בימים האחרונים חוות דעת עבור החברה להגנת הטבע, על הסכנות הבטיחותיות שבמעבר רכבת משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לאוניברסיטה בבאר שבע ולשכונות המגורים בעיר. גם נציגת עיריית באר שבע תמכה בהחלטה להכין תסקיר כזה. בדיון גם לקח חלק של טחנאי, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע באזור הדרום.
מהחברה להגנת הטבע נמסר: "ככל שמתקדמים עם הליכי התכנון, כולם מבינים את ההשלכות ההרסניות של הפרויקט, שהוא מיותר, ללא כל היתכנות, שהוא רק יגרום לנזקים סביבתיים, כלכליים וחברתיים ויעמיד בסכנה אזרחים רבים. הגיע הזמן שהמדינה תגיד – טעינו, ותבטל את הפרויקט".
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר: ״אין כל סיבה שמאות טונות של חומרים מסוכנים יעברו באמצע באר שבע ליד שכונה ד', ואפילו לא ידונו בהשפעות הנושא על הציבור, ובדרכים למנוע אירועים מסוכנים".
החלטת הוועדה המחוזית דרום: "הוועדה השתכנעה בחשיבות הבחינה וההערכה של ההשלכות הסביבתיות, לרבות שינוע חומרים מסוכנים במרכזי הערים, וזאת בשלב התכנון של תוואי המסילה לאילת. הוועדה מורה ליזם להשלים את התסקיר כמפורט בסעיף 4.1.7 בהנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה".