חברת 'גרינספנס' פיתחה שרוול אלסטי המייתר את הצורך בשימוש בגז דחוס באריזות לחץ מתכתיות
גאווה ישראלית: גרינספנס הישראלית זכתה בתחרות הקלינטק העולמית
חברת GreenSpense הישראלית זכתה במקום הראשון בקטגוריית כימיקלים וחומרים מתקדמים בתחרות הקלינטק הבינלאומית שנערכה בעמק הסיליקון, ארה"ב. הפיתוח שהקנה לה את הפרס הוא שרוול אלסטי המייתר את הצורך בשימוש בגז דחוס באריזות לחץ מתכתיות המשמשות בעיקר בתעשיית הקוסמטיקה וידועות בתרומתן השלילית לסביבה. גרינסגפנס זכתה גם במקום השני בקטגוריה הכללית בתחרות. החברה עלתה לשלב התחרות הבינלאומית בעמק הסיליקון לאחר שזכתה בתחרות ה"קלינטק אופן ישראל" שנערכה בארץ לפני כחודש וחצי.
תחרות רעיונות הקלינטק הבינלאומית, CleanTech Open Global Ideas Competition, הנערכת בעמק הסיליקון בארה"ב, נחשבת ליוקרתית שבתחרויות הקלינטק הבינלאומיות. התחרות מציעה פלטפורמה מצוינת למפגש בין יזמים, יועצים ומשקיעים בתחום ומושכת מדי שנה עשרות מציגים מכל רחבי העולם. השנה השתתפו בתחרות יותר מ-120 חברות שהציגו פיתוחים ירוקים בקטגוריות שונות בהן חקלאות ומים, התייעלות אנרגטית, תחבורה, בנייה ירוקה וכימיקלים וחומרים מתקדמים.
מדי שנה מיוצרים בעולם כ-12 מיליארד תכשירי תרסיס, ג'ל וקצף, באריזות לחץ מתכתיות, לשימושים שונים הצורכים למעלה מ-500,000 טון של גזים. השרוול שפיתחה GreenSpense עשוי מחומר מיוחד ומולבש על שקיק פנימי סטנדרטי המצוי בתעשייה. בעת תהליך המילוי, השרוול מפתח לחץ עבודה גבוה הנדרש ליצירת תרסיס איכותי.
בשונה מהגז, המפעיל לחץ לכל הכיוונים, הכוח אותו מפעיל השרוול מופנה רק כלפי מרכז האריזה. כך מתאפשר מעבר מאריזות לחץ מתכתיות עגולות לאריזות העשויות ממגוון חומרים (פלסטיק, קרטון וכדומה), ומגוון עיצובים המקנים ביו היתר יתרונות שיווקיים משמעותיים ליצרנים. הטכנולוגיה מפשטת ומוזילה את תהליך הייצור, וקלה להטמעה בקווי המילוי הקיימים.
גדי הרשי, מנכ"ל החברה, מסר לאחר הזכייה: "GreenSpense גאה לקחת חלק במהפכה הירוקה שתאפשר שימוש במוצרים זולים וידידותיים לסביבה. ההכרה הבינלאומית בטכנולוגיה מוכיחה כי הפיתוח שלנו יביא לשינויים מרחיקי לכת בשוק תוך יצירת מוצרים ירוקים יותר וידידותיים יותר הן למשתמש והן לסביבה. הזכייה כבר מעוררת עניין רב בחברה ובמוצריה, מצד לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים. בעתיד הקרוב GreenSpense תציב את הסטנדרט העולמי בתחום".
השתתפות החברות הישראליות בתחרות הבינלאומית הינה פרי יוזמה של עמותת "שבוע היזמות העולמי בישראל" ובשיתוף פורום MIT ליזמות, המרכז הטכנולוגי קפיטל נייצ'ר, ביה"ס רקנאטי למנע"ס באוניברסיטת תל-אביב וחברת רוני פיבלוביץ' – EcoBrand.