האופנוע בעל שלושת הגלגלים מצויד בהגה רגיל, שני מנועים חשמליים הממוקמים בגלגליו הקדמיים והוא מסוגל להגיע למהירות של 60 קמ"ש
תכירו את i-road: רכב אישי תלת גלגלי וחשמלי של טויטה
טויוטה הציגה השבוע את הממתק הרשמי שלה בתערוכת הרכב בטוקיו: המדובר ב-i-road, מעין אופנוע/ רכב חשמלי ותלת גלגלי שהצליח לייצר סטנדרט חדש בעולם הרכבים האישיים. שנים מגלגליו של ה-i-road ממוקמים מקדימה בעוד שהגלגל השלישי והבודד ממוקם מאחור, זאת בשונה ממרבית הדגמים של הרכבים האישיים שנוצרו עד כה. תצורה זו מייצרת גמישות רבה יותר בנהיגת הרכב ועל פי עיתונאים שביצעו בה נסיעת מבחן היא מקלה גם על מצבי תימרון וכניסה לחניה.
מערכת הרכב החשמלית כוללת הגה רגיל, מערכת מיזוג אוויר, מערכת שמע מפתיעה באיכותה עם יכולת חיבור לבלוטות' ועוד. כמו כן, בניגוד לאופנועים, ב-i-road אין צורך בקסדה. ההנעה של הרכב מבוססת על שני מנועים חשמליים המותקנים בתוך הגלגלים הקדמיים, בהספק מרבי של 2 קילו-וואט (כ-2.5 כוחות סוס) כל אחד.
טווח הנסיעה של הרכב מגיע ל-50 קילומטר שלאחריהם ניתן לטעון את הרכב לשלוש שעות בשקע ביתי ולצאת חזרה אל הדרך. המהירות המירבית אליה מגיע ה-i road עומדת על כ-60 קמ"ש ומימדיו אינם עולים על זה של קטנוע רגיל. משקלו מגיע לכ-300 ק"ג.
אנשי התקשורת שסיקרו את השקת הדגם יצאו מגדרם מרוב התלהבות. רבים מהם טענו כי חוויית הנהיגה ב-i-road לא דומה לרכבים שהושקו זה מכבר בתחום זה וכי מערכת הייצוב האוטומטית של הרכב עושה עבודה יוצאת מגדר הרגיל.
"לוקח רגע להתרגל לדרך שבה הרכב פועל אבל למי שיש נסיון ברכיבה על קטנוע, מתרגל בקלות רבה" אמר מעצב הרכב לכתב ה'טלגרף' "אף רכב דו גלגלי לא יכול לעצור ולבצע פנייה תוך כדי, אבל הרכב הזה יכול". עם זאת, המעצב הוסיף כי אם הרכב אכן ייצא להפקה מסחרית הרי שיהיה על החברה לבצע בו מספר שינויים ובהם חיזוק החיפוי החיצוני, חיפוי מלא לכל מזג אוויר ועוד. נתונים אלו עשויים להכביד על משקל הרכב אך ככל הנראה, בטויטה מאמינים כי יוכלו להתמודד גם עם האתגרים הללו.
צפו בביצועים של ה-i-road