תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
תכירו את i-road: רכב אישי תלת גלגלי וחשמלי של טויטה
מערכת תשתיות 5 בנובמבר 2013 14:58 אין תגובות

האופנוע בעל שלושת הגלגלים מצויד בהגה רגיל, שני מנועים חשמליים הממוקמים בגלגליו הקדמיים והוא מסוגל להגיע למהירות של 60 קמ"ש

Print Friendly, PDF & Email
תכירו את i-road: רכב אישי תלת גלגלי וחשמלי של טויטה

תכירו את i-road: רכב אישי תלת גלגלי וחשמלי של טויטה

טויוטה הציגה השבוע את הממתק הרשמי שלה בתערוכת הרכב בטוקיו: המדובר ב-i-road, מעין אופנוע/ רכב חשמלי ותלת גלגלי שהצליח לייצר סטנדרט חדש בעולם הרכבים האישיים. שנים מגלגליו של ה-i-road ממוקמים מקדימה בעוד שהגלגל השלישי והבודד ממוקם מאחור, זאת בשונה ממרבית הדגמים של הרכבים האישיים שנוצרו עד כה. תצורה זו מייצרת גמישות רבה יותר בנהיגת הרכב ועל פי עיתונאים שביצעו בה נסיעת מבחן היא מקלה גם על מצבי תימרון וכניסה לחניה.

מערכת הרכב החשמלית כוללת הגה רגיל, מערכת מיזוג אוויר, מערכת שמע מפתיעה באיכותה עם יכולת חיבור לבלוטות' ועוד. כמו כן, בניגוד לאופנועים, ב-i-road אין צורך בקסדה. ההנעה של הרכב מבוססת על  שני מנועים חשמליים המותקנים בתוך הגלגלים הקדמיים, בהספק מרבי של 2 קילו-וואט (כ-2.5 כוחות סוס) כל אחד.

טווח הנסיעה של הרכב מגיע ל-50 קילומטר שלאחריהם ניתן לטעון את הרכב לשלוש שעות בשקע ביתי ולצאת חזרה אל הדרך. המהירות המירבית אליה מגיע ה-i road עומדת על כ-60 קמ"ש ומימדיו אינם עולים על זה של קטנוע רגיל. משקלו מגיע לכ-300 ק"ג.

אנשי התקשורת שסיקרו את השקת הדגם  יצאו מגדרם מרוב התלהבות. רבים מהם טענו כי חוויית הנהיגה ב-i-road לא דומה לרכבים שהושקו זה מכבר בתחום זה  וכי מערכת הייצוב האוטומטית של הרכב עושה עבודה יוצאת מגדר הרגיל.

"לוקח רגע להתרגל לדרך שבה הרכב פועל אבל למי שיש נסיון ברכיבה על קטנוע, מתרגל בקלות רבה" אמר מעצב הרכב לכתב ה'טלגרף' "אף רכב דו גלגלי לא יכול לעצור ולבצע פנייה תוך כדי, אבל הרכב הזה יכול". עם זאת, המעצב הוסיף כי אם הרכב אכן ייצא להפקה מסחרית הרי שיהיה על החברה לבצע בו מספר שינויים ובהם חיזוק החיפוי החיצוני, חיפוי מלא לכל מזג אוויר ועוד. נתונים אלו עשויים להכביד על משקל הרכב אך ככל הנראה, בטויטה מאמינים כי יוכלו להתמודד גם עם האתגרים הללו.

צפו בביצועים של ה-i-road

Print Friendly, PDF & Email
i road איכות הסביבה טויטה טוקיו רכב חשמלי תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד