72% (36,000) מהמקררים בפרויקט החלפת המקררים של משרד האנרגיה והמים כבר נמכרו לצרכנים, כך עולה מנתוני האגף לשימור אנרגיה במשרד האנרגיה והמים
72% מהמקררים בפרויקט החלפת המקררים של משרד האנרגיה והמים כבר נמכרו
36,000 מתוך 50.000 המקררים המוצעים במחיר מוזל בפרויקט החלפת המקררים של משרד האנרגיה והמים כבר נמכרו לצרכנים, כך עולה מנתוני האגף לשימור אנרגיה במשרד. הפרויקט, שהחל לפני כחודש, מאפשר ל – 50,000 בתי אב בקרב הציבור הרחב בישראל להחליף מקררים ישנים ובזבזניים בחשמל, במקררים חסכוניים ויעילים אנרגטית, המסובסדים על ידי משרד האנרגיה והמים. תקציב הפרויקט עומד על כ- 50 מיליון שקל, והחיסכון השנתי הצפוי בחשבון החשמל של כל אחד מוערך בכ- 600 ש"ח בשנה.
שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו: "המבצע שיזמנו נוחל הצלחה רבה. אנו שמחים להיווכח כי הציבור מבין את חשיבות החיסכון בחשמל, ונרתם לצמצום הצריכה. זהו צעד נוסף במאמץ הכולל להתייעלות במשק האנרגיה בכלל, ולקראת בצורת החשמל הצפויה בקיץ הקרוב. אנו נוקטים בצעדים נוספים שיקלו על הציבור לקחת חלק פעיל במאמץ הלאומי לשמירה על יציבות משק החשמל. צעדים אלו יועילו לא רק למשק החשמל ולסביבה, אלא גם לכיסו הפרטי של כל אזרח בישראל.
המחיר המסובסד של המקררים, בהיקף של 30% מעלות המקרר החדש – ועד 1,250 ש"ח לכל מקרר חדש מבין הדגמים שזכו במכרז. המשרד חוזר ומדגיש כי המחיר המסובסד כולל את: רכישת המקרר, הובלתו לבית הלקוח, פינוי המקרר הישן לגריטה ומתן אחריות כוללת ל- 3 שנים. כמו כן, המקרר המוחלף חייב להיות תקין ולא מקולקל, בן למעלה מ- 7 שנים ובעל נפח של 300 ליטר לפחות. צרכנים שנתקלו בדרישות תשלום על פעולות הכלולות במחיר – מוזמנים לפנות למוקד המבצע בטלפון 2307*.
יש לציין כי בעקבות הביקוש הרב, חמישה דגמים מבין הדגמים שזכו במכרז- אזלו במלאי.
להלן הטבלה המעודכנת של דגמי המקררים המשתתפים במבצע ומחירם:
חברה | דגם | נפח כללי (ליטרים) | מחיר לצרכן (₪) | צריכת חשמל ליממה (קוט"ש) | דירוג אנרגטי | |
LG | GRB528 | 356 | 1806 | 1.42 | B | |
HITACHI | RZ470ERS9 | 398 | 1949.5 | 1.48 | B | |
SAMSUNG | RT45HSSW | 352 | 1953 | 1.25 | B | אזל המלאי |
SAMSUNG | RT59 | 465 | 2233 | 1.65 | B | אזל המלאי |
BEKO | DN156720 | 505 | 2415 | 1.64 | B | אזל המלאי |
LG | GM749 | 511 | 2940 | 1.62 | B | אזל המלאי |
LG | GM829 | 601 | 4700 | 1.80 | B | אזל המלאי |
LG | GRB238JTA | 581 | 5940 | 1.64 | B |
משך המבצע הינו כ- 18 חודשים ו/ או עד גמר המלאי. רשימת החנויות המעודכנת עם החנויות המשתתפות במבצע מופיעה באתר האינטרנט של המשרד בכתובת: www.energy.gov.il .
בנוסף לפרויקט זה, פרסם המשרד מכרז נוסף להספקת מקררים חדשים ויעילים אנרגטית וגריטת מקררים ישנים, במסגרתו יסובסדו עוד כ- 50 אלף מקררים עבור האוכלוסייה הכללית בישראל. כמו כן, במהלך השנה מתוכנן להתפרסם מכרז נוסף של מקררים לאוכלוסיות שונות, שיכלול את החלפתם של עוד כ-20 אלף מקררים חדשים ויעילים אנרגטית, כך שעד סוף השנה צפוי מספר המקררים הכללי שיסובסדו על ידי המשרד, לעמוד על כ- 140 אלף מקררים.
עדיין נמצא בעיצומו מבצע סבסוד נורות חסכוניות
במשרד מזכירים כי מבצע הנורות המסובסדות עדיין נמצא בעיצומו ובמסגרתו יכול הציבור לרכוש מארז של שלוש נורות חסכוניות מסוג CFL (נורות פלורנאיות קומפקטיות) במחיר של 20 שקלים בלבד למארז, זאת על מנת לעודד שימוש בנורות חסכוניות בקרב כלל הציבור. כל נורה חסכונית מהסוג שבמארז, שתחליף נורת ליבון בזבזנית, תביא לחיסכון בהוצאות החשמל בשיעור של כ- 70% בצריכת החשמל למאור. עד כה נמכרו כ- 120 אלף מארזים של שלוש נורות חסכוניות המשתתפות במבצע, 24% מהמארזים.
נמשך גם מבצע סבסוד מזגנים לאוכלוסיית מקבלי הבטחת והשלמת הכנסה:
עד כה נמכרו כ- 1,000 מזגנים יעילים אנרגטית במסגרת המבצע. פרטי המבצע נמצאים באתר המשרד. בהמשך יערוך המשרד פרויקטים נוספים, ביניהם פרויקטים להחלפת מכונות כביסה, דודי חשמל לדודי שמש ועוד. פרויקטים אלה מהווים חלק מהתוכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית שגיבש משרד האנרגיה והמים, ובהתאם להחלטת הממשלה שמטרתה לצמצם את צריכת החשמל במשק, להגביר את המודעות לחסכון באנרגיה ולעודד החלפת מוצרי חשמל ישנים בעלי דירוג אנרגטי נמוך והוצאתם מהשוק.
לפרטים נוספים בנושא הפרויקטים השונים ניתן להתקשר למוקד טלפוני במספר: 2307*
(הטלפון הקווי של המוקד הטלפוני 073-2547832)
המוקד ייתן מענה בשפות עברית, ערבית, רוסית ואמהרית
בימים א'-ה' בין השעות 8:00-22:00
וביום ו' בין השעות 8:00-13:00.
אזל המלאי של רוב הדגמים.
האם ידוע כבר – תאריך מסויים – מתי יהיה הפרוייקט הבא?
קניתי לפני 30 יום ירדו כבר 2 תש' ועדיין לא קיבלתי מקרר ואפילו לא טלפון שההזמנה בדרך
לפני חודש הזמנתי ואין אם מי לברר מתי המקרר מגיע בחב' ברימאג
תשלומים כמובן כבר יורדים, למה?
בנוהל תקין לא גובים תשלומים עד שהמוצר מסופק!
משהו יענה לי?
0577516228
אני הזמנתי באפריל מקרר והיום 24/5/12 הגיע אחרי 5 שעות של המתנה. הנהג פירק את הדלתות והעלה אותם לביתי.באחת מהן היה פגם.חיכיתי למקרר יותר מרבע שעה והנהג הסביר לי שיש בעיה עם הדלקת הנורה.אני סירבתי לקבל את המקרר. כך לא מתנהגים עם לקוח. ממחסן המשלוחים אמרו שהם יבדקו אותו ויתקשרו אלי אחרי החג.למה הסבלים לא יכולים להעלות את המקרר שלם דרך המדרגות אם לא נכנס למעלית?
הזמנו מקרר ב19 באפריל. עדיין לא קיבלנו אותו. אמרו שהמקרר יגיע תוך 20 יום. הספק לא עונה לטלפון. כבר שילמנו תשלום אחד עד עכשיו. מה יעשה משרד התשתיות?
הזמנו ב 20 באפריל דרך ביג אלקטריק .לפני שבוע אמרו לאשתי שהתקשרה שההזמנה הגיעה באיחור של כ12 ימים ,ביום ד 6.6 התקשר נציג ברימאג ואמר שרק ב1 באוגוסט יגיע. אמרתי שזאת חוצפה וכבר שלמתי 2 תשלומים .מאז לא חזרו אלי. מי אחראי לעיסקה ? אני אשמח לתשובה 054-7902005
אנחנו גם הזמנו מקרר ביום השני ל"מבצע של המקררים" ,בתאריך 18/05 עד עכשיו אף אחד לא יכול לתת תשובה לגבי האספקה של המקרר… לוקחים מאיתנו פרטים אומרים שיחזרו אלינו ואף אחד לא חוזר כבר חודשיים אנו מחכים למקרר… ובברימג לא עונים לנו בכלל… מה עושים?! אני לא יודע!!
אנחנו חוגגים כבר ימים רבים עם המקרר שרכשנו במבצע.
באנו, בחרנו, קנינו, קיבלנו אחרי 10 ימים. GM749
פשוט מושלם.
כל הכבוד למשרד האנרגיה ולחברה שמכרה לנו את המקרר.
גילוי נאות: הצטרפנו למבצע בשבוע השני לקיומו.
קנינו lg – GM829 והוא לא מתאים למידות של המטבח. קיבלנו אתמול ומעוניינם למכור פרטים 0504806974.