תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
יצאה לדרך הטיסה הסולארית מסביב לעולם
מערכת תשתיות 12 במרץ 2015 16:58 אין תגובות

שני טייסים שוויצרים יצאו לדרך בטיסה הראשונה מסביב העולם שלא תצרוך טיפת דלק אחת: המטוס מונע על ידי אנרגיה סולארית במהלך שעות היום, ועל ידי בטריות שהוטענו על ידי האנרגיה הסולארית בשעות הלילה. כדי לצלוח את המסע המפרך במטוס הניסיוני הטייסים התאמנו בהיפנוזה עצמית ומדיטציה

Print Friendly, PDF & Email
יצאה לדרך הטיסה הסולארית מסביב לעולם

יצאה לדרך הטיסה הסולארית מסביב לעולם

שני טייסים שוויצרים יצאו לדרך בטיסה הראשונה מסביב העולם שלא תצרוך טיפת דלק אחת: המטוס מונע על ידי אנרגיה סולארית במהלך שעות היום, ועל ידי בטריות שהוטענו על ידי האנרגיה הסולארית בשעות הלילה. כדי לצלוח את המסע המפרך במטוס הניסיוני הטייסים למדו היפנוזה עצמית ומדיטציה

בתמונה: מטוס הסולאר פולס בפעולה

ברטרנד פיקארד ואנדרה ברושברג, שני טייסים שוויצרים, יצאו לדרך השבוע (ב') במטוס המונע לחלוטין על ידי אנרגיה סולארית לאחר שהטיסה הייתה אמורה להתחיל ביום שבת אך נדחתה עקב רוחות עזות. הם מטיסים בתורות את המטוס שמיועד לטייס אחד, בטיסה שצפויה להימשך במשך כ-34 אלף קילומטרים. המסע שלהם התחיל מהמפרץ הפרסי, יחצה את הודו, סין וארה"ב ויחזור למפרץ הפרסי דרך אירופה או אפריקה. המטוס נקרא Solar Impulse והוא ארוך יותר ממטוס בואינג 747 אבל שוקל כמו מכונית משפחתית.

הטייסים התאמנו במשך זמן רב על הסבילות שצריך לאמץ לטיסה בלתי פוסקת של חמישה ימים ולילות. סבילות כזאת נדרשת כשחוצים אוקיינוסים דחוסים בתא קטן בגובה של 27,000 רגל ובמהירות של כ-70 קמ"ש.

בפרויקט הושקעו כבר מעל ל-160 מיליון דולר והספונסריות מקוות שההשקעה תזניק את המעבר לאנרגיות המתחדשות בתעשייה.

המטוס של סולאר אימפולס הוא המטוס הראשון אי פעם שיש לו סבילות בלתי נגמרת, ואין לו גבול במונחים של זמן טיסה. הסבילות של הטייסים מאידך, כן נגמרת. בטיסות קצרות יותר של 24 שעות, הטייסים יצטרכו לעבור את הטיסה בלי לישון. בטיסות ארוכות יותר יהיו להם תנומות של 20 דקות בכל שלוש או ארבע שעות, אבל רק כאשר המטוס נמצא מעל איזורים בלתי מיושבים. זמן השינה הקצר צפוי להספיק לטייסים מאחר והם התאמנו במדיטציה ובשיטות להיפנוזה עצמית, רגע אחד בו הם לא יהיו מספיק מרוכזים ועירניים עלול להביא למותם.

המסע כולו יארך כ-25 ימים של טיסה במשך מספר חודשים. תא הטייס הוא לא נטול לחץ, לכן הטייס יצטרך ללבוש מסיכת חמצן. על המטוס יש יותר מ-17 אלף תאים סולאריים, ועל פי פיקארד אם כמות כזאת תונח במטוס רגיל, זה יספיק רק לתת חשמל למערכת הבידור של המטוס.

"אנחנו מקווים שאנשים יצטרפו אלינו", אמר פיקארד, "המטרה שלנו היא לא לעשות מהפיכה בתעופה. המטרה שלנו היא לעשות מהפיכה בתודעה של אנשים לגבי טכנולוגיה נקייה".

ניתן לעקוב אחר ההתקדמות של הטייסים בלחיצה על הקישור הזה

בשנת 2010 מטוס הסולאר פולס הקודם הביא להישג בתחום התעופה הסולארית, כשהמטוס נחת בשוויצריה אחרי יממה ולילה של טיסה רצופה, מעל ל-24 שעות. המטוס המריא בתאריך ה-7 ביולי, והטייס היה אותו ברטרנד פיקרד,שהסביר אז ל"תשתיות": "המטרה היא לטוס ללא דלק, להראות שאנחנו יכולים לוותר על התלות באנרגיה פוסילית (נפט, גז ופחם) הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו".

על כנפיו הארוכות במיוחד של מטוס הסולר אינפולס הקודם הותקנו לא פחות מ-12,000 תאים סולרים להפקת חשמל. ארבע מנועים חשמליים בעוצמת 10 כוחות סוס כל אחד, משתמשים בחשמל הסולרי כדי להניע את המטוס. במשך היום גם נטענו סוללות הליתיום השוקלות כל אחת 400 ק"ג כדי לאפשר את הטיסה גם בלילה. המטוס טס בגובה של 8,500 מטרים.

[wysija_form id="4"]

Print Friendly, PDF & Email
Solar Pulse אנרגיה ירוקה אנרגיה סולארית טכנולוגיה טכנולוגיה ירוקה מטוס מטוס סולארי סולאר פולס סולארי

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס