שני טייסים שוויצרים יצאו לדרך בטיסה הראשונה מסביב העולם שלא תצרוך טיפת דלק אחת: המטוס מונע על ידי אנרגיה סולארית במהלך שעות היום, ועל ידי בטריות שהוטענו על ידי האנרגיה הסולארית בשעות הלילה. כדי לצלוח את המסע המפרך במטוס הניסיוני הטייסים התאמנו בהיפנוזה עצמית ומדיטציה
יצאה לדרך הטיסה הסולארית מסביב לעולם
שני טייסים שוויצרים יצאו לדרך בטיסה הראשונה מסביב העולם שלא תצרוך טיפת דלק אחת: המטוס מונע על ידי אנרגיה סולארית במהלך שעות היום, ועל ידי בטריות שהוטענו על ידי האנרגיה הסולארית בשעות הלילה. כדי לצלוח את המסע המפרך במטוס הניסיוני הטייסים למדו היפנוזה עצמית ומדיטציה
בתמונה: מטוס הסולאר פולס בפעולה
ברטרנד פיקארד ואנדרה ברושברג, שני טייסים שוויצרים, יצאו לדרך השבוע (ב') במטוס המונע לחלוטין על ידי אנרגיה סולארית לאחר שהטיסה הייתה אמורה להתחיל ביום שבת אך נדחתה עקב רוחות עזות. הם מטיסים בתורות את המטוס שמיועד לטייס אחד, בטיסה שצפויה להימשך במשך כ-34 אלף קילומטרים. המסע שלהם התחיל מהמפרץ הפרסי, יחצה את הודו, סין וארה"ב ויחזור למפרץ הפרסי דרך אירופה או אפריקה. המטוס נקרא Solar Impulse והוא ארוך יותר ממטוס בואינג 747 אבל שוקל כמו מכונית משפחתית.
הטייסים התאמנו במשך זמן רב על הסבילות שצריך לאמץ לטיסה בלתי פוסקת של חמישה ימים ולילות. סבילות כזאת נדרשת כשחוצים אוקיינוסים דחוסים בתא קטן בגובה של 27,000 רגל ובמהירות של כ-70 קמ"ש.
בפרויקט הושקעו כבר מעל ל-160 מיליון דולר והספונסריות מקוות שההשקעה תזניק את המעבר לאנרגיות המתחדשות בתעשייה.
המטוס של סולאר אימפולס הוא המטוס הראשון אי פעם שיש לו סבילות בלתי נגמרת, ואין לו גבול במונחים של זמן טיסה. הסבילות של הטייסים מאידך, כן נגמרת. בטיסות קצרות יותר של 24 שעות, הטייסים יצטרכו לעבור את הטיסה בלי לישון. בטיסות ארוכות יותר יהיו להם תנומות של 20 דקות בכל שלוש או ארבע שעות, אבל רק כאשר המטוס נמצא מעל איזורים בלתי מיושבים. זמן השינה הקצר צפוי להספיק לטייסים מאחר והם התאמנו במדיטציה ובשיטות להיפנוזה עצמית, רגע אחד בו הם לא יהיו מספיק מרוכזים ועירניים עלול להביא למותם.
המסע כולו יארך כ-25 ימים של טיסה במשך מספר חודשים. תא הטייס הוא לא נטול לחץ, לכן הטייס יצטרך ללבוש מסיכת חמצן. על המטוס יש יותר מ-17 אלף תאים סולאריים, ועל פי פיקארד אם כמות כזאת תונח במטוס רגיל, זה יספיק רק לתת חשמל למערכת הבידור של המטוס.
"אנחנו מקווים שאנשים יצטרפו אלינו", אמר פיקארד, "המטרה שלנו היא לא לעשות מהפיכה בתעופה. המטרה שלנו היא לעשות מהפיכה בתודעה של אנשים לגבי טכנולוגיה נקייה".
ניתן לעקוב אחר ההתקדמות של הטייסים בלחיצה על הקישור הזה
בשנת 2010 מטוס הסולאר פולס הקודם הביא להישג בתחום התעופה הסולארית, כשהמטוס נחת בשוויצריה אחרי יממה ולילה של טיסה רצופה, מעל ל-24 שעות. המטוס המריא בתאריך ה-7 ביולי, והטייס היה אותו ברטרנד פיקרד,שהסביר אז ל"תשתיות": "המטרה היא לטוס ללא דלק, להראות שאנחנו יכולים לוותר על התלות באנרגיה פוסילית (נפט, גז ופחם) הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו".
על כנפיו הארוכות במיוחד של מטוס הסולר אינפולס הקודם הותקנו לא פחות מ-12,000 תאים סולרים להפקת חשמל. ארבע מנועים חשמליים בעוצמת 10 כוחות סוס כל אחד, משתמשים בחשמל הסולרי כדי להניע את המטוס. במשך היום גם נטענו סוללות הליתיום השוקלות כל אחת 400 ק"ג כדי לאפשר את הטיסה גם בלילה. המטוס טס בגובה של 8,500 מטרים.
[wysija_form id="4"]