תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
האם בקרוב יוסדר השימוש באופניים חשמליים?
מערכת תשתיות 2 ביולי 2014 12:45 3 תגובות

האופניים החשמליים הם אמנם כלי תחבורה ירוק אך העדר הסדרה ואכיפה בנושא גורם לתאונות בהן מעורבים רוכבי האופניים, שגילם הולך ויורד, והולכי רגל; ועדת הכלכלה ממשיכה ללחוץ על משרד התחבורה והגורמים המעורבים "לסיים את ההפקרות"

Print Friendly, PDF & Email
האם בקרוב יוסדר השימוש באופניים חשמליים?

האם בקרוב יוסדר השימוש באופניים חשמליים?

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי, ברוורמן יכנס בימים הקרובים דיון דחוף נוסף בנושא הרכיבה על אופניים חשמליים, זאת לאחר שקיבל אמש (ג') מסמך מתוקן ממשרד התחבורה, ובו התייחסויות לנושאים הקשורים בהסדרת השימוש באופניים חשמליים.

בחודש מאי דנה ועדת הכלכלה בהסדרת השימוש באופניים וקורקינטים חשמליים. בסיום הדיון ביקש היו"ר ברוורמן ממשרד התחבורה להעביר לוועדה מסמך מתוקן הכולל התייחסות לשורה של נושאים ובהם מקום הרכיבה על האופניים, הגיל המינימלי לרכיבה, אכיפה, רישוי, ביטוח ועוד.

ברוורמן הודיע אמש כי בכוונתו ללמוד את המסמך וכן לבקש הבהרות ממשרד התחבורה לשורה של נושאים בהם התייחסות למהירות הנסיעה באופניים החשמליים וכן ללוחות הזמנים להסדרה שמציע משרד התחבורה. "בכוונתי לכנס את הוועדה לדיון מיוחד בנושא כבר בימים הקרובים, כדי לשים סוף להפקרות על המדרכות ובכבישים בהקדם", אמר.

ב"מעריב השבוע" פורסמו חלקים מן המסמך החדש שהכין משרד התחבורה. בין היתר נכתב כי "אופניים הם כלי רכב, ולכן מקומם הבסיסי על הכביש… אופניים על המדרכה מהווים חיכוך וסיכון גדולים יותר להולכי הרגל מאשר החיכוך והסיכון של אופניים עם הרכב המנועי בכביש".

עוד כתב מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, לפרופ' ברוורמן כי "ההמלצה הינה להותיר את המצב כפי שנהוג כלפי האופניים הרגילים גם לגבי אופניים חשמליים".

לגבי הגיל המינימלי של הרוכב נכתב: "כיום גיל הרוכב באופניים עם מנוע עזר חשמלי אינו מוסדר בחקיקה. המצב בשטח הינו כי גיל הרוכב הולך ויורד עם הזמן וקיים גידול בהיקף השימוש בכלי. הצעת תיקון התקנה שמוצעת על-ידי המשרד מגבילה את גיל הרוכב ל-14 שנים". בהקשר זה יש לציין את מוכרבות האכיפה כיוון שלנערים בגיל זה אין תעודת זהות.

בעניין אכיפת השימוש באופניים, מדגיש המנכ"ל כי זו נמצאת באחריות הבלעדית של משטרת ישראל, אם כי הוא מציין כי בחודשים האחרונים פעל צוות בינמשרדי של משרד התחבורה עם המשטרה והמליץ להעניק סמכויות אכיפה גם לפקחים העירוניים. לעניין הרישוי והביטוח אומר המנכ"ל שאין כוונה לבצע רישוי לאופניים, ואילו סוגיית ביטוח החובה נמצאת בבחינה של משרדי המשפטים, האוצר והתחבורה.

סיכום דיון ועדת הכלכלה בנושא הסדרת השימוש באופניים חשמליים ב-19.5.14
בפתח הישיבה הזכיר ח"כ ברוורמן כי השימוש באופניים חשמליים היה מוסדר עד 2011, בתקנות שתוקפן פקע ומאז ועד היום טרם חודשו. הוא אף הקריא בפני הנוכחים מכתב שנשלח לוועדה מאם לשתי בנות שעברה לאחרונה תאונה ונפגעה בראשה מפגיעת אופניים חשמליים בעת שחצתה רמזור באור ירוק ותיארה את מה שכינתה "המחדל הציבורי" בטיפול בנושא. כמו כן ביקש היו"ר ברוורמן מנציגי משרד התחבורה להתייחס לשאלה מדוע לא הוסדר הנושא עד כה, ומדוע התקנות שהוגשו לוועדה הן חלקיות ועוסקות באופניים חשמליים בלבד. עוד אמר היו"ר ברוורמן כי "עד היום כל מי שנסע עשה זאת בהפקרות, ואנחנו רוצים לסיים את ההפקרות הזו מוקדם ככל האפשר".

 

סמנכ"ל מינהל תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, התייחס לדברים ואמר כי מ-2011 התיקון ממתין מכל מיני סיבות, אך הוא לא פירט באיזה סיבות מדובר. עם זאת הוא הוסיף כי ועדה בראשות סמפכ"ל המשטרה הגישה המלצות בנושא הטיפול הכללי בכלים החשמליים, הוקם צוות ליישום ההמלצות שאמור להגיש את הצעותיו עד סוף אוגוסט השנה. לדבריו, יישום ההמלצות ייתן מענה לרוב הבעיות בטיפול בכלים החשמליים, בהם נושא הביטוח, גיל הרוכב, איפה מותר לרכב (על הכביש, המדרכה או במקומות אחרים) ונושא האכיפה.

ח"כ משה פייגלין אמר כי המציאות בתל אביב הפכה לסכנת נפשות, גם להולכי רגל וגם לרוכבים. הוא הביע התנגדות לאפשר לילדים מגיל 14 להשתמש באופניים חשמליים שיכולים להגיע למהירות של עד 25 קמ"ש, בהתאם להצעת משרד התחבורה. "אני לא רואה סיבה לתת לנער בלי אחריות פלילית להשתמש בכלי כזה, הוא לא צריך להגיע לעבודה", אמר. הוא אף הציע להתיר את השימוש בכלי מגיל 18. ח"כ מיכל רוזין אמרה מנגד כי במקרה הזה ישנו פחד מהקדמה, וזה לא הגיוני לאסור על השימוש בכלי עד גיל 18. עם זאת גם היא ציינה כי יכולה להיות בעיה לאכוף את הנושא אם גיל הנהג יעמוד על 14, שבו אין לו בכלל תעודת זהות.

חגית אוריין, נציגת הולכי רגל מתל אביב, אמרה כי היא מקבלת אלפי פניות של הולכי רגל שנדרסים וחיים במערב הפרוע. היא הוסיפה כי גם אם התקנה תאושר לא תהייה אכיפה. "אף אחד משוטרי התנועה לא יודעים את החוקים. קצין בכיר במשטרה אמר שהשוטרים לא יוכלו לאכוף זאת, ולפקחי העירייה אין סמכות", אמרה. היא הוסיפה כי צריך לתת תקציבים לרשויות המקומיות, על מנת שיבנו תשתיות לשימוש בכלים הללו. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה גם היא כי הבעיה הקשה ביותר היא אכיפה. היא הוסיפה כי מאז תחילת השנה אושפזו כבר למעלה מ-1,000 איש בשל פגיעה במדרכות וקראה לתת סמכויות לפקחים בעיריות. "חייבים להגיע להחלטה: או שהמשטרה תיקח את האכיפה לידיה, או שתינתן סמכות אכיפה לרשויות המקומיות. יש להחליט שאופניים ממונעים הם כלי רכב בדומה לאופנועים ולקבוע איסור ברור לרכיבה על המדרכות" אמרה להבי.

ראש מדור תביעות תעבורה במשטרה, סגן ניצב שרית פילפסון, טענה מנגד כי בשנים 2011-2012 היו באזור תל אביב שתי תאונות בלבד בין הולכי רגל לרוכבי אופניים. להבי קראה לה לבדוק את הנתונים מבתי החוליה ואמרה כי רבים מהנפגעים בכלל לא מתלוננים במשטרה. סנ"צ פילפסון הוסיפה כי הטיפול בכל הנושאים שעלו בדיון מקבל ביטוי בוועדה בראשות הסמפכ"ל. כמו כן היא הוסיפה כי עמדת המשטרה היא שגיל הרוכב המינימלי צריך לעמוד על 16, אז הוא מקבל תעודת זהות וצריך להכיר את חוקי התנועה.

לקראת תום הדיון החלה הוועדה לדון בתקנות עצמן, כאשר לפי הצעת משרד התחבורה, ההספק המרבי של המנוע לא יעלה על 250 וואט, כוח המנוע ירד עם עליית המהירות ויפסיק לפעול כשהמהירות תעלה על 25 קמ"ש. עוד מוצע, בין היתר, כי הגיל המינימלי לשימוש בכלי יהיה 14 שנים. הישיבה תתקיים באולם נגב ותשודר בערוץ הכנסת. אולם היו"ר ברוורמן הבהיר כי ללא השלמת ההסדרה הכוללת לתקנות הללו תהייה משמעות חלקית בלבד.

ח"כ ברוורמן סיכם ואמר כי "הוועדה מבקשת ממשרד התחבורה ומשר התחבורה להפעיל את כל יכולתם וסמכויותיהם, יחד עם המשטרה, עיריית תל אביב ומרכז השלטון המקומי, ולהעביר לוועדה נוסח מתוקן של התקנות ומסמך המסדיר את כל הבעיות שעלו בדיון (גיל הנהגים, נושא הביטוח, היכן ירכבו על הכלים, אכיפה, צורך ברישיון ועוד) עד ה-30 ביוני 2014".

 

 

Print Friendly, PDF & Email
אופניים חשמליים ברוורמן ועדת הכלכלה משרד התחבורה רכב חשמלי תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

3 תגובות

  1. חגית אוריין הגב 2 ביולי 2014 בשעה 13:49

    הצילום התקבל מדף הפייסבוק "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" והועבר ברשות לידיעות ת"א. הוא איננו שייך לאף גורם מלבד הרשום כאן.

  2. Yzvideo Stills הגב 3 ביולי 2014 בשעה 9:02

    ולא לרכב נגד התנועה ללא אורות בלילה , לחצות רמזורים באור אדום ועוד

  3. Adam Aloni הגב 3 ביולי 2014 בשעה 10:10

    יש לי הצעה לגבי האכיפה של האופניים החשמליים בארץ:

    למה שלא יכריחו חנויות אופניים לספק תעודת נסיעה כזאת שתואמת את המספר שילדה באופניים, והרוכב יהיה חייב לקחת אותה איתו לכל מקום. אם תהיה תאונה אז יקחו לו את הרשיון לתקופה מסויימת, ואם הוא יסע ללא התעודה אז ההורים שלו ישלמו קנס.

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס