תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
כדאיות שימוש בביוגז בתעשייה – קיטור או חשמל?
רותי דותן 1 ביוני 2014 15:07 אין תגובות

עד היום נבנו 17 מתקנים המייצרים ביוגז במפעלי מזון ונייר גדולים בארץ, כשהרוב המוחלט מייצר מן הביוגז קיטור ולא חשמל. עם כניסת הגז הטבעי עולה השאלה האם להמשיך לייצר קיטור או שכדאי יותר לנצל את הביוגז להפקת חשמל? – על שאלת הכדאיות הכלכלית ענה יחיאל מנוחין, מנכ"ל טכנולוגיות לשימור הסביבה, בכנס ביוגז של תשתיות 2014. צפו במצגת

Print Friendly, PDF & Email
כדאיות שימוש בביוגז בתעשייה – קיטור או חשמל?

כדאיות שימוש בביוגז בתעשייה – קיטור או חשמל?

בתמונה: יחיאל מנוחין, כנס ביוגז 2014. צילום: תומר קזיניץ

"ב-25 מפעלי תעשייה בארץ קיים פוטנציאל ייצור ביוגז. מדובר במפעלי מזון ונייר גדולים יחסית, היכולים מבחינה כלכלית לפחות, לייצר ביוגז. עד היום נבנו 17 מתקנים המייצרים ביוגז כשהרוב המוחלט לוקח את הביוגז ומייצר קיטור", סיפר יחיאל מנוחין בהרצאתו בכנס ביוגז שנערך בשבוע שעבר בתל אביב. מנוחין הוא מנכ"ל חברת טכנולוגיות לשימור הסביבה.

את מתקן הביוגז הראשון בתעשייה הקימה החברה בשנת 89' ולאחר מכן הקימה מתקן במפעל פריגת, שכעבור מספר שנים הוחלט לגרוט אותו ולעשות שימוש בביוגז לייצור קיטור. פוטנציאל ייצור החשמל מביוגז בתעשייה עומד על 12.5 MW. בביוגז שמגיע מהתעשייה ריכוז המתאן הוא מעל 65%, ועומד על 75-85%.

במצגת שבתחתית העמוד תוכלו לראות פרויקטים של החברה מהעת האחרונה כשביניהם: נתיבות "עוף העמק", המחלבה החדשה של טרה באזור נתיבות ומט"ש במפעל גניר, שם ניצול הגז הוא מיידי לשם יצירת קיטור ולא חשמל. מנוחין הסביר כי את אוגר הגז משתדלים לבנות ככיסוי לראקטור בכדי שכשהגז יעלה הוא ייאסף ישירות באוגר הגז ויהיה נוח להשתמש בו. כפי שתראו, אוגר הגז מקבל בכל מפעל עיצוב ייחודי.

למה לייצר קיטור ומה יהיה בעתיד?

רוב מפעלי המזון משתמשים עד היום במזוט. מחיר המזוט היה נמוך עד תחילת שנות ה-2000 ובקושי עודד שימוש בביוגז. לאחר מכן מחיר החבית החל לעלות והיה כדאי להליף את המזוט בביוגז וזה מה שקבע את המחיר שלו – מחיר הביוגז נקבע בכל מפעל על פי הדלק האלטרנטיבי שבו משתמש המפעל. נעשה נסיון להשתמש בביוגז ביחד עם המזוט, זאך הוא כשל, ובסופו של דבר כדי לנצל את הביוגז במפעלים שמשתמשים במזוט צריך היה לבנות דוד נפרד בשביל הביוגז ועל מנת שיוכלו לנקות אותו בתדירות נמוכה יותר ולמנוע בעיות. כיום יש 10 מפעלים שמנצלים את הביוגז להפקת קיטור. בפריגת כ-25% מצריכת הקיטור של המפעל מופקת מביוגז. מי שמשתמש בגפ"מ ינהנה מחיסכון כפול כי גפ"מ יקר פי שתיים ומעלה מן המזוט. כניסת הגז הטבעי משנה את פני הדברים כיוון שהגז הטבעי יהיה זול יותר. לכן, מסביר מנוחין, הדילמה תהיה "האם נמשיך לייצר קיטור במחיר של הגז הטבעי או שכדאי לנצל אותו לייצור חשמל?"

בהמשך הרצאתו סקר מנוחין את ההיבטים הטכנולוגיים של ייצור חשמל וקיטור מביוגז, את הערך שניתן להפיק מביוגז בהפקת חשמל לעומת קיטור, ואת ההשקעה הכרוכה בשתי האפשרויות. מסקנותיו היו שהתעריף הנתון כיום, 60 אגורות לקוט"ש, אינו מעודד ייצור חשמל מביוגז בגלל המורכבות הכרוכה ברגולציה ובטכנולוגיה. מסקנות נוספות היו שככל שכמות הביוגז המופקת גדולה יותר, כך עולה כדאיות ייצור החשמל מהביוגז וכי הכדאיות להפקת חשמל גדלה ככל שניצול החום השיורי גדל.

כל הפרטים והתחשיבים – במצגת שלפניכם:

יחיאל מנוחין from Tashtiot media
Print Friendly, PDF & Email
ביוגז חשמל טכנולוגיות לשימור הסביבה יחיאל מנוחין ייצור כנס קיטור תשתיות

רותי דותן |להציג את כל הפוסטים של רותי דותן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס