תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
הושק צינור הנפט החדש שיחובר לבז"ן בעלות של עשרות מליוני ש"ח
מערכת תשתיות 16 בדצמבר 2013 16:42 אין תגובות

מדובר בצינור תת-ימי באורך 3 ק"מ המחבר בין מתחם ימי של תש"ן לטרמינל בקריית חיים, שהוחלף בשל חשש מדליפה

Print Friendly, PDF & Email
הושק צינור הנפט החדש שיחובר לבז"ן בעלות של עשרות מליוני ש"ח

הושק צינור הנפט החדש שיחובר לבז"ן בעלות של עשרות מליוני ש"ח

מאת: קארין הבר

הושלמה הנחת קו תת ימי חדש באורך של 3 ק"מ, המחבר בין מתחם תש"ן (חברה לאומית האמונה על תשתיות נפט ואנרגיה) לטרמינל קריית חיים. העבודות להחלפת הקו הימי בוצעו במספר שלבים, תוך שיתוף קבלנים ישראליים וקבלנים זרים. בהחלפת הקו הושקעו עשרות מיליוני ש"ח.

חלק מיבוא הנפט הגולמי למדינת ישראל מתבצע באמצעות קו תת-ימי באורך 3 ק"מ. הקו מחבר בין המתחם של תש"ן המצוי בלב ים מול החוף בקרית חיים, לבין חוות מכלי הדלק של תש"ן (הטרמינל) המצויה בקרית חיים, סמוך לחוף. אניות עוגנות במקשר הימי ומזרימות לתוך הקו התת-ימי כ- 2 מיליון טון של נפט גולמי בשנה. הנפט מאוחסן ומטופל על ידי תש"ן בטרמינל בקרית חיים לקראת העברתו השוטפת בצנרת תת קרקעית לבתי הזיקוק בחיפה.

המיזם ההנדסי יצא אל הפועל בעקבות בלאי של הקו התת-ימי הישן, אשר סבל מירידה בעובי הדופן הפנימי של הצינור בשל קורוזיה. עקב החשש מפני זיהום ים במקרה של דליפה, היה צורך להחליף את קו ההולכה הישן בקו חדש. להחלטה זו היו שותפים רבים ובהם משרד התשתיות האנרגיה והמים, המשרד להגנת הסביבה ואחרים.

צינור נפט חיפה. תש"ן. תצלום יח"צ.

תהליך החלפת הקו כלל שלבי תכנון וביצוע רבים, תוך התחשבות בסיכונים הנובעים מקרבת הקו הימי הישן לתוואי החדש. במסגרת הפרויקט הועמסו קטעי צנרת באורך 750 מטר ובמשקל של כ-2,000 טון על מכלול גלגלות ונמשכו על ידי כננת שמוקמה על גבי דוברה במרחק כ-400 מטרים מהחוף. הצינורות נגררו על קרקעית הים בתוואי רדיוס מתוכנן, כאשר הדוברה שינתה את מיקומה בעזרת 4 כננות עזר ועוגנים. הפרויקט כלל ייבוא צינורות מקוריאה שצופו בשכבת בטון עפ"י מפרט ספציפי, חיבור הצינורות בחוף ליצירת קו אחיד, משיכת הצינור החדש לים בתוואי מתוכנן וחיבורו לנקודות הקצה – הן בחוף והן בים.

הקו החדש הוטמן בחפירה בקרקעית הים, במרחק של מטרים ספורים מהקו הישן. לאחר מכן הקו קובע באמצעות אוכפי בטון, כדי להבטיח את יציבותו. קבירת הצינור תחת פני הקרקעית נעשתה גם היא בטכנולוגיה ייחודית ועם ידע ומכונות שהובאו במיוחד מאנגליה. תהליך העבודה בוצע תוך תאום עם גופי איכות הסביבה, נמל חיפה ועיריית חיפה.

מדובר בפרויקט הנדסי מורכב אשר בוצע תחת תקנים מחמירים והסמכה של חברת DNV. בשל מורכבותו ואופן ביצועו זכה לאחרונה הפרויקט בפרס איגוד המהנדסים על היותו הפרויקט ההנדסי המצטיין לשנת 2013 בתחום התשתיות.

רפי טטרקה, מנכ"ל תש"ן אמר כי הוא "גאה בביצוע המדויק של כלל המעורבים בפרויקט, שעמדו באתגרי הפרויקט באופן מושלם, תוך שמירה במקביל על רציפות האספקה. מדובר בפרויקט לאומי בעל חשיבות אסטרטגית למשק הדלק בישראל ולאיכות הסביבה הימית באזור חיפה, והחברה הוכיחה יכולת ניהול וביצוע מרשימים". עוד הוסיף טטרקה כי "תש"ן, כחברת תשתית לאומית, תמשיך לפעול לשדרוג מתמיד של תשתיות הדלק בישראל על מנת להבטיח אספקה סדירה, בטוחה ונקייה של מוצרי דלק".

Print Friendly, PDF & Email
איכות הסביבה בז"ן בתי זיקוק דלק מפרץ חיפה נמל חיפה נפט תש"ן

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס