תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • תשתיות
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • תשתיות
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
מחידושי תערוכת PVSEC: טוסטוס חשמלי של 125 סמ"ק
מערכת תשתיות 6 בספטמבר 2011 14:16 2 תגובות

חברת Galaxy Energy מציגה בתערוכת PVSEC קטנוע חשמלי חדש של 125 כ"ס, בעל טווח נסיעה של 80 ק"מ, ומהירות מקסימלית של 90 קמ"ש

Print Friendly, PDF & Email
מחידושי תערוכת PVSEC: טוסטוס חשמלי של 125 סמ"ק

מחידושי תערוכת PVSEC: טוסטוס חשמלי של 125 סמ"ק

אחד האלמנטים היותר בולטים בתערוכת PVSEC הוא המיקוד של חברות בתחום התחבורה. לא מדובר רק על אוטובוסים המונעים על גז, אלא על הרכב כחלק ממערך השיקולים האנרגטיים. בתערוכה מוצגים מספר רב של רכבים ורכיבים תחבורתיים חשמליים וירוקים דוגמת רכב הסמארט החשמלי עם הסוללה של EVONIK שחוסה בצל סככה פוטו-וולטאית של EVONIK.

אולם דומה כי היישום הפרקטי ביותר והקל ביותר להטמעה בציבור הרחב ללא קשיי השקה רבים הוא הטוסטוס החשמלי. הטוסטוס, כלי המשמש את המדינות החמות בדרום אירופה ואגן הים התיכון, הוא כלי שנועד בראש ובראשונה לשמש ככלי תחבורה עירוני, זריז, בעל כושר תמרון מצויין, ובלי יומרות של כוח, עוצמה, נסיעה ארוכה וכדומה. בנוסף, לטוסטוסים רבים רעש מנוע מרגיז המפריע לא פעם לשכנים ולעוברי אורח, ומכאן ששידוכו לסוללה ומנוע חשמלי כמעט מתבקש. טוסטוסים בהספקים של 50 סמ"ק כבר ראינו בעבר, ואפילו ראינו אופנוע כבד שנבנה בשיתוף בין שינדלר לאורנ'ג קאונטי צ'ופרס. אבל כעת מוצג בתערוכה טוסטוס של 125 סמ"ק של גלקסי אנרג'י.

שאלת השאלות של כל רכב חשמלי הוא זמן הטעינה וטווח הנסיעה. דייטר שלף, מנהל שיווק בגלקסי אנרג'י, מציין שזמן הטעינה הוא בין 3-4 שעות ואומר "זה תלוי כמה הסוללה ריקה. כמו בטלפון נייד, כך במנוע חשמלי, ככל שהסוללה ריקה יותר, כך זמן הטעינה ארוך יותר. אולם במקרה שלנו יש לנו שיפור ייחודי שאיפשר לנו לבנות טוסטוס גדול יחסית שמיועד לנסיעה בין כפרית במחוזות השונים בגרמניה. בירידה, האנרגיה של הטוסטוס משמשת לטעינה מחודשת של הסוללה, וכך אנחנו מאריכים את טווח הנסיעה שלו".

דייטר שלף, מנהל שיווק בגלקסי אנרג'י מציג את הקטנוע החדש - צילום: חגי אנסון

לטוסטוס של גלקסי מהירות מרבית של 90 קמ"ש עם טווח של בין 60-80 ק"מ והאצה לינארית של 0-50 קמ"ש בשלוש שניות. שלף מזכיר שזה תלוי בתוואי ובמהירות הנסיעה. בנוסף שלף מתגאה בכך שכל התאורה היא תאורת לדים וכן יש מסך TFT על הכידון לפרטים כמו זמן טעינה הדרוש, זמן הנסיעה שנותר, חום הסוללה, המהירות ואפילו בקרת שיוט. מתחת לכיסא יש בקר סוללה נוסף המאפשר קריאה של הזרם והמתח הקיימים.

פיתוחו של הכלי לקח שנה וחצי, שלדת הטוסטוס נקנתה מחברה סינית, כיוון שכבר הותרה לשימוש באירופה, וגלקסי רק פיתחה עבורו את מערכת ההינע החשמלית. השלדה, הסוללה וכלל מרכיבי הכלי מיוצרים בסין, אך מורכבים בגרמניה, והוא כבר בעל היתר נסיעה באירופה. השוק הפוטנציאלי עבור גלקסי הוא אירופה כולה, ובעיקר ארצות דרום אירופה כמו איטליה, צרפת וספרד. הטוסטוס של גלקסי יהיה זמין לרכישה עבור הציבור הרחב ב-2012 בעלות של קרוב ל-5000 אירו באירופה.

Print Friendly, PDF & Email
galaxy energy PVSEC קטנוע חשמלי רכב חשמלי תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. בן ערד הגב 6 בפברואר 2013 בשעה 21:53

    צריך רשיון לזה

  2. מיסטר בייק הגב 18 במאי 2013 בשעה 19:04

    ברור שצריך רישיון… זה כלי תחבורה לכל דבר!

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס