חברת Galaxy Energy מציגה בתערוכת PVSEC קטנוע חשמלי חדש של 125 כ"ס, בעל טווח נסיעה של 80 ק"מ, ומהירות מקסימלית של 90 קמ"ש
מחידושי תערוכת PVSEC: טוסטוס חשמלי של 125 סמ"ק
אחד האלמנטים היותר בולטים בתערוכת PVSEC הוא המיקוד של חברות בתחום התחבורה. לא מדובר רק על אוטובוסים המונעים על גז, אלא על הרכב כחלק ממערך השיקולים האנרגטיים. בתערוכה מוצגים מספר רב של רכבים ורכיבים תחבורתיים חשמליים וירוקים דוגמת רכב הסמארט החשמלי עם הסוללה של EVONIK שחוסה בצל סככה פוטו-וולטאית של EVONIK.
אולם דומה כי היישום הפרקטי ביותר והקל ביותר להטמעה בציבור הרחב ללא קשיי השקה רבים הוא הטוסטוס החשמלי. הטוסטוס, כלי המשמש את המדינות החמות בדרום אירופה ואגן הים התיכון, הוא כלי שנועד בראש ובראשונה לשמש ככלי תחבורה עירוני, זריז, בעל כושר תמרון מצויין, ובלי יומרות של כוח, עוצמה, נסיעה ארוכה וכדומה. בנוסף, לטוסטוסים רבים רעש מנוע מרגיז המפריע לא פעם לשכנים ולעוברי אורח, ומכאן ששידוכו לסוללה ומנוע חשמלי כמעט מתבקש. טוסטוסים בהספקים של 50 סמ"ק כבר ראינו בעבר, ואפילו ראינו אופנוע כבד שנבנה בשיתוף בין שינדלר לאורנ'ג קאונטי צ'ופרס. אבל כעת מוצג בתערוכה טוסטוס של 125 סמ"ק של גלקסי אנרג'י.
שאלת השאלות של כל רכב חשמלי הוא זמן הטעינה וטווח הנסיעה. דייטר שלף, מנהל שיווק בגלקסי אנרג'י, מציין שזמן הטעינה הוא בין 3-4 שעות ואומר "זה תלוי כמה הסוללה ריקה. כמו בטלפון נייד, כך במנוע חשמלי, ככל שהסוללה ריקה יותר, כך זמן הטעינה ארוך יותר. אולם במקרה שלנו יש לנו שיפור ייחודי שאיפשר לנו לבנות טוסטוס גדול יחסית שמיועד לנסיעה בין כפרית במחוזות השונים בגרמניה. בירידה, האנרגיה של הטוסטוס משמשת לטעינה מחודשת של הסוללה, וכך אנחנו מאריכים את טווח הנסיעה שלו".
לטוסטוס של גלקסי מהירות מרבית של 90 קמ"ש עם טווח של בין 60-80 ק"מ והאצה לינארית של 0-50 קמ"ש בשלוש שניות. שלף מזכיר שזה תלוי בתוואי ובמהירות הנסיעה. בנוסף שלף מתגאה בכך שכל התאורה היא תאורת לדים וכן יש מסך TFT על הכידון לפרטים כמו זמן טעינה הדרוש, זמן הנסיעה שנותר, חום הסוללה, המהירות ואפילו בקרת שיוט. מתחת לכיסא יש בקר סוללה נוסף המאפשר קריאה של הזרם והמתח הקיימים.
פיתוחו של הכלי לקח שנה וחצי, שלדת הטוסטוס נקנתה מחברה סינית, כיוון שכבר הותרה לשימוש באירופה, וגלקסי רק פיתחה עבורו את מערכת ההינע החשמלית. השלדה, הסוללה וכלל מרכיבי הכלי מיוצרים בסין, אך מורכבים בגרמניה, והוא כבר בעל היתר נסיעה באירופה. השוק הפוטנציאלי עבור גלקסי הוא אירופה כולה, ובעיקר ארצות דרום אירופה כמו איטליה, צרפת וספרד. הטוסטוס של גלקסי יהיה זמין לרכישה עבור הציבור הרחב ב-2012 בעלות של קרוב ל-5000 אירו באירופה.
צריך רשיון לזה
ברור שצריך רישיון… זה כלי תחבורה לכל דבר!