תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
מחידושי תערוכת PVSEC: טוסטוס חשמלי של 125 סמ"ק
מערכת תשתיות 6 בספטמבר 2011 14:16 2 תגובות

חברת Galaxy Energy מציגה בתערוכת PVSEC קטנוע חשמלי חדש של 125 כ"ס, בעל טווח נסיעה של 80 ק"מ, ומהירות מקסימלית של 90 קמ"ש

Print Friendly, PDF & Email
מחידושי תערוכת PVSEC: טוסטוס חשמלי של 125 סמ"ק

מחידושי תערוכת PVSEC: טוסטוס חשמלי של 125 סמ"ק

אחד האלמנטים היותר בולטים בתערוכת PVSEC הוא המיקוד של חברות בתחום התחבורה. לא מדובר רק על אוטובוסים המונעים על גז, אלא על הרכב כחלק ממערך השיקולים האנרגטיים. בתערוכה מוצגים מספר רב של רכבים ורכיבים תחבורתיים חשמליים וירוקים דוגמת רכב הסמארט החשמלי עם הסוללה של EVONIK שחוסה בצל סככה פוטו-וולטאית של EVONIK.

אולם דומה כי היישום הפרקטי ביותר והקל ביותר להטמעה בציבור הרחב ללא קשיי השקה רבים הוא הטוסטוס החשמלי. הטוסטוס, כלי המשמש את המדינות החמות בדרום אירופה ואגן הים התיכון, הוא כלי שנועד בראש ובראשונה לשמש ככלי תחבורה עירוני, זריז, בעל כושר תמרון מצויין, ובלי יומרות של כוח, עוצמה, נסיעה ארוכה וכדומה. בנוסף, לטוסטוסים רבים רעש מנוע מרגיז המפריע לא פעם לשכנים ולעוברי אורח, ומכאן ששידוכו לסוללה ומנוע חשמלי כמעט מתבקש. טוסטוסים בהספקים של 50 סמ"ק כבר ראינו בעבר, ואפילו ראינו אופנוע כבד שנבנה בשיתוף בין שינדלר לאורנ'ג קאונטי צ'ופרס. אבל כעת מוצג בתערוכה טוסטוס של 125 סמ"ק של גלקסי אנרג'י.

שאלת השאלות של כל רכב חשמלי הוא זמן הטעינה וטווח הנסיעה. דייטר שלף, מנהל שיווק בגלקסי אנרג'י, מציין שזמן הטעינה הוא בין 3-4 שעות ואומר "זה תלוי כמה הסוללה ריקה. כמו בטלפון נייד, כך במנוע חשמלי, ככל שהסוללה ריקה יותר, כך זמן הטעינה ארוך יותר. אולם במקרה שלנו יש לנו שיפור ייחודי שאיפשר לנו לבנות טוסטוס גדול יחסית שמיועד לנסיעה בין כפרית במחוזות השונים בגרמניה. בירידה, האנרגיה של הטוסטוס משמשת לטעינה מחודשת של הסוללה, וכך אנחנו מאריכים את טווח הנסיעה שלו".

דייטר שלף, מנהל שיווק בגלקסי אנרג'י מציג את הקטנוע החדש - צילום: חגי אנסון

לטוסטוס של גלקסי מהירות מרבית של 90 קמ"ש עם טווח של בין 60-80 ק"מ והאצה לינארית של 0-50 קמ"ש בשלוש שניות. שלף מזכיר שזה תלוי בתוואי ובמהירות הנסיעה. בנוסף שלף מתגאה בכך שכל התאורה היא תאורת לדים וכן יש מסך TFT על הכידון לפרטים כמו זמן טעינה הדרוש, זמן הנסיעה שנותר, חום הסוללה, המהירות ואפילו בקרת שיוט. מתחת לכיסא יש בקר סוללה נוסף המאפשר קריאה של הזרם והמתח הקיימים.

פיתוחו של הכלי לקח שנה וחצי, שלדת הטוסטוס נקנתה מחברה סינית, כיוון שכבר הותרה לשימוש באירופה, וגלקסי רק פיתחה עבורו את מערכת ההינע החשמלית. השלדה, הסוללה וכלל מרכיבי הכלי מיוצרים בסין, אך מורכבים בגרמניה, והוא כבר בעל היתר נסיעה באירופה. השוק הפוטנציאלי עבור גלקסי הוא אירופה כולה, ובעיקר ארצות דרום אירופה כמו איטליה, צרפת וספרד. הטוסטוס של גלקסי יהיה זמין לרכישה עבור הציבור הרחב ב-2012 בעלות של קרוב ל-5000 אירו באירופה.

Print Friendly, PDF & Email
galaxy energy PVSEC קטנוע חשמלי רכב חשמלי תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. בן ערד הגב 6 בפברואר 2013 בשעה 21:53

    צריך רשיון לזה

  2. מיסטר בייק הגב 18 במאי 2013 בשעה 19:04

    ברור שצריך רישיון… זה כלי תחבורה לכל דבר!

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד