הוועדה המנהלת של פרויקט המטרו אישרה ב-26.6.2022 לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לפרסם מכרז לניהולם ותכנונם של קווי המטרו בגוש דן
הועדה המנהלת של פרויקט המטרו אישרה ב-26.6.2022 לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לפרסם מכרז לניהולם ותכנונם של קווי המטרו בגוש דן
בראשות הוועדה המנהלת של פרויקט המטרו עמדה מיכל פרנק מנכ"לית משרד התחבורה והשתתפו בה נציגים מאגף התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר.
המכרז לניהול ותכנון קווי המטרו שפורסם ע"י חברת נת"ע נאמד במיליארדי ש"ח, מה שהופך אותו לפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בישראל אי פעם מבחינת תשתית. המכרז מיועד לבחור את חברות התכנון והניהול של העבודה ב-3 קווי המטרו.
המכרז נחשב לצעד משמעותי בתחילת מימושו של פרויקט המטרו שיכלול תכנון מפורט של העתקת תשתיות, ביצוע של עבודות מנהור, הקמה של תחנות תת-קרקעיות והטמעה של מערכות שונות ברשת של קווי המטרו.
מימוש הפרויקט בפועל אמנם תלוי באישור חוק המטרו ע"י הכנסת, אך כבר עכשיו נעשים צעדים בנדון. במקביל לפרסום המכרז, אישרה הממשלה את הרכב הוועדה לאיתור לבחירת מנהל רשות המטרו. בראשות ועדת האיתור תעמוד מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה ויהיו בה נציגים משירות המדינה, אגף התקציבים והחשב הכללי באוצר וכן נציג של הציבור
פרויקט המטרו צפוי לכלול 3 קווים באורך כולל של 150 ק"מ, מסילות תת-קרקעיות ו-109 תחנות ויתפרש על 24 רשויות מקומיות בגוש דן, כך שהוא צפוי לשרת כמיליון נוסעים מדי יום.
- קו המטרו הראשון (M1) צפוי להיות באורך של 85 ק"מ בציר צפון-דרום מרעננה וכפר סבא בצפון ועד ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, באר יעקב, לוד ורמלה בדרום וצפוי לכלול תחנות באזורי תעשייה עתידיים כמו תע"ש השרון, צריפין, חולון וצומת גלילות
- קו המטרו השני (M2) צפוי להיות באורך של 25 ק"מ בציר מזרח-מערב מפתח תקווה ועד תל אביב וגם הוא צפוי לכלול תחנות באזורי תעשייה עתידיים כמו סירקין
- קו המטרו השלישי (3M) צפוי להיות באורך 32 ק"מ ולחבר בין הקווים הראשון והשני באופן חצי-טבעתי, כך שהוא ישרת את הערים אר יהודה, גבעת שמואל, קריית אונו ופתח תקווה במזרח, בת ים, תל אביב והרצליה במערב, רמת השרון בצפון וחולון ואזור בדרום. גם קו זה יכלול תחנות באזורי תעשייה עתידיים כמו גליל ים, תל השומר, מערב רמת השרון ואור יהודה