הכנס יבדוק את חווית הנסיעה ברכב אוטונומי כבסיס ליצירת מערכת לבקרה מרחוק, זאת כאשר נדרשת התערבות אנושית
הכנס יבדוק את חווית הנסיעה ברכב אוטונומי כבסיס ליצירת מערכת לבקרה מרחוק, זאת כאשר נדרשת התערבות אנושית
הכנס ב-23.6.2022 יתבסס על עבודתה של מעבדת המחקר (Mobile-Lab) שנמצאת במרכז לרכב אוטונומי באוניברסיטת אריאל ויחולק לשני מושבים:
- הגורם האנושי בהפעלה מרחוק של רכבים אוטונומיים. מושב זה יכלול הדגמות של כלים שמאפשרים למפעילים מרוחקים של רכבים אוטונומיים לשלוט בהם מרחוק ממרכזי בקרה ייעודיים, מה שמאפשר התגברות על מקרים שבהם נדרשת התערבות אנושית. במסגרת המושב הזה תתקיים גם הדרכה על השימוש במערכת הבקרה והשליטה שפותחה במאגר אנדרומדה (מאגר שפועל במסגרת רשות החדשנות ושעוסק בפיתוח כלים לשליטה מרחוק ברכבים אוטונומיים) בשיתוף מוסדות אקדמיים וחברות מסחריות
- הצגת עבודות מחקר של סטודנטים תארים מתקדמים למדידת נתונים פיזיולוגיים של מפעילים ונוסעים ברכבים אוטונומיים שמאפשרים את קידום השימוש ברכבים אוטונומיים עבור נוסעים/מפעילים אנושיים. המחקרים בוחנים קבלת החלטות ע"י הרכבים האוטונומיים שמבוססות על נתונים תפעוליים (תכנון אופטימלי של מסלול תנועה, הימנעות ממכשולים ועוד), אלא גם על סמך משוב מנוסעים/מפעילים מרוחקים (נוחות נסיעה/עומס מנטלי וכו') זאת במטרה להעלות את הסיכוי לשימוש ברכבים אוטונומיים.
מעבדת המחקר שנמצאת במרכז לרכב אוטונומי באוניברסיטת אריאל (Mobile-Lab) עוסקת בממשקים בין מוח ומכונה, כך שמטרתה היא לעבור ממחקר ליישום. למשל, באמצעות שימוש במערכות של חברת brain.space שמודדות EEG בשטח ולא בתנאים מעבדה. מערכות אלו נוסו בחלל באמצעות איתן סטיבה האסטרונאוט הישראלי, מה שהוכיח את יכולתן עבודתן בתנאי שטח.
בעתיד צפויה מעבדת המחקר (Mobile-Lab) לשתף פעולה פעם נוספת עם חברת brain.space, זאת לצורך מחקר בנושא של עומס קוגניטיבי בהפעלה מרחוק של רכבים אוטונומיים שיעשה שימוש בטכנולוגיה של החברה לקראת יישום בתנאי שטח.
לדברי פרופסור שרגא שובל, דיקן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת אריאל, שליטה מרחוק ברכבים אוטונומיים תאפשר שימוש בהם בסביבות ציבוריות מעורבות (סביבות שכוללות הן רכבים אוטונומיים, הן רכבים שנהוגים בידי בני אדם והן משתמשי דרך אחרים)