הפיילוט הישראלי שתקציבו 3.37 מיליון ש"ח ייעשה במימון חלקי של רשות החדשנות שתספק 1.35 מיליון ש"ח
הפיילוט הישראלי שתקציבו 3.37 מיליון ש"ח ייעשה במימון חלקי של רשות החדשנות שתספק 1.35 מיליון ש"ח
הפיילוט של חברת ZOOZ POWER הישראלית ׁשהוקמה ע"י 3 בוגרי יחידת 8200 (לשעבר חברת צ'אקרטקׂ) מבוסס על מערכת בשם ZOOZTER-100 שאוגרת חשמל אך ורק לצורך האצת ההטענה של רכבים חשמליים, כך זמן ההטענה מתקצר משעה לרבע שעה. המערכת מתפקדת כ-Power Booster, כך שהיא מאפשרת לייצר פרצים מהירים של אנרגיה גם במקרים של תשתיות חשמל שמוגבלות בהספקן. החברה פעלה עד היום בגרמניה ובאוסטריה.
הבסיס לפעולת המערכת היא טכנולוגיה שמאפשרת אגירת של אנרגיית תנועה (אנרגיה קינטית) בגלגלי תנופה, כך שהיא ממירה אנרגיה חשמלית לאנרגיה קינטית באמצעות מנוע חשמלי שפועל במהירות מקסימלית של 17000 סל"ד – מה שיוצר אפשרות לאגירת אנרגיה בגלגל התנופה, כאשר משך הזמן של אגירת המערכת במלואה באנרגיה תלויה בתשתיות הקיימות של החשמל. כאשר מעוניינים להטעין את הרכבים החשמליים (ולמעשה לפרוק את האנרגיה שהצטברה במערכת), המנוע החשמלי שבסיס המערכת מאט והאנרגיה הקינטית מומרת בחזרה לאנרגיה חשמלית.
במערכת של חברת ZOOZ POWER יש 8 גלגלי תנופה שמאפשרים יצירה של פרצי אנרגיה בהספק של 100 קילו ואט. המשמעות היא שניתן להטעין במהירות רכב חשמלי בהספק של 150 קילו ואט בתשתית חשמלית שמספקת 50 קילו ואט בלבד, כך שמערכת אגירת האנרגיה של חברת ZOOZ POWER תספק 100 קילו ואט נוספים. טעינה זו צפויה לספק טווח נסיעה של 200 ק"מ (משתנה לפי הדגם של הרכב)
למערכת של חברת ZOOZ POWER יש יתרונות מובהקים מול פתרונות שמבוססים על סוללות ליתיום יום, בעיקר כי הסוללות יורדות מבחינת ביצועים עם הזמן – מה שמגביל את ההטענה מהן למאות/אלפי מחזורים של טעינה ופריקה ומצריך החלפה שלהן (גם יקר וגם לא ידידותי לסביבה). במערכת של חברת ZOOZ POWER ניתן לבצע מאות אלפי מחזורים של טעינה ופריקה, יש להן אורך חיים של יותר מ-15 שנה והעלויות שלהן לאורך זמן נחשבות נמוכות יותר.