המכונית מדגם Electrified G80 תאפשר הטענה רצופה מהגג הסולארי למשך 520 ק"מ ותעלה כ-450,000 ש"ח
המכונית מדגם Electrified G80 תאפשר הטענה רצופה מהגג הסולארי למשך 520 ק"מ ותעלה כ-450,000 ש"ח
המכונית מצוידת בגג חדשני מזכוכית שמשולבים בו תאים פוטו-וולטאיים שמייצרים חשמל מאנרגיית השמש, חשמל שנאגר בסוללה של המכונית ומאפשר אספקת אנרגיה למכלולים שונים ברכב בעיקר למערכת בקרת האקלים – מה שמאפשר לשמור על טמפרטורה בתא הנוסעים גם בזמן החנייה.
למכונית יש 2 מנועים חשמליים (אחורי וקדמי), אחד לכל ציר של גלגלים כאשר לכל אחד מהם יש הספק של 136 קילוואט ו-35.7 קג”מ. המשמעות היא הספק משולב של 272 קילוואט (370 כ”ס) ו-71.4 קג”מ הזמינים באופן מידי והמאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש תוך פחות מ-5 שניות.
השילוב של שני המנועים יוצר הנעה כפולה שמנוהלת באמצעות מערכת בשם Disconnector Actuator System . מערכת זו קובעת לא רק מה עוצמה של שימוש בכל מנוע ומתי בהתאם לאופי הנהיגה ותנאי הדרך, אלא גם מתי נדרשת רק הנעה אחורית כדי לחסוך באנרגיה.
סוללות הרכב נחשבות למתקדמות ביותר בתחומן ומבוססות על טכנולוגיית ליתיום-יון פולימר, מה שמאפשר גמישות במבנה של הסוללה, התאמה מרבית למבנה המכונית כדי לחלק את המשקל בצורה אידיאלית, תכולה גבוהה של אנרגיה בכל תא ובעיקר – עמידות בעומסים גבוהים של טעינה ללא התפשרות על יעילותם של התאים בסוללה. צריכת האנרגיה הצפויה היא 4.3 ק"מ לקילוואט, מה שמאפשר נסיעה רצופה של 520 ק"מ.
בנוסף, המוכנית תומכת בטכנולוגיה של טעינה אולטרה-מהירה במתח נמוך של 800 וולט, מה שמאפשר לחבר את המכונית לתשתית טעינה מהירה במתח של 400 וולט בלי צורך ברכיבים נוספים כמו מתאמים. המשמעות היא חסכון של זמן המתנה בעמדות טעינה ציבוריות ואפשרות לטעינה של 80% תוך 22 דקות בלבד. טעינה מלאה של המכונית בעמדות ביתיות תימשך 9 שעות.
פטנט ייחודי שמותקן במערכת ה-Multi Charging של המכונית מאפשר להפעיל את המנוע החשמלי, כך שהמערכת משמשת למעשה כממיר מתח (מ-400 ל-800 וולט) תוך כדי שמירה על יציבות ההטענה. כמו כן, במכונית יש מערכת רגרנטיבית לאחזור בלימת האנרגיה, מערכת שמנצלת את השימוש בבלמים ואת בלימת המנוע כדי לטעון את הסוללות.
תגידו אתם חמורים… איפה תמונה של האוטו ???
????