חברת APG הוקמה בשנת 2013 על-ידי ערן גרוס ושלמה צח, הנחשב למהנדס אווירונאוטי בעל שם עולמי שעבד בתעשייה אווירית יותר מ-40 שנה והיה מעורב בתכנון מרבית כלי הטיס המאוישים והבלתי מאוישים של החברה, כולל מטוס ה"לביא" בשנות ה-80. בשנת 2015 הצטרף לחברה המנכ"ל יאיר דובסטר, לשעבר מנכ"ל מפעל מל"ט של התעשייה האווירית. כיום החברה מעסיקה 15 עובדים, מרביתם יוצאי התעשייה האווירית ובוגרים מצטיינים של הטכניון ואוניברסיטת תל אביב.
בימים האחרונים החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ומתכננת לחשוף בשבועות הקרובים מל"ט מסוג חדש לגמרי, שהיא מגדירה אותו "פורץ דרך מבחינה טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. שוק המל"טים והרחפנים התפתח מאוד בשנים האחרונות. בתחום הצבאי הם משמשים לביצוע משימות מודיעין, תצפית ותקיפת מטרות. בתחום האזרחי רחפנים משמשים כיום בין היתר לצורך צילום אירועים מן האוויר ולצרכי ספורט ופנאי. עם זאת, הרחפנים והמל"טים עדיין מוגבלים מאוד בשני מישורים: הם מסוגלים לשהות זמן קצר יחסית באוויר ואינם מסוגלים לשאת מטענים ייעודיים כבדים.
החברה לא מנדבת פרטים נוספים על המל"ט החדש, אולם מתמונתו המופיעה האתר APG, עולה במדובר בפלטפורמה בעלת ארבעה מנועים המשנים את צירם, ומסוגלים לתפקד הן כרחפן והן כמטוס.
לדברי דובסטר הייחודיות של המל"ט החדש קשורה ליכולתו לשהות זמן רב באוויר ולשאת מטענים כבדים מאוד בהשוואה למל"טים הקיימים כיום בשוק. "יש כיום שוק גדול מאוד של רחפנים, הן למגזר הצבאי והאזרחי. אך הרחפנים כיום אינם מסוגלים לשהות יותר משעה באוויר ומסוגלים לשאת משקל של מאות גרמים בלבד. החסרונות הללו מאוד מגבילים את השימושים שלהם"
כבר בשנת 2017 חברת הסטראט-אפ APG מנתניה,ביצעה ניסויי טיסה ראשונים באבטיפוס של מל"ט סולארי, ניסויי טיסה שהוגדרו כמוצלחים. בימים אלו הודיעה החברה כי היא נמצאת בתהליכים סופיים של ייצור מל"ט סולארי המפותח בשיתוף חברת Light & Strong מכנות. לדברי מנכ"ל APG, יאיר דובסטר. מדובר בפלטפורמה אווירית ייחודית אשר מונעת באופן מלא באמצעות אנרגיית באמצעות פנלים סולאריים המותקנים על הכנפיים. ראוי לציין שחברות ענק כמו פייסבוק, גוגל ואיירבאס מנסות לפתח מל"טים סולאריים, אולם לפי שעה בהצלחה חלקית בלבד.
לאחרונה החברה מתמקדת בהגדלת מידות המל"ט הסולארי, ומתכננת להשיק את המודל המלא כבר בחודשים הקרובים. עוד מוסיף המנכ"ל, יאיר דובסטר: "מוטת הכנפיים של המל"ט הסולארי הסופי צפויה להיות 52 מטר והוא יוכל לרחף בגבהים של 70-80 אלף רגל. בגובה הזה אין עננים ולכן המל"ט ייהנה מקרינת שמש רצופה. לדבריו, "האתגר בפרויקט כזה הוא לפתח כנף שתהיה קלה מאוד מצד אחד וחזקה מאוד מצד שני, ואנחנו הצלחנו בכך". בין השאר, ההצלחה הזו נובעת מהשיפור שהתעשייה השיגה בשנים האחרונות בנצילות של תאים סולאריים. המטרה העיקרית של המל"ט הסולארי תהיה לספק שירותי תקשורת אינטרנט במקומות מרוחקים, כמו אתרים נידחים באפריקה. מדובר למעשה לחלופה זולה ופשוטה יותר לשירותים הניתנים כיום על-ידי לווייני תקשורת.
חברת APG הוקמה בשנת 2013 על-ידי ערן גרוס ושלמה צח, הנחשב למהנדס אווירונאוטי בעל שם עולמי שעבד בתעשייה אווירית יותר מ-40 שנה והיה מעורב בתכנון מרבית כלי הטיס המאוישים והבלתי מאוישים של החברה, כולל מטוס ה"לביא" בשנות ה-80. בשנת 2015 הצטרף לחברה המנכ"ל יאיר דובסטר, לשעבר מנכ"ל מפעל מל"ט של התעשייה האווירית. כיום החברה מעסיקה 15 עובדים, מרביתם יוצאי התעשייה האווירית ובוגרים מצטיינים של הטכניון ואוניברסיטת תל אביב.
בימים האחרונים החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ומתכננת לחשוף בשבועות הקרובים מל"ט מסוג חדש לגמרי, שהיא מגדירה אותו "פורץ דרך מבחינה טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. שוק המל"טים והרחפנים התפתח מאוד בשנים האחרונות. בתחום הצבאי הם משמשים לביצוע משימות מודיעין, תצפית ותקיפת מטרות. בתחום האזרחי רחפנים משמשים כיום בין היתר לצורך צילום אירועים מן האוויר ולצרכי ספורט ופנאי. עם זאת, הרחפנים והמל"טים עדיין מוגבלים מאוד בשני מישורים: הם מסוגלים לשהות זמן קצר יחסית באוויר ואינם מסוגלים לשאת מטענים ייעודיים כבדים.
החברה לא מנדבת פרטים נוספים על המל"ט החדש, אולם מתמונתו המופיעה האתר APG, עולה במדובר בפלטפורמה בעלת ארבעה מנועים המשנים את צירם, ומסוגלים לתפקד הן כרחפן והן כמטוס.
לדברי דובסטר הייחודיות של המל"ט החדש קשורה ליכולתו לשהות זמן רב באוויר ולשאת מטענים כבדים מאוד בהשוואה למל"טים הקיימים כיום בשוק. "יש כיום שוק גדול מאוד של רחפנים, הן למגזר הצבאי והאזרחי. אך הרחפנים כיום אינם מסוגלים לשהות יותר משעה באוויר ומסוגלים לשאת משקל של מאות גרמים בלבד. החסרונות הללו מאוד מגבילים את השימושים שלהם"
עוד הוסיף ואמר כי חברת אמזון מעוניינת להשתמש ברחפנים לצורך שילוח חבילות, אך בטכנולוגיה הקיימת היא לא מסוגלת לשלח חבילות גדולות למרחקים ארוכים. גם בתחום הצבאי הרחפנים והמל"טים מוגבלים בביצועים שלהם. לעומתם, המל"ט בפיתוחה של חברת APG ישלב בין כל הצרכים. הוא יוכל להמריא ולנחות ללא מסלול, לטוס זמן רב ולשאת מטענים ייעודיים גדולים. הוא יוכל לשמש גם לתחום הצבאי וגם לתחום האזרחי.
החברה מתכוונת להשיק למעשה משפחה של מל"טים בגדלים שונים, שיוכלו לשמש למגוון רחב של שימושים בתחום הצבאי ובתחום האזרחי. דובסטר מציין כי חברות אחרות יתקשו לחקות את המל"ט של החברה, מאחר שהוא כולל שורה של מערכות חבויות המקנות לו את היכולות הייחודיות שלו