המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא לסיוע לרשויות מקומיות בתכניות שמטרתן צמצום שימוש יום-יומי ברכב פרטי וצמצום זיהום אוויר מתחבורה. התקציב המאושר לפרויקט הוא 8 מיליון שקל שמיועד להקמת מערך של
שאטלים למרכזי תעסוקה, מערכי שיתוף אופניים ואזורי אוויר נקי, לצורך צמצום שימוש יומי ברכב פרטי
בשלוש השנים האחרונות אושרו על-ידי המשרד להגנת הסביבה תמיכות לפרויקטים דומים עבור מטרה זו בהיקף של 18 מיליון שקל.
המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא לסיוע לרשויות מקומיות בתכניות שמטרתן צמצום שימוש יום-יומי ברכב פרטי וצמצום זיהום אוויר מתחבורה. התקציב המאושר לפרויקט הוא 8 מיליון שקל שמיועד להקמת מערך של
שאטלים למרכזי תעסוקה, מערכי שיתוף אופניים ואזורי אוויר נקי, לצורך צמצום שימוש יומי ברכב פרטי
בשלוש השנים האחרונות אושרו על-ידי המשרד להגנת הסביבה תמיכות לפרויקטים דומים עבור מטרה זו בהיקף של 18 מיליון שקל. בין התוכניות שביצעו הרשויות המקומיות בזכות תמיכה זו של המשרד: חיבור הערים גבעתיים, בת-ים ורמת גן למערך השכרת האופניים תל אופן; התקנת אלפי מתקני עגינת אופניים בקרית ים, נתניה, ירושלים, תל אביב, יקנעם ונס ציונה; הפעלת שאטלים למרכזי התעסוקה הר חוצבים בירושלים, בת ים וחולון; ותכנון אזורי אוויר נקי מרכבי דיזל מזהמים בחיפה ובירושלים.
פליטות מכלי רכב הן המקור העיקרי לזיהום האוויר בערים הגדולות. בתחנות הניטור התחבורתיות במרכזי הערים נרשמות מדי שנה חריגות מתקני איכות האוויר למזהמים שמקורם בתחבורה. המשמעות של החריגות היא הגברת הסיכון לציבור – ואכן, לפי הערכת ה-OECD, זיהום האוויר מתחבורה גורם ל-1,100 מקרי מוות מוקדם בשנה.
יצוין, כי עיקר זיהום האוויר נרשם בשעות העומס בבוקר כאשר הציבור נוסע לעבודה ואחר הצהריים בחזרה הביתה. בנוסף להשלכות על בריאות הציבור, השימוש היומיומי ברכב פרטי מוביל לתאונות דרכים, מטרדי רעש, צריכת דלק גבוהה, פליטת גזי חממה, גודש בכבישים, מחסור במקומות חנייה ולבזבוז זמן בשל המתנה בפקקים.