תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
האם תעבור הרפורמה שתעודד הגעה ירוקה לעבודה? האוצר מביע הסתייגות
מערכת תשתיות 24 ביולי 2017 19:49 2 תגובות

בדיון שעסק ביוזמה להעניק תשלום זהה לעובדים הזכאים להחזקת רכב גם אם לא יחזיקו רכב, במטרה להפחית את השימוש ברכבים הפרטיים בישראל, ציינה סגנית הממונה על השכר, חמוטל בן דור, כי האוצר חושש מהכללת רכיב ה'הגעה הירוקה' בהפרשות הפנסיה: "המחויבות האקטוארית משמעה מיליארדים". יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב: "לא נמתין שוב שנים, נפנה לשר האוצר"

Print Friendly, PDF & Email
האם תעבור הרפורמה שתעודד הגעה ירוקה לעבודה? האוצר מביע הסתייגות

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה היום (ב') דיון בנושא 'עידוד הגעה ירוקה לעבודה – באמצעות המרת שיטת השכר'.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב פתח את הדיון: "נחשפנו להצעה ואנחנו יודעים רק לשבח ולהלל אותה. אין ויכוח על כך שתחבורה פרטית גורמת לעומסים כבדים שיש להם השלכות על פריון העבודה, על איכות הסביבה, תאונות הדרכים ועוד. אנחנו יודעים שתחבורה ציבורית היא מענה לכל התחלואים והבעיות האלה ושהיא גם בטוחה יותר. מושקע בנושא זה רבות וגורם שיכול מאוד להשפיע זה התשלום עבור תקציב החזקת הרכב, כאשר רבים מהעובדים רוכשים רכב כדי לקבל את ההטבות שלצדו. מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב עמה דנתי בנושא מספר פעמים העלתה את הנושא הזה ומאז אנחנו משקיעים בקידומו רבות. התחושה היא שהבשילה העת לקדם את הנושא".

קרדיט: שאטרסטוק

סגנית ראש עיריית ת"א, מיטל להבי: "הכוונה היא – ווין ווין לכולם – אפשרות להמיר את סעיף החזקת הרכב בסעיף 'הגעה ירוקה'. עובד שזכאי להחזקת רכב, ברצותו ניגש לממונה ואומר – אני רוצה לוותר על הרכב, במידה והמעסיק מסכים לכך, העובד מקבל הטבה באותו סכום לשכר הנטו שלו, וההטבה לא תחשב לחישוב הפנסיוני ולא תשפיע על מנגנון האיזון האקטוארי. אנחנו מדברים על הסכם קיבוצי כשבהמשך נצטרך חקיקה. עיריית ת"א מוציאה מעל 8 מיליון ₪ על חניות בשנה. זה גם יעשה שוויון עם עובד שאין לו רכב ולא מקבל החזר הוצאות. לא משנים את השכר, לא את הוצאות המעסיק ולא את ההחזרים במשק".

רן קופל, הסתדרות עובדי המדינה: "חשוב לנו שהדבר יעשה בשיתוף פעולה אתנו בצורה של הסכם קיבוצי. ההצעה טובה ויפה אך שיורדים לעומק יש קצת עיוותים ודברים שאנחנו נלחמים עליהם. בנוסף עולות תהיות, למה באמת שעובד יוותר על הרכב שלו. הוא מוותר פה על נוחות, אם לא יהיה תמריץ מעבר, אולי זה לא יקרה. האם זה יהיה רכיב פנסיוני כן או לא, גם זו אחת השאלות".

חמוטל בן דור, סגנית ממונה על השכר: "פגשנו את ההצעה הזו לפני כמה שנים, ניהלנו הרבה מאוד דיונים, ניתחנו את הנושא ועדיין אנחנו רואים סיכונים מאוד גבוהים בפרטים הקטנים. המחויבות האקטוארית שלצד כך זה מיליארדים. בממוצע 20 אחוז משכר העובד זה החזקת רכב. יש סיכונים גדולים בהצעה לכן אנחנו לא מתחברים אליה. לצד זאת אנחנו עדיין חושבים על הנושא".

ח"כ מנואל טרכטנברג: "את אומרת שכבר כמה שנים אתם נוגעים בנושא, הייתי מצפה להצעה קונקרטית שלכם. הייתי מצפה שתיתנו את הדעת לנושא ככזה שצריך לקבל עדיפות מאוד גבוה. אנחנו מצפים מהממונה על השכר שייתן את הדעת מיוזמתו על הנושא הזה, בטרם "פורענות" – חקיקה שנקדם כאן והממונה לא יידע איך להתמודד עמה".

ח"כ תמר זנדברג: "זה כמו לטוות זהב מכסף. כסף שקיים היום הולך לפקקים, זיהום אוויר, תאונות דרכים, לכל הגודש התחברותי ומקומות חנייה, הכסף הולך למקומות שלילים. ניתן את זה למשפחות. בואו תינתנו הצעה במקום להגיד לא על כל ההצעות הטובות. לא בדקתם כמה זה, אתם רק מעלים את הקשיים האפשריים. בואו תעלו את הכל, בואו נפתור את הבעיות".

ח"כ מקלב: "מה שעומד על הפרק זה רק הרכיב הפנסיוני וניתן לפתור זאת. אפשר לתת תמריצים נוספים לא במקום ההצעה הזו, אלא בנוסף כדי לעודד".

גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית: "אנחנו מבקשים מהוועדה לנצל את הסמכות שלה ולקבל מהאוצר דין וחשבון על לוחות הזמנים לנושא, איזו עבודה נעשתה, מי אחראי, מה המתווה לפיו רוצים לעבוד. נשמח גם אם הוועדה תבקש נציגות של אחד הגורמים הנמצאים כאן כדי לוודא שהנושא מתקדם ומגיע לפסים מעשיים. מקרב עובדים חדשים בוודאי יהיו כאלה שלא יקנו רכב אם יקבלו את ההטבות בכל אופן, אחריהם יגיעו גם וותיקים".

ח"כ מקלב סיכם את הדיון: "בעיית התחבורה אינה רק נחלת הערים המרכזיות, מדובר במשימה לאומית. אנחנו מרגישים שלא הופנם הדבר כאשר כולם מסכימים שהנושא מהותי ורצוי אך הוא נתקע בשלל חשש לעניין השלכות כלכליות של הפנסיה. גם זה נושא לגיטימי אך אם לא נקדם את התוכנית בשל חששות, גם ב-2020 נהייה באותו מקום. אם נקבל החלטה שזה היעד, נמצא פתרון משפטי וחקיקתי. לא נמתין עוד שנים, נשים את זה על שולחננו, נפנה לשר האוצר ונדרוש פתרון".

Print Friendly, PDF & Email
אורי מקלב ועדת המדע והטכנולוגיה משרד האוצר תחבורה תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. יצחק חודדה הגב 27 ביולי 2017 בשעה 9:01

    שלום רב,,
    כקצין רכב בחברת אינטל ישראל , אני מברך על היוזמה , ותומך תמיכה מליאה ברעיון וכן בלתת תמריץ
    הרעיון בעיני הוא לא רק חומרי , ובא לעשות צדק ,, אלא גם ובעיקר ,, יש לו ערך חברתי ולאומי , ואולי צעד ראשון
    לצמצם עד לחיסול מוחלט הפערים בחברה ,,
    חברה בריאה היא "חברה עשירה"

    בברכה
    איציק

  2. שאול הגב 7 באוגוסט 2017 בשעה 10:41

    כל פעם שאני בחוץ בכבישים, אני מנחש ש-70 אחוז מהרכבים מכילים אדם אחד בודד , שנוסע לעבודה או חזור ממנה, או לסידורים. אין בעולם מספיק כבישים לתמוך ולהכיל תנועה כאשר יש אדם בודד ברכב, במיוחד עם הקצב הריבוי הנוכחי של 3 ילדים למשפחה. באיזה עולם אנחנו רוצים לחיות?
    יוזמה ברוכה! מחזק את ידיכם בפה מלא! ההצעה הזאת, בשילוב תחבורה ציבורית יעילה, עם תחנות הסעה משופרות, יותר מוצלות ומוגנות ואנחנו עושים כבוד לעצמנו כמדינה מערבית.

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס