שנת 2017 צפויה להניב התקפות חדשות מול מגזרים חדשים
מערכת הגנת סייבר - צילום: אלביט מערכות
ככל שתחומי המחשוב מתרחבים ונוגעים באספקטים נוספים בחיינו האישיים והעסקיים כך הם הופכים אותנו לפגיעים יותר למתקפות. חברת Safe-T, המתמחה באספקת פתרונות העברת מידע וגישה מאובטחת, חוזה כי 2017 תתאפיין ביבול חדש של התקפות חדשות מבוססות נקודות פגיעות ברשתות ארגוניות ובמחשוב הביתי. "ההתקפות החדשות יכוונו מול מגזרים חדשים שזכו עד עתה לשקט יחסי ויותר מכשירי קצה יהיו מאוימים". אומר שחר דניאל מנכ"ל Safe-T.
Safe-T חוזה כי בשנת 2017 יהיו: יותר מתקפות על דואר אלקטרוני בעיקר בשל המחיר הזול ופשטות ההתקפה יחסית לאפשרויות אחרות. בהתקפות אלו אין צורך במומחיות גדולה במיוחד מצד אחד ואין צורך בתחכום וכלי התקפה יקרים מצד שני. אך האפקטיביות מקסימלית. על ידי משלוח מייל פשוט לעובד חברה ניתן לחדור לנבכי הארגון להצפין קבצים קריטיים או להעביר כספים לחשבונות בנק פיקטיביים.
יותר מתקפות על התקנים של האינטרנט של הדברים (IOT) ככל שיתווספו התקנים חדשים המקושרים לאינטרנט, כך יתרחבו ההתקפות עליהם. המשמעות כפולה: פגיעה גדולה יותר במגזר הביתי ופגיעה משמעותית יותר במגזר התעשייתי שנמצא בעיצומו של תהליך מחשובי מתקדם הכולל חיבור לאינטרנט.
יותר סוגים ומשפחות של מתקפות – לכל מתקפה שמזוהה על ידי הכוחות המגינים מייצרים התוקפים וריאציות וזנים חדשים של מתקפות כך שהפתרונות הקיימים לא תמיד מספיקים להגן בפני הזנים החדשים והמתוחכמים יותר.
יותר מתקפות המשיגות כוח והשפעה על ידי מניפולציה של תהליכים גלובליים כמו בחירות, חקיקה, סקרים ממשלתיים וכדומה.
יותר ארגונים שיטמיעו ארכיטקטורות חדשות לרשתות החיצוניות וגישה לשירותים (Software Defined Perimeter) – ארגונים מבינים שמבנה הרשת והגישה לאפליקציות מהעולם החיצון כבר לא תואם את מצב העולם החדש, כבר אי אפשר לסמוך על הגורמים שניגשים מבחוץ ויש צורך להחביא את הארגון מתוקפים פוטנציאליים.
יותר מודיעין – הכוחות המגינים הבינו כי על מנת להיות יותר אפקטיביים עליהם לשלב אלמנטים של מודיעין (מהלכים ברשתות האפלות) על מנת ללמוד ממקור ראשון כיצד להתגונן.
יותר שתופי פעולה של הכוחות המגינים – מול עוצמת המתקפות ופוטנציאל ההרס הטמון בהם, נראה כי חברות אבטחת המידע והסייבר מגלות כי שתופי פעולה ובריתות אסטרטגים המשתפים במידע אודות מתקפות מעצימים אותן.
יותר קמפיינים למודעות הקוראים לארגונים ולפרטים להתמגן בצורה יעילה וטובה יותר. במרבית ממדינות העולם המודעות מתחילה בארגונים פיננסים תחילה ואחר כך מחלחלת למגזרים נוספים כמו מסחר ותעשיה.
יותר ביטוח חברות הביטוח התחילו לזהות את הפוטנציאל הגלום בסיכונים לארגונים ומגבשות פוליסות ביטוח מיוחדות עבור חברות שצריכות לנהל את הסיכונים שלהם כמו מוסדות פיננסים, חברות טלקום, חברות ממשלתיות וכד'.