תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
רשות המיסים תחריג משאיות כבדות מהחובה לעבור מסולר לגז טבעי לתקופה של כחמש שנים
מערכת תשתיות 21 ביולי 2016 20:31 אין תגובות

במהלך תקופה זו יוקם צוות היגוי משותף למועצת המובילים ולרשות המיסים שילווה את כל תהליך המעבר מסולר לגז טבעי

Print Friendly, PDF & Email
רשות המיסים תחריג משאיות כבדות מהחובה לעבור מסולר לגז טבעי לתקופה של כחמש שנים
גבי בן - הרוש, יו"ר מועצת המובילים, ודוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים

השבוע ערכה רשות המיסים שימוע למועצת המובילים בנושא הסדר המיסוי הירוק המתוכנן על ידה. במהלך השימוע הציגו גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים, דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים ודוד חיון, יועץ המועצה לענייני גז טבעי, את השגותיהם בנוגע להסדר. לטענת מועצת המובילים היא תומכת בהסדר שיאפשר חדירה מהירה של דלק ידידותי לסביבה כמו הגז הטבעי, אך עם זאת דורשת  כי השימוש בגז טבעי יהיה כדאי כלכלית.

לטענת המועצה, נכון לעכשיו, ההסדר החדש אינו מעניק כדאיות כלכלית לכ- 40,000 משאיות מעל 10 טון, בעיקר כאשר תשומות הדלקים מהווים 35% מכלל תשומות ההובלה. אי הכדאיות הכלכלית נובעת ממספר נתונים, כגון: מחירה של משאית מונעת בגז טבעי, גבוה בכ- 20,000 יורו, ממשאית אשר מונעת על סולר. כמו כן, חידוש משק במשאית מופעלת במנוע סולר, מתבצע בתום 5 שנים, ובשל העובדה שמנוע סולר הינו בעל עמידות גבוהה יותר מבנזין ומגז טבעי, יהיה צורך להחליף רכב חדש כ- 3 פעמים ב- 10 שנים. בנוסף, מנוע סולר צורך כ- 30% פחות אנרגיה ממנוע בנזין וטיפול שוטף במנוע הפועל על סולר, זול משמעותית ממנוע הצורך בנזין ואלו הם רק חלק מהנתונים שהוצגו ע"י המועצה.

לטענת מועצת המובילים, במכלול הפרמטרים שנבחנו ברור באופן מובהק, כי אין כדאיות כלכלית למעבר רכב כבד, מ- 10 טון ומעלה לשימוש בגז טבעי, כתחליף לשימוש במנועים הפועלים על סולר, זאת כיוון שהפערים שהאוצר מציע של 64 אגורות בין מחיר הסולר למחיר גז לא מצדיקים כלכלית מעבר בשלב זה. בנוסף, לעמדת מועצת המובילים, אין היתכנות טכנולוגית להפעיל רכב כבד מונע על גז כי הוא נחות מבחינת ההספק והעמידות שלו ביחס למנועי סולר. כיום אחד הדברים החשובים בתחום המשא הכבד הוא משאית היברידית – כזו השומרת על איכות הסביבה ועדיין בעלת עצמה וכח המאפשר לה לשנע משאים כבדים.

בעקבות ההסתייגויות מסתמנת האפשרות שמשאיות כבדות, (דרוג המשקל יקבע בהמשך), יוחרגו מהחובה לעבור בהדרגה מסולר לגז טבעי לתקופה של כ – 5 שנים, כאשר במהלך תקופה זו יוקם צוות היגוי משותף למועצה ולרשות המיסים שילווה את כל תהליך המעבר מסולר לגז טבעי, כולל את נושא המשאיות הכבדות לאחר תקופת המעבר.

בנוסף, משרד האוצר בשיתוף מועצת המובילים, מתעתדים להכין סל הטבות לעידוד משאיות למעבר מסולר לגז טבעי, כגון: פטור מאגרת רישוי לרכב המונע על גז, פחת מואץ לרכבים המונעים בגז טבעי ועוד. כמו כן, משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה יעודדו באמצעות מענקים והליכי רישוי מקוצרים, יוזמות להקמת תחנות תדלוק אזוריות לצריכה עצמית וציבורית.

Print Friendly, PDF & Email

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס