תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
קונפליקט ירוק: ועדת הפנים דנה בהקמת קו המתח בעמק החולה להובלת חשמל מטורבינות הרוח בגולן
מערכת תשתיות 2 ביוני 2016 20:11 2 תגובות

יו"ר הועדה "צריך למצוא את הפשרות והאיזונים בין הכול. לי אין את הכלים כדי לקבוע מה צריך לעשות עכשיו"

Print Friendly, PDF & Email
קונפליקט ירוק: ועדת הפנים דנה בהקמת קו המתח בעמק החולה להובלת חשמל מטורבינות הרוח בגולן

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת קיימה אתמול דיון מיוחד בנושא התכנית להקמת קו מתח חשמל עילי בעמק החולה. חברת החשמל ומשרד האנרגיה טענו כי עלויות הטמנת הקו גבוהות מדי ומנגד טענו הארגונים הסביבתיים והמועצות האזוריו כי יש לטמון א הקו באדמה, ובכך לאפשר את פיתוח רשת החשמל ובו בזמן לשמור על אתר הטבע והצפרות החשוב בישראל והחקלאות והתיירות בסביבתו, לטובת תושבי האזור, התיירים ובעלי החיים.

יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "אין ספק שאנחנו בעשור האחרון בדגש על שמירת ערכי הטבע, אני באמת חושב שזה מאוד מאוד חשוב שנשמור לדורות הבאים את הטבע שהורישו לנו. ערך אחד לא צריך לפגוע בערך השני, צריך למצוא את הפשרות והאיזונים בין הכול. לי אין את הכלים כדי לקבוע מה צריך לעשות עכשיו, בשביל זה יש את הוות"ל, אני לא יכול לבחור בין החלופות".

יו"ר קק"ל, דני עטר: "ההיסטוריה של המדינה בפרויקטים כלכליים, מלמדת שתמיד טעו בנתוני הפתיחה ושההתייחסות הייתה רק לפרספקטיבה הרגעית. הנזק שייגרם בעקבות העברת קו המתח, ל- 16 רשויות שעמק החולה ואגמון קק"ל החולה בפרט מהווים עוגן כלכלי עבורן, עולה עשרות מונים על הסכומים של עלות ההטמנה. אנחנו כרגע בהשקעה של 35 מיליון באגמון החולה ובשנים הקרובות עוד כמאה מיליון, על מנת להפוך את המקום לפנינה יוצאת דופן, שתזכה לתהודה עולמית. חברת החשמל חייבת לבצע תהליך עם ראייה עתידית ולבחון חלופות נוספות. האפשרויות היחידות הן הקמת תחנת ממסר בחלק המזרחי של הכנרת, או הטמנת הקו באדמה".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין: "עמק החולה מהווה את ציר הנדידה הגדול ביותר בין אירו – אסיה לאפריקה ועוברים בו כמיליארד בעלי כנף בשנה. ישראל התברכה במגוון מינים של עטלפים, הקריטיים לבריאות הציבור. מדובר כאן בקונפליקט ייחודי בין שני צדי הירוק – מצד אחד, נדרשת אנרגיה חלופית ומצד שני, יש את הטבע, בעלי החיים והנוף, עליהם יש לשמור. ישראל חתומה על אמנות בינלאומיות ועל כן מחויבת לשמור על מגוון העופות יוצא הדופן שחולף בשמיה ולהימנע מהקמת תשתיות שיסכנו את העופות הנודדים. לעמק החולה יש פוטנציאל אדיר לתיירות ואיכות חיים, ואנו קוראים לרשות החשמל לשלם היום את ההפרש, כדי שגם מחר נזכה לנכסים האדירים בהם התברכנו."

מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה פקמן: "פגיעה בטבע זה פגיעה באדם, אנחנו לא מדברים פה על עלות החיים, אלא על החיים עצמם. כשאדם פוגע בטבע, הוא פוגע בעצמו. טבע זה לא מותרות לחיים, זה חובה לחיים. עשרות אלפי אנשים תומכים בעמדה של ארגוני הסביבה, זה לא דבר של מה בכך ואסור להקל בזה ראש. כולם תומכים בקואליציה הרחבה שנוצרה כאן, של ארגוני סביבה, לצד רשויות, של הטמנת הקו".

בני בן מובחר, ראש מועצת מבואות חרמון: "אנחנו עושים את כל המאמצים לאכלס את האזור, זה קשה לנו ואין לנו אפשרות, בגלל מקורות פרנסה מוגבלים בגליל. הקו הזה יכה בנו, בפיתוח, בכלכלה, לא יבואו לנו תושבים חדשים. כל הפיתוח שעושים היום באגמון החולה, יירד לטמיון. החולה זה המנוף הכלכלי הגדול ביותר שיש לנו, אנחנו לא גובים שם ארנונה, כדי להשקיע בפיתוח."

הרצל פרידמן, מנהל מחוז הצפון בחברת החשמל: "מדובר על פרויקט של 30 ק"מ, עשינו מספר חלופות, הגשנו 5, חלקן עיליות, חלקן תת קרקעיות, נתנו אומדן עלויות לכולם. צריך קו אחד שיוליך את כל האנרגיה לטורבינות הרוח ברמת הגולן, חלקו עובר במקומות רגישים, עשינו סיורים בשטח ואנחנו מוכיחים שעושים את הכול בשיתוף פעולה, גם כאן וגם בפרויקטים אחרים. אף אחד לא יקום בבוקר ויראה קו מתח בשטח. אנחנו עובדים כקבלן של מדינת ישראל, אנחנו רק המבצעים עבור משרד האנרגיה, את ההנחיות אנחנו מקבלים מהם. הפער בין הקו העילי לקו הקרקעי, הוא כ – 300 מיליון שקל, לטובת העילי, הקרקעי הוא בין פי 3 לפי 5 יקר יותר."

דורית הוכנר, משרד התשתיות: "עלות הטמנת קו, היא פי 4 מעלות של קו קרקעי. גם ללוחות הזמנים יש משמעות. המדיניות של המשרד היא, שקווים של חשמל שהם לא בתוך ערים, יהיו עיליים, בגלל העלות הגבוהה של קווים קרקעיים, שעלולה להיות מושתת על הציבור".

 

Print Friendly, PDF & Email
אנרגיית רוח ועדת הפנים והסביבה ות"ל טורבינות רוח עמק החולה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. פיני הגב 3 ביוני 2016 בשעה 13:35

    מחיר חפירה של תעלה באורך מטר ועומק של מטר וחצי עד שתי מטר כולל כיסוי 250 שקל
    כפול שלושים אלף מטר
    שווה שבע וחצי מיליון שקל
    או 1,800,000 $

    אין לי בעיה לבצעה את כל הפרוייקט במחיר של 50 מיליון דולר כולל הכל

  2. מעורה בנושא הגב 3 ביוני 2016 בשעה 14:42

    כולם מדברים על עמק החולה, וכמובן צודקים. מה לגבי הפגיעה ברמת הגולן? חבל הארץ הזה טרם נפגע מנוגשות בעלי הממון. קווי מתח גבוה – רק בצינורות המונחים על הקרקע ומחופים סלע וצמחיה מקומית. קו עילי הוא בכיה לדורות, זאת עוד מבלי להזכיר את הפגיעות שלו בעיתות מלחמה. הגיע הזמן שחברת החשמל ומשרד התשתיות יתחילו לחשוב מחוץ לחור של השקל.

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס