תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
מועצת המובילים לשרי האוצר והסביבה: בדקו את ההתנהלות בחיפה עם המשאיות
מערכת תשתיות 14 בינואר 2016 10:47 אין תגובות

בעקבות הגבלת תנועת המשאיות בעיר התחתית בחיפה, פנתה אתמול בערב (ד') מועצת המובילים לשר להגנת הסביבה אבי גבאי ולשר האוצר משה כחלון בבקשה לכנס מידית צוות בדיקה, שיבדוק את אופן ההתנהלות בשטח

Print Friendly, PDF & Email
מועצת המובילים לשרי האוצר והסביבה: בדקו את ההתנהלות בחיפה עם המשאיות

מועצת המובילים לשרי האוצר והסביבה: בדקו את ההתנהלות בחיפה עם המשאיות

בעקבות הגבלת תנועת המשאיות בעיר התחתית בחיפה, פנתה אתמול בערב (ד') מועצת המובילים לשר להגנת הסביבה אבי גבאי ולשר האוצר משה כחלון בבקשה לכנס מידית צוות בדיקה, שיבדוק את אופן ההתנהלות בשטח

לטענת מועצת המובילים, למרות העובדה שמדובר בהגבלות שיוצרות קשיים תפעוליים, שנלווים בעלויות תפעול אותן קשה לדרוש חברות ההובלה, המועצה לקחה חלק פעיל ביוזמה ונתנה את הסכמתה להגבלת תנועת משאיות בצירים עמוסים בעיר התחתית בחיפה מתוך אחריות ציבורית כחלק מהמגמה להפחתת זיהום אוויר. אולם, עובדתית ענף ההובלה חש מרומה, עקב שורת החלטות שגויות בניגוד לסיכומים, כאשר כל העול הכלכלי והתעבורתי נוחת עליו ולא מוצעות לו חלופות ראויות להתמודדות עם הגבלת תנועת המשאיות בעיר.

השר להגנת הסביבה אבי גבאי עם גבי בן – הרוש יו"ר מועצת המובילים
השר להגנת הסביבה אבי גבאי עם גבי בן – הרוש יו"ר מועצת המובילים

הדבר נובע לטענת המועצה מחוסר התאמה בין כל הגורמים השותפים לתהליך. הסיבה לחוסר ההתאמה היא העובדה שלא נעשתה עבודת מחקר מעמיקה, של חודשיים עד שלושה לפחות, של כמות וסוגי הרכב בשעות העומס ואת המחיר ישלם ענף ההובלה והציבור. במועצה אומרים שהפיילוט יכשל במידה ולא ימצא פתרון היקפי ואף עלול להחמיר את המצב, היות והמשאיות יאלצו לחנות בשול הדרך תוך סכנה בטיחותית למשתמשי הדרך והעלאת הזיהום כי המנועים ימשיכו לפעול בעת העצירה.

לטענת מועצת המובילים חוסר ההתאמה בא לידי ביטוי בכמה דברים, למשל – מנהרות הכרמל מציעות הנחה בגובה של 40% לרכב עד 12 טון, כאשר המעבר בעיר לאותן משאיות מותר. לעומת זאת, למשאיות מעל 12 טון, לא מוענקת כלל הנחה במנהרות הכרמל, אולם דווקא להן אין אפשרות לנסוע ברחבי העיר. ממגורות דגון אמורות להגביר את הפעילות בשעות הלילה, וזאת על ידי עידוד המדינה בתקציב פרויקט "לילה טוב". אבל הפעילות בלילה עדיין מועטה.

עוד חוסר התאמה בולט בפתיחת שערי הנמל למעבר משאיות בכדי למנוע מעבר בתוך העיר, אלא שנמל חיפה יאפשר למשאיות בעלי היתר כניסה שנתי לנמל, לעבור דרך שערי הנמל. ובפועל – ישנן עשרות משאיות מעל 15 טון ללא אישורי כניסה לנמל, ולמשאיות לא נותר מה לעשות. במועצה גם ביקשו שהכניסה לנמל תתאפשר בשעות בהן מוגבלת תנועת המשאיות בעיר, היינו בשעות 6:30 עד 9:30 ו – 15:00-18:00 בהתאמה לתמרורים. אולם בפועל – הכניסה לנמל מתאפשרת בשעות שאינן חופפות לתמרורים: 07:00-09:00 ו – 16:00-18:00. בנוסף ביקשו במועצה שהכניסה לנמל תתאפשר לכל סוגי הרכב הריקים מדרום לצפון ולהיפך, אולם בפועל לא כל סוגי הרכב יורשו להיכנס.

Print Friendly, PDF & Email
אבי גבאי איכות הסביבה גבי ביטון המשרד להגנת הסביבה חיפה מועצת המובילים משה כחלון משרד האוצר שר האוצר תחבורה תחבורה כבדה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס