תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
מועצת המובילים לשרי האוצר והסביבה: בדקו את ההתנהלות בחיפה עם המשאיות
מערכת תשתיות 14 בינואר 2016 10:47 אין תגובות

בעקבות הגבלת תנועת המשאיות בעיר התחתית בחיפה, פנתה אתמול בערב (ד') מועצת המובילים לשר להגנת הסביבה אבי גבאי ולשר האוצר משה כחלון בבקשה לכנס מידית צוות בדיקה, שיבדוק את אופן ההתנהלות בשטח

Print Friendly, PDF & Email
מועצת המובילים לשרי האוצר והסביבה: בדקו את ההתנהלות בחיפה עם המשאיות

מועצת המובילים לשרי האוצר והסביבה: בדקו את ההתנהלות בחיפה עם המשאיות

בעקבות הגבלת תנועת המשאיות בעיר התחתית בחיפה, פנתה אתמול בערב (ד') מועצת המובילים לשר להגנת הסביבה אבי גבאי ולשר האוצר משה כחלון בבקשה לכנס מידית צוות בדיקה, שיבדוק את אופן ההתנהלות בשטח

לטענת מועצת המובילים, למרות העובדה שמדובר בהגבלות שיוצרות קשיים תפעוליים, שנלווים בעלויות תפעול אותן קשה לדרוש חברות ההובלה, המועצה לקחה חלק פעיל ביוזמה ונתנה את הסכמתה להגבלת תנועת משאיות בצירים עמוסים בעיר התחתית בחיפה מתוך אחריות ציבורית כחלק מהמגמה להפחתת זיהום אוויר. אולם, עובדתית ענף ההובלה חש מרומה, עקב שורת החלטות שגויות בניגוד לסיכומים, כאשר כל העול הכלכלי והתעבורתי נוחת עליו ולא מוצעות לו חלופות ראויות להתמודדות עם הגבלת תנועת המשאיות בעיר.

השר להגנת הסביבה אבי גבאי עם גבי בן – הרוש יו"ר מועצת המובילים
השר להגנת הסביבה אבי גבאי עם גבי בן – הרוש יו"ר מועצת המובילים

הדבר נובע לטענת המועצה מחוסר התאמה בין כל הגורמים השותפים לתהליך. הסיבה לחוסר ההתאמה היא העובדה שלא נעשתה עבודת מחקר מעמיקה, של חודשיים עד שלושה לפחות, של כמות וסוגי הרכב בשעות העומס ואת המחיר ישלם ענף ההובלה והציבור. במועצה אומרים שהפיילוט יכשל במידה ולא ימצא פתרון היקפי ואף עלול להחמיר את המצב, היות והמשאיות יאלצו לחנות בשול הדרך תוך סכנה בטיחותית למשתמשי הדרך והעלאת הזיהום כי המנועים ימשיכו לפעול בעת העצירה.

לטענת מועצת המובילים חוסר ההתאמה בא לידי ביטוי בכמה דברים, למשל – מנהרות הכרמל מציעות הנחה בגובה של 40% לרכב עד 12 טון, כאשר המעבר בעיר לאותן משאיות מותר. לעומת זאת, למשאיות מעל 12 טון, לא מוענקת כלל הנחה במנהרות הכרמל, אולם דווקא להן אין אפשרות לנסוע ברחבי העיר. ממגורות דגון אמורות להגביר את הפעילות בשעות הלילה, וזאת על ידי עידוד המדינה בתקציב פרויקט "לילה טוב". אבל הפעילות בלילה עדיין מועטה.

עוד חוסר התאמה בולט בפתיחת שערי הנמל למעבר משאיות בכדי למנוע מעבר בתוך העיר, אלא שנמל חיפה יאפשר למשאיות בעלי היתר כניסה שנתי לנמל, לעבור דרך שערי הנמל. ובפועל – ישנן עשרות משאיות מעל 15 טון ללא אישורי כניסה לנמל, ולמשאיות לא נותר מה לעשות. במועצה גם ביקשו שהכניסה לנמל תתאפשר בשעות בהן מוגבלת תנועת המשאיות בעיר, היינו בשעות 6:30 עד 9:30 ו – 15:00-18:00 בהתאמה לתמרורים. אולם בפועל – הכניסה לנמל מתאפשרת בשעות שאינן חופפות לתמרורים: 07:00-09:00 ו – 16:00-18:00. בנוסף ביקשו במועצה שהכניסה לנמל תתאפשר לכל סוגי הרכב הריקים מדרום לצפון ולהיפך, אולם בפועל לא כל סוגי הרכב יורשו להיכנס.

Print Friendly, PDF & Email
אבי גבאי איכות הסביבה גבי ביטון המשרד להגנת הסביבה חיפה מועצת המובילים משה כחלון משרד האוצר שר האוצר תחבורה תחבורה כבדה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד