חברת EVR Motors הישראלית טוענת כי היא השלימה בהצלחה פיתוח של טכנולוגיה פורצת דרך אשר תפיק חשמל מטורבינות רוח בכ-40% יותר מטורבינה ממוצעת. החברה מתכוונת להקים פיילוט של 10 טורבינות בישראל ב-2016
פיתוח של סטארטאפ ישראלי יגדיל את תפוקת החשמל מטורבינות רוח ב-40%
חברת EVR Motors הישראלית טוענת כי היא השלימה בהצלחה פיתוח של טכנולוגיה פורצת דרך אשר תפיק חשמל מטורבינות רוח בכ-40% יותר מטורבינה ממוצעת. החברה מתכוונת להקים פיילוט של 10 טורבינות בישראל ב-2016
חברת EVR Motors, סטארטאפ ישראלי מאשקלון, השלימה פיתוח טכנולוגיה חדשנית של גנרטורים מהפכניים להפקת חשמל מטורבינות רוח. על פי החברה, השימוש בגנרטורים אלו בטורבינות רוח במקום בגנרטורים אשר נעשה בהם השימוש היום מעלה את כמות ייצור החשמל מאותן טורבינות ב-20% עד 44%, תלוי במשטר הרוחות בו הטורבינה מוצבת.
מיד עם קבלת תוצאות הניסוי חתמה החברה על הסכמי עקרונות מול 5 חברות מובילות מתחום הרוח להזמנת גנרטורים למתקני פיילוט, ובמידה והפיילוט יצליח, החברה צופה הזמנה של כ-300 גנרטורים, כבר במהלך 2016.
משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ישקיע 1.4 מיליון שקל בהקמת הפיילוט, בו החברה בהובלת חברת רב אנרגיה תקים בישראל 10 טורבינות בהספק של כ-5 קילו-וולט כל אחת, כאשר חלקן יצוידו בגנרטורים של החברה וחלקן בגנרטור המקורי של הטורבינה על מנת לבצע השוואת ביצועים בשטח. פיתוח הטכנולוגיה מומן חלקית ע"י המדען הראשי של משרד הכלכלה, חברת אלסטום הצרפתית ומשקיעים נוספים.
אלי רוזינסקי מנכ"ל החברה: "באי.וי.אר מוטורס שמנו לנו למטרה לעזור להפחית את פליטות גזי החממה בעולם, על ידי הוזלת מחיר החשמל מאנרגיות מתחדשות, למחיר שיהיה משתלם יותר מייצור חשמל מדלקים מחצביים, כעת השלמנו צעד חשוב בדרך למטרה זו".
חברת EVR Motors הוקמה בשנת 2012, ע"י 3 יזמים, אלי רוזינסקי, ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. ויקטור, מהנדס חשמל מומחה במגנטים ומערכות אלקטרומכניות, אשר פיתח מנועים חשמליים עבור צוללות וטילים בליסטים בברה"מ, חשב על מבנה חדש לתצורה המגנטית של גנרטורים אשר יאפשר יעילות גבוהה במיוחד במהירות סיבוב משתנות כפי שיש בטורבינות רוח. אליו הצטרפו רוסלן, מהנדס מכונות ורכבים ע"מ להוציא את הרעיון לפועל, ואלי, מהנדס אלקטרוניקה ואיש פיתוח עסקי ע"מ להפוך את הרעיון למוצר מסחרי.