כך אמר בכנס גזטק להסבת התחבורה בישראל לגז טבעי סגן הנשיא לפיתוח העסקי של קבוצת FCA. צ'רוטי: הגז הטבעי נותן לצרכן הסופי יתרון חשוב על הדלקים האחרים מבחינת החסכון בעלויות. בשנה שעברה מכרו באירופה יותר מכוניות המונעות על גז טבעי ממכוניות חשמליות"
וירג'יליו צ'רוטי בכנס גזטק: הטכנולוגיה של תחבורה בגז טבעי היא מוכנה, זמינה ובטוחה
כך אמר בכנס גזטק להסבת התחבורה בישראל לגז טבעי סגן הנשיא לפיתוח העסקי של קבוצת FCA. צ'רוטי: הגז הטבעי נותן לצרכן הסופי יתרון חשוב על הדלקים האחרים מבחינת החסכון בעלויות. בשנה שעברה מכרו באירופה יותר מכוניות המונעות על גז טבעי ממכוניות חשמליות"
וירג'יליו צ'רוטי, סגן נשיא לפיתוח עסקי, קבוצת FCA. כנס גזטק לתחבורה של תשתיות. צילום: אדיר פטל
בכנס גזטק לתחבורה של תשתיות שנערך ב-10.9 בסינמטק תל אביב נאם וירג'יליו צ'רוטי, סגן הנשיא לפיתוח העסקי של קבוצת FCA, הכוללת את הרכבים פיאט ואיווקו. הקבוצה מייצרת גם רכבי גז טבעי ואוטובוסי גז טבעי, ומכרה עד היום כ-700,000 רכבי נוסעים המונעים בגז טבעי ויותר מ-40,000 רכבי שירות כבדים המונעים בגז טבעי. "הבשורה שלנו בשבילכם היום לגבי התחבורה בגז הטבעי היא שהטכנולוגיה מוכנה, היא זמינה והיא בטוחה", פתח את דבריו.
צ'רוטי המשיך: "כיום יש בכללי 1.2 מיליארד רכבים בעולם, כשצורת התדלוק השלישית הכי נמכרת היא CNG (בנזין במקום הראשון ואתנול במקום השני כי בברזיל משתמשים בו בצורה מאסיבית, לפי קארוטי. א.פ), אז זאת צורת תדלוק זמינה ועובדת. כשמדברים על הפליטות, תקן יורו 6 של האיחוד האירופאי הוא התקן שכולם שואפים לאמץ וישראל כמדינה שרוצה לשתף פעולה ולהפחית פליטות היא צריכה להשתלב בו".
צפו בנאום של וירג'יליו צ'רוטי בכנס גזטק לתחבורה:
צ'רוטי האיטלקי דיבר על מדינת האם שלו והשימוש המאסיבי בה בגז טבעי לתחבורה: "איטליה היא המדינה המובילה היום מבחינת השימוש בגז הטבעי לתחבורה עם 900,000 רכבים המונעים על גז טבעי. המדינה באיטליה לא מנהיגה מס בלו על ה-CNG ולכן המחיר על הגז הטבעי לתחבורה הרבה יותר נמוך, למרות שהמחיר של ה-CNG עצמו הוא גבוה יותר מהמחירים של הבנזין והדיזל. באיטליה אין לנו גז טבעי, אז ישראל מהבחינה הזאת יכולה לקפוץ קדימה בקנה מידה גדול הרבה יותר".
בהמשך השווה צ'רוטי את שיטת ההנעה בגז טבעי לשיטת ההנעה בחשמל: "היום בעולם מכוניות חשמליות הן יותר סקסיות מגז טבעי לתחבורה, אך חשמל מיוצר היום בעולם מיותר מ-50% פחם אז CNG זה יותר טוב מתחבורה חשמלית מבחינת הזיהום. הגז הטבעי נותן לצרכן הסופי יתרון חשוב על הדלקים האחרים מבחינת החסכון בעלויות. בשנת 2014 נמכרו באירופה 94,000 מכוניות המונעות על גז טבעי לתחבורה, לעומת 58,000 מכוניות בלבד המונעות על חשמל. הגז הטבעי נותן לצרכן הסופי יתרון חשוב גם על הדלקים האחרים מבחינת החסכון בעלויות".
לסיכום, אמר צ'רוטי כי החשיבות הסביבתית של הגז הטבעי לתחבורה לא נעצרת בגז הטבעי עצמו, אלא ממשיכה בפוטנציאל של הרכבים עצמם בדלקי העתיד: "חשוב לציין שכל הרכבים שעובדים על CNG יכולים לעבוד גם על ביו-מתאן, צורת התדלוק לרכבים הנקייה ביותר שידועה היום, שהיא עוד לא כלכלית אבל מקווים שהיא תהיה בעתיד".
הגז הטבעי לא זהה בהרכבו בכול העולם. הגז הטבעי הישראלי הוא אחד הנקיים בעולם, כלומר למעלה מ-99% מתאן, בעוד שבמקורות אחרים הגז ה טבעי עשוי להכיל מימן-גופריתי ו/או אמוניה, שעשויים לגרום לקורוזיה של מנועי שריפה-פנימית, וכן לגרום לקורוזיה של צינורות בדוודים יוצרי קיטור.