משרד התחבורה מתכנן להגביל משמעותית את כניסת המשאיות לאיזורים בהם מתקיימות העבודות על הרכבת הקלה. מועצת המובילים: "זוהי פגיעה במאות מיליוני שקלים בפרויקטים שכבר יצאו לדרך, הנזק יעלה על התועלת"
מועצת המובילים למשרד התחבורה: מתנגדים להגבלת תנועת המשאיות
משרד התחבורה מתכנן להגביל משמעותית את כניסת המשאיות לאיזורים בהם מתקיימות העבודות על הרכבת הקלה. מועצת המובילים: "זוהי פגיעה במאות מיליוני שקלים בפרויקטים שכבר יצאו לדרך, הנזק יעלה על התועלת"
עם תחילת העבודות על הרכבת הקלה באזור גוש דן, שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הנחה את עובדי משרדו להקים צוות מקצועי שיכלול את משרד התחבורה, עריית ת"א ומשטרת ישראל, על מנת לבחון את ההמלצה להגביל משמעותית את כניסת המשאיות לאזורים בהם מתבצעות העבודות ולאזורים הסמוכים להם המושפעים מכך.
השבוע פנתה בעניין זה מועצת המובילים למנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי. בפנייה נכתב שכל תנועת המשאיות הינה מקצועית ותכליתה היא לספק מענה לצרכים עסקיים בתחום המסחר והתעשייה ולתנופת הבנייה באזורים שונים בעיר. לטענת מועצת המובילים, מערך העבודה בענף הבנייה מאופיין בעמידה בזמנים, הן מבחינת התייצבות העובדים והן מבחינת אספקת החומרים וכל עיכוב בא לידי ביטוח בנזק של מאות מיליוני שקלים.
עוד מוסיפה מועצת המובילים בפנייתה, כי חוסר באספקת חומרי גלם, ייצור תגובת שרשרת של השבתת כל הפעילויות קשורות וכתוצאה מכך גם על כל הפעילויות העסקיות באזור. במועצת המובילים מתרעמים על כך שהעבודות צפויות להימשך 6 עד 8 שנים, ולא ייתכן שבמשך כל התקופה הזו, אי אספקה של טובין לאזורי העבודות, תהיה מכת מוות לת"א בפרט ואזור גוש דן בכלל. הרעיון להגביל תנועת משאיות פועל בכיוון ההפוך לצורך המיידי להמשיך את הפעילות הכלכלית של העיר באופן שגרתי ככל שניתן. בין השאר, מבקשים במועצת המובילים, להתיר תנועת משאיות בכביש 20 בכדי לפתוח צירים עמוסים ולנווט את המשאיות לנתיבים המרוחקים ממוקדי העבודה ובכך לסייע לשחרר לחצי תנועה.
במועצת המובילים מדגישים, כי גם לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, הקבלנים המלונות ועוד שותפים לעמדה זאת.
לדברי גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "המשאיות משרתות את בתי החולים בת"א, מובילות מזון וחומרי בניין. פגיעה בהתנהלותן השגרתית עלולה לפגוע בשירותים הניתנים לתושבים ואף לעצור את תנופת הבנייה בעיר".