המנוע כרגע במבחנים וייכנס לייצור מלא באמצע השנה הבאה. לא רק שהמנוע פולט פחות חלקיקים מזהמים בשל העובדה שהוא מונע על ידי הגז הטבעי הפחות מזהם – החברה גם מייצרת אותו עם ממיר קטליטי שמפחית את הזיהום פי עשר
חברת Cummins הוציאה מנוע גז טבעי חדש לאוטובוסים
המנוע כרגע במבחנים וייכנס לייצור מלא באמצע השנה הבאה. לא רק שהמנוע פולט פחות חלקיקים מזהמים בשל העובדה שהוא מונע על ידי הגז הטבעי הפחות מזהם – החברה גם מייצרת אותו עם ממיר קטליטי שמפחית את הזיהום פי עשר
תמונה ראשית: מנוע הגז הטבעי של Cummins לאוטובוסים
חברת הרכבים Cummins Westport Inc מכירה לשוק מנוע גז טבעי חדש בגודל בינוני של 6.7 ליטר, שישמש להנעת אוטובוסי בית ספר בקנדה. החברה הציגה את המנוע החדש בתצוגת אוטובוסי בתי הספר של צפון אמריקה. המנוע מבוסס על פלטפורמת מנוע דיזל ISB6.7, שנחשב למוביל בתעשיית מנועי האוטובוסים הבינוניים.
המנוע יכול לעבוד גם על CNG (גז טבעי דחוס), גם על LNG (גז טבעי נוזלי), גז טבעי שנוצר במזבלות או ביוגז שנוצר במעכלים אנארוביים. הפיצ'ר החשוב הוא ממיר קטליטי תלת-כיווני חדיש שמותקן ישירות על המנוע מבלי להצטרך להתחשב בפילטרים מיוחדים או בהפחתת חלקיקים מסוימים כמו שיש בממירים של מנועי הדיזל כיום. כאמור, הממיר ישמש כדי להפחית את הפליטות של גזי החממה מהמנוע עד פי 10 מהמצב במנועי דיזל.
בחודש הבא יגיע לישראל ג'ון בורג'ס מחברת Cummins לכנס גזטק המיוחד שעורך אתר תשתיות לקידום התחבורה בגז טבעי בישראל. להרשמה ולפרטים לחץ כאן