מדענים ממשרד האנרגיה האמריקאי חוברים לנציגי תעשייה כדי ללמוד, לחקור ולפתח טכנולוגיית מנוע שמשתמשת בו זמנית בגז טבעי ובדלק כדי למקסם את המאפיינים הטובים ביותר מכל מנוע
משרד האנרגיה האמריקאי הקים צוות עבודה מיוחד לבחינת רכבים המונעים בגז טבעי
מדענים ממשרד האנרגיה האמריקאי חוברים לנציגי תעשייה כדי ללמוד, לחקור ולפתח טכנולוגיית מנוע שמשתמשת בו זמנית בגז טבעי ובדלק כדי למקסם את המאפיינים הטובים ביותר מכל מנוע
תמונה ראשית: תחבורה ירוקה. צילום: שאטרסטוק
מדעני משרד האנרגיה האמריקאי חוברים למדענים ונציגים של חברות הרכב פורד וקרייזלר בניסיון להמציא מנוע שיעבוד בו זמנית גם על גז טבעי וגם על דלק נוזלי כמו בנזין או סולר. הפרויקט גם מכוון להפחתת צריכת הדלק וגם לנצל את הקפיצה הפתאומית באספקת גז טבעי בארה"ב.
רכבים שמשלבים גם דלק וגז גז טבעי קיימים כבר זמן מה, אבל בניגוד לדעה הרווחת שמדובר במנוע שמנצל את שני הדלקים, מדובר בעצם במנוע שמנצל כל פעם דלק אחר. בדרך כלל מה שיקרה זה שהמנוע ינצל את כל אספקת הגז הטבעי שלו ואז יעבור לנצל את הדלק. המדענים מקווים לצאת עם מנוע שינצל בו זמנית את הדלק ואז הגז הטבעי וכך יביא להתייעלות אנרגטית מקסימלית של המנוע.
לגז הטבעי יש התנגדות גדולה בהרבה מהדפיקות, שמתרחשות כשהתערובת של הדלק והאוויר ניצתת בצילינדר של המנוע. ערבוב של גז טבעי עם דלק יאפשר למנוע לרוץ בלי העשרה של הדלק ועם זמן הצתה אופטימלי – תהליך שיאפשר יעילות גבוה יותר של המנוע והורדה למינימום של התנאים שיכולים ליצור דפיקות ונזק פוטנציאלי למנוע.
גם בישראל התחום של הגז הטבעי לתחבורה פורח ולאחר שהשר להגנת הסביבה אבי גבאי אמר כי זה נושא "דרמטי", תשתיות עורך כנס מקצועי בינלאומי בנושא שיביא את התחום צעד אחד קדימה. להרשמה ולפרטים לחץ כאן