יממה וחצי מתחילת מסעו לרוחב האוקיינוס הפסיפי, שתוכנן לקחת 6 ימים, אולץ המטוס הסולארי לנחות ביפן עקב תנאי מזג אוויר קשים. ברטנרד פיקארד, מקים הפרויקט וטייס המטוס הסולארי: "כל מה שיכולנו לעשות נעשה. במזג האוויר איננו יכולים לשלוט. זאת המשמעות של חקר"
המטוס הסולארי נאלץ לנחות ביפן: בכל זאת שבר את שיא הטיסה הסולארית
יממה וחצי מתחילת מסעו לרוחב האוקיינוס הפסיפי, שתוכנן לקחת 6 ימים, אולץ המטוס הסולארי לנחות ביפן עקב תנאי מזג אוויר קשים. ברטנרד פיקארד, מקים הפרויקט וטייס המטוס הסולארי: "כל מה שיכולנו לעשות נעשה. במזג האוויר איננו יכולים לשלוט. זאת המשמעות של חקר"
המטוס הסולארי Solar Impulse 2, שנמצא במהלך מסע להקפת העולם בעזרת כוח סולארי בלבד, אולץ לנחות ביפן עקב תנאי מזג אוויר קשים. המטוס נחת 36 שעות לאחר שהחל את המסע מסין להוואי לרוחב האוקיינוס הפסיפי, שהיה אמור לקחת לו 6 ימים של טיסה רצופה. בכך המטוס דחה במעט את הדרך שלו להפוך לכלי הטיס הראשון בהיסטוריה שסובב את העולם ללא טיפת דלק פוסילי אחת.
הטייס השוויצרי אנדרה בורשברג, שותפו של ברנרד פיקארד ומי שהיה אמור להטיס את המטוס לבדו למשך כל הטיסה מעל האוקיינוס הפסיפי, אמנם נאלץ לנחות הבוקר – אך היממה וחצי ששהה באוויר עדיין קבעו את השיא למשך הטיסה הסולארית הרצופה הארוכה ביותר גם מבחינת המרחק וגם מבחינת הזמן.
המטוס, המכוסה בכ-17,000 תאים סולאריים, יצא לדרכו מסביב לעולם כבר בחודש מרץ ובינתיים עבר את הדרך ללא תקלות, אך מההתחלה היה ידוע כי קטע הדרך לרוחב האוקיינוס הפסיפי צפוי היה להיות החלק המאתגר ביותר במסע. הצוות כבר נמצא לאחר חודש של המתנה למזג האוויר המתאים לטיסה בשדה התעופה בסין. הבעיה של המטוס היא שלא רק שהוא צריך רוחות אחוריות שידחפו אותו קדימה, הוא גם צריך לקבל מספיק אור שמש במהלך היום כדי להטעין את הסוללות שלו לקראת הטיסה בלילה.
[wysija_form id="4"]