רשות החשמל מפרסמת מספר טעויות בולטות שהאזרחים שוגים לעשות בבואם לשלם את חשבון החשמל שלהם. הבאנו את הפירוט של הרשות, כולל: הזכות לקבלת פיצוי בגין נזק ישיר למכשירי חשמל, הזכות לקבל חשבון חד חודשי, הזכות להנחה בחשבון החשמל ועוד
רשות החשמל: לא צריך לשלם ריבית על הפיגור כשחברת החשמל שולחת את החשבון באיחור
רשות החשמל מפרסמת מספר טעויות בולטות שהאזרחים שוגים לעשות בבואם לשלם את חשבון החשמל שלהם. הבאנו את הפירוט של הרשות, כולל: הזכות לקבלת פיצוי בגין נזק ישיר למכשירי חשמל, הזכות לקבל חשבון חד חודשי, הזכות להנחה בחשבון החשמל ועוד
בשבועות האחרונים יותר ויותר פניות מגיעות לרשות החשמל, הגוף המפקח על חברת החשמל, לפיהן צרכני חשמל מקבלים את חשבונות החשמל שלהם לאחר שמועד התשלום פג ומתבקשים לשלם ריבית פיגורים לאור האיחור בתשלום.
אולם, מה שרבים מצרכני החשמל לא יודעים הוא שאין הם מחויבים לשלם ריבית זו במקרים כאלה, וחברת החשמל מונחית להחזיר את ריביות הפיגורים לצרכנים. על לפי אמות המידה של רשות החשמל, צרכן אשר קיבל חשבון החשמל באיחור, צריך לפנות לחברת החשמל, לעדכן אותה באיחור קבלת החשבון וחובתה של חברת החשמל לקבל את התשלום ללא ריבית פיגורים.
לדברי מרב יוסף, ראש אגף צרכנות ברשות החשמל, "לפי אמות המידה של רשות החשמל, חשבון החשמל צריך להגיע ללקוח בתוך 72 שעות ממועד שליחתו. אם חשבון החשמל לא הגיע ללקוח לפי אמות מידה אלו, חברת החשמל לא יכולה לדרוש ממנו לשלם ריבית פיגורים." עוד הוסיפה יוסף, כי לאור תלונות רבות שהתקבלו באגף צרכנות של רשות החשמל בשבוע האחרון, הרשות בוחנת השתת קנס על חברת החשמל בגין כל יום איחור בקבלת חשבון החשמל.
אך לא רק איחור בקבלת חשבון החשמל, ישנן זכויות רבות המגיעות לצרכן החשמל ולרוב הציבור לא מודע להן –
הזכות לקבל חשבון חד חודשי – רובנו מקבלים חשבונית לתשלום של חודשיים בשימוש החשמל. אולם, מסתבר שזו לא גזירה משמיים ואם אתם מעדיפים לחלק את התשלומים ולשלם 300 ₪ בחודש במקום 600 בחודשיים, זה אפשרי, רק צריך לבקש.
מונה תשלום מראש – צרכן רשאי לבקש שיותקן לו מונה תשלום מראש – משמע מונה שמספק כמות שנקבעת מראש של צריכת חשמל עליה הוא משלם מראש ולא בדיעבד. מונה זה מתאים לשימוש כאשר קיימים חובות ולמניעת ניתוק החשמל לצרכן.
הזכות לקבלת שירות תוך שעתיים – במקרה והתברר שתקלה היא במתקן של חברת החשמל, על חברת החשמל לתקן את התקלה בהקדם ולא יאוחר משעתיים ממועד קבלת ההודעה על התקלה.
הזכות לקבלת פיצוי עבור עיכוב – צרכן שחיבורו לחשמל התעכב כתוצאה מעיכוב בחברת חשמל שחרגה מהתאריך המוסכם, זכאי לקבל פיצוי בגין עיכוב זה.
הזכות לקבלת פיצוי בגין נזק ישיר למכשירי חשמל – צרכן שמכשיר שברשותו נפגע באופן ישיר כתוצאה מאחד האירועים באספקת החשמל, יפוצה על ידי חברת החשמל.
הזכות להנחה בחשבון החשמל – ישנן מספר קבוצות באוכלוסייה שזכאיות להנחה בחשבון החשמל. על מנת לבדוק את הזכאות יש לבקר באתר רשות החשמל.
[wysija_form id="4"]