תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
מחירי הדלק יורדים – אך מחירי התחבורה הציבורית נשארים אותו דבר
מערכת תשתיות 2 במרץ 2015 14:41 אין תגובות

בחודשים האחרונים הוזלו מחירי הדלק בשיעור מצטבר של למעלה מ-10%. בעלי כלי הרכב נהנים מכך, אולם נוסעי האוטובוסים והרכבת ממשיכים לשלם אותו המחיר שמגלם בתוכו את מחירי הדלקים בשיאם

Print Friendly, PDF & Email
מחירי הדלק יורדים – אך מחירי התחבורה הציבורית נשארים אותו דבר

מחירי הדלק יורדים – אך מחירי התחבורה הציבורית נשארים אותו דבר

מנכ"ל ארגון "תחבורה היום ומחר", תמר קינן, קוראת לשר התחבורה, ישראל כץ ולראשי משרד התחבורה להוזיל באופן מיידי את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית בעקבות הירידה העולמית במחירי הנפט. לדבריה, בחודשים האחרונים הוזלו מחירי הדלק בשיעור מצטבר של למעלה מ-10%, גם לאחר ההתייקרות בתחילת מרץ. בעלי כלי הרכב נהנים מכך, אולם נוסעי האוטובוסים והרכבת ממשיכים לשלם אותו המחיר שמגלם בתוכו את מחירי הדלקים בשיאם בשל מנגנון קביעת התעריפים האנכרוניסטי

בתמונה הראשית: אוטובוס. שאטרסטוק

באוקטובר 2013 בכנס יום התחבורה הציבורית של "תחבורה היום ומחר". במצב הנוכחי אין לדעת כמה זמן תמשך עבודת הועדה ומתי יאושרו ויכנסו לתוקף המלצותיה. ​לדברי קינן, "לא יתכן שבכל התקופה הזו הממשלה תגביר במו ידיה את האטרקטיביות של נסיעה בכלי רכב פרטיים תוך פגיעה בשכבות המוחלשות שעלויות הנסיעה הם מרכיב חשוב בהוצאותיהם. כרגע אין די בהקפאת מחירים עד לקביעת מחירים חדשים כי יש בכך הנצחה של העיוות לחודשים ארוכים ויש צורך בהוזלה מיידית.

מנכ"ל ארגון "תחבורה היום ומחר", תמר קינן. תצלום: יח"צ
מנכ"ל ארגון "תחבורה היום ומחר", תמר קינן. תצלום: יח"צ

תימחור כרטיסי הנסיעה כיום נעשה שלא בצורה מסודרת ולכן נוצרים פערים לא הגיוניים, בדרך כלל לרעתם של תושבי הפריפריה. מבדיקה השוואתית שערכה קבוצת "פרלמנט צעירי הצפון" במספר קוי אוטובוסים התגלה שהתשלום לקילומטר נסיעה נע בין 26 אגורות לק"מ בקו תל אביב – חיפה ועד ל-86 אגורות בקו חצור הגלילית – כרמיאל. לדברי תמר קינן, "זהו פער של 230% לרעת תושבי הצפון שטעון טיפול מיידי. הנוסעים לא יכולים להמתין עד שענינם יטופל בקצב הפוליטי של מדינת ישראל".

[wysija_form id="4"]

Print Friendly, PDF & Email
אוטובוס ארגון דלק מחירי הדלק מחירי התחבצ פריפריה תחבורה היום ומחר תחבורה ציבורית תמר קינן

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד