חברת החשמל הטמיעה יישום חדש של תכנת ניווט IGO לאיתור עמודים ומתקני חשמל שאינה תלויה בחיבור לאינטרנט. התוכנה מתעדכנת מספר פעמים בשנה וכוללת מיפוי של שטחים פתוחים
חברת החשמל הטמיעה תוכנה שתקצר את זמני האיתור של מתקנים עם תקלות בכ-90%
חברת החשמל הטמיעה יישום חדש של תכנת ניווט IGO לאיתור עמודים ומתקני חשמל שאינה תלויה בחיבור לאינטרנט. התוכנה מתעדכנת מספר פעמים בשנה וכוללת מיפוי של שטחים פתוחים
בתמונה הראשית: עובד חברת החשמל משתמש בתוכנת ה-IGO. קרדיט: חברת החשמל
בעבר, על מנת לאתר עמודים ומתקני חשמל כולל מקומות נדחים ומרוחקים, עובדי חברת החשמל היו מאתרים אותם באמצעות מפת נייר ייעודית, שיחות טלפון למנהלי ההשגחה וידע מוקדם של העובדים הוותיקים המכירים את השטח.
במהלך השנה האחרונה חברת החשמל רכשה כ-1,200 רישיונות לתוכנת הניווט IGO והתאימה את היישום לצורכי חברת החשמל. היישום, מוטמע בטלפונים החכמים של עובדי השטח הנדרשים להגיע במסגרת עבודתם גם לאזורים פתוחים ומבודדים. במהלך אירוע הסערה האחרונה הוטמעו כ-600 יישומי IGO מותאמים בקרב עובדי השטח. המערכת סייעה להם לאתר את מיקום מתקני חשמל בצורה מהירה יותר ובכך קצרה את זמני ההגעה ותחסוך לחברה סכום מוערך של כ-20 מיליון שקלים.
היוזמה הינה של עובד מחוז הדרום בחטיבת הלקוחות בחברה, אלכס בן-שלמה, כחלק מתהליך התייעלות ושיפור מתן השירות ללקוחות. המערכת הוטמעה על-ידי עובדי אגף מערכות מידע ותקשוב של חברת החשמל. התוכנה מקצרת את זמן ההגעה בכ-90%, הן לעמודים ולמתקני חשמל באזורים אורבניים ואף יעילה יותר באזורים פתוחים, ובישובים ללא כתובות מסודרות.
מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן: "המעבר של עובדי השטח לשימוש באפליקציות ובאמצעים דיגיטליים עכשוויים הוא חלק ממהלך כולל של הטמעת טכנולוגיה מתקדמת לטובת שיפור השירות ללקוח וצמצום זמני אי אספקת חשמל בנוסף לכך שמדובר במהלך ירוק אשר יתרום לאיכות הסביבה, מעבר לתועלותיו הכלכליות הישירות".