נמל אשדוד היה אמור לקנות את החשמל שלו מתחנת הכוח אתגל של שיכון ובינוי אך זו לא עמדה בהסכם ולכן הוא בוטל. הנמל צורך מדי שנה כ-35 מגה-וואט של חשמל בשנה, בסכום של כ-20 מיליון שקלים
נמל אשדוד ביטל את ההסכם עם שיכון ובינוי וירכוש חשמל פרטי מדליה
נמל אשדוד היה אמור לקנות את החשמל שלו מתחנת הכוח אתגל של שיכון ובינוי אך זו לא עמדה בהסכם ולכן הוא בוטל. הנמל צורך מדי שנה כ-35 מגה-וואט של חשמל בשנה, בסכום של כ-20 מיליון שקלים
בתמונה: דימוי של תחנת הכוח דליה. צילום: יח"צ
ההסכם מוערך בחסכון לנמל של כ-6% עד 7% מעלות החשמל, מה שיביא לנמל חסכון כספי של מעל למיליון שקלים בשנה. הסכם רכישת החשמל בין הנמל לתחנת הכוח דליה יחל באוגוסט 2015 לתקופה של עשר שנים כאשר לאחר 5 שנים יהיו לצדדים אופציות יציאה מהחוזה.
ההסכם עם חברת שיכון ובינוי בוטל לאחר ששיכון ובינוי הבטיחה להגדיל את תחנת הכוח אתגל במידה שתוכל לספק מספיק חשמל לנמל, אך זו לא הצליחה להגדיל את תחנת הכוח לאחר שדלק פרשה מהפרויקט.
תחנת הכוח דליה צפויה לייצר כ-870 מגה-וואט, שהם בין 6.5% ל-7% מכושר הייצור המתוקן של משק החשמל ועלות הקמתה מוערכת בכ-5 מיליארד שקל, היא מתוכננת להתחיל לפעול באמצע 2015. דליה אנרגיות מוחזקת על ידי קרן תשתיות ישראל (20%), משק אנרגיה (47.7%), חירם-אפסילון (25.6%) וחברת אס.אי אינט-אנרג' גרופ (6.7%).
35 מגה וואט בשנה? זה משפט עילג מכל בחינה. גם אם זה צ"ל 35,000 מגה-וואט-שעה זה עדיין לא 20 מש"ח. חשמל בעלות 20 מליון ש"ח שווה בערך 45,000 מגה-וואט-שעה. תלוי בחוזה עם היח"פ – זה גם יכול להגיע ל50,000.