תחליפי דלקים וטכנולוגיות ישראליות מעוררים סקרנות בתעשיית הרכב הגרמנית
12 חברות ישראליות מתחום הרכב יצאו לסבב פגישות עם BMW, אאודי ודאימלר
משלחת של חברות ישראליות יצאה אמש לסבב פגישות עסקיות במפעלי יצרניות הרכבים: BMW, אאודי ודאימלר (מרצדס). בין החידושים, מתוצרת כחול לבן, שיוצגו לענקיות הרכב הגרמניות: טכנולוגיה מהפכנית להארכת חיי סוללה ברכב חשמלי, גלגל חוסך אנרגיה, "קבלי על" ("Super Capacitors") לחיסכון אנרגטי ורכב חשמלי מתקפל. המשלחת היא יוזמה של משרד הכלכלה, משרד ראש הממשלה, ומכון הייצוא.
מטרת המשלחת, המונה 12 חברות ישראליות – רובן מתחום תחליפי הדלקים וטכנולוגיות בתחום הרכב החשמלי, היא לבחון שיתופי פעולה אפשריים בין החברות הישראליות לענקיות הרכב מגרמניה. בין החידושים שיוצגו לענקיות הרכב הגרמניות: טכנולוגיה מהפכנית להארכת חיי הסוללה ברכב חשמלי באמצעות סוללת אלומיניום, חברה ישראלית ש"מהנדסת מחדש" את הגלגל, בצורה שחוסכת אנרגיה, טכנולוגיה בתחום "קבלי על" ("Super Capacitors") שפיתחה דרך יעילה וחסכונית לחיסכון אנרגטי, בעיקר לאוטובוסים, טכנולוגית מיזוג אוויר חדשנית ורכב חשמלי מתקפל.
"ממשלת גרמניה משקיעה בשנים האחרונות תקציבים גבוהים לעידוד פיתוח פתרונות לתחבורה ירוקה והציבה לעצמה יעד של מכירת מיליון רכבים חשמליים עד שנת 2020", מסרה חמדת שגיא, הנספחת המסחרית של מינהל סחר חוץ בברלין. "בשנת 2012 חתמו מינהלת תחליפי הדלק במשרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה הגרמני הסכם שיתוף פעולה בתחום התחבורה הברת קיימא וכעת אנו עדים לכך שגם יצרניות הרכב הגרמניות, בעצם פתיחת הדלתות אליהן לחברות הישראליות, מכירות ביתרונות הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית"
אורי פחטר, מנהל מחלקת פרויקטים בין- לאומיים ומדינות יעד במכון היצוא אמר כי "ב.מ.וו, אאודי ודאיימלר משקיעות תקציבי ענק במו"פ בכלל ובפתרונות בתחום ההנעה האלטרנטיבית בפרט. לחברות הישראליות אשר תשתתפנה במפגשים בגרמניה יש הזדמנות יוצאת מן הכלל לפגוש מקבלי החלטות בכירים, לחשוף את הפתרונות והחידושים שלהן בפניהם וליצור בסיס לשיתופי פעולה עתידיים עם יצרניות הרכב המובילות הללו".
ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי ברבעון הראשון של השנה עמד הסחר עם גרמניה על סך של כ-1.95 מיליארד דולר. סך הייצוא מישראל לגרמניה בשלושת החודשים הנ"ל הסתכם בכ-464 מיליון דולר, המהווים עלייה של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תחומי הייצוא העיקריים היו מתעשיות ההי-טק.