משלוח ראשון של המכונית החשמלית של החברה הגיע השבוע למדינה. טסלה מבטיחה כי תבנה רשת כלל ארצית של תחנות הטענה ומרכזי שירות
מודל S של טסלה מגיע לסין
יצרנית הרכב טסלה ערכה השבוע משלוח ראשון של מכוניות סדאן חשמליות לנהגי סין, זאת לאחר שקיבלה את ההזמנות באוגוסט בשנה שעברה. המשלוח כלל שמונה רכבים.
"בשלב מסוים בשלוש או ארבע השנים הבאות אנו נייסד ייצור מקומי", אמר מנכ"ל החברה אלון מאסק. החברה מבטיחה כי תבנה רשת כלל ארצית של תחנות הטענה ומרכזי שירות מהר ככל האפשר.
אחד מהתנאים למכירת הרכבים החשמליים הוא היכולת להטעינם, דבר המצריך ציוד הטענה המותקן בביתו או משרדו של הלקוח. המחסור בתשתית עבור רכבים חשמליים מנע מהחברה כניסה מוקדמת יותר לשוק הרכבים הפרטיים הגדול בעולם בו נמכרו כ-18 מיליון יחידות בשנה שעברה.
"השהינו כמה ממשלוחי הלקוחות רק לכמה חודשים על מנת להבטיח שכאשר יקבלו את מכוניתם תהיה להם חוויה טובה, וכמה מהם היו מתוסכלים מכך" אמר מאסק. "פגשתי אותם והתנצלתי. אני מאמין שפתרנו את העניין".
חרף דאגות באשר למספר המצומצם של מרכזי השירות של טסלה במדינה החברה ממשיכה כעת עם משלוחי המכוניות. "אנחנו נשלח אותם אפילו אם מרכזי השירות רחוקים", אמר מנכ"ל טסלה. " אנו מעדיפים שיהיו להם את המכוניות עם שירות שלא יהיה הכי טוב, מאשר שימתינו עד שימצא שירות היכן שאנו מעדיפים שיהיה".
לדבריו של מאסק טסלה מקווה לחבור לשני מפעילים ארציים של רשת אלקטרונית ושוקלת להשקיע כמה מאות מיליוני דולרים בתשתית הטענה בסין הכוללת פאנלים סולאריים משלה. בד בבד הופעתן של תחנות הטענה חשמליות יכולה לגבור במהירות שכן זיהום האוויר התעשייתי הוא בעיה קשה בסין והרשויות דוחקות בנהגים לפנות לפתרון החשמלי.
מודל S בארצות הברית עולה 71,000 לפני זיכוי מס. אותו מודל בסין עולה 118,000 דולר שכן עלות המשלוח, מסי ערך מוסף ומסי יבוא מעלים את המחיר במידה ניכרת.