בפיצוץ שבוצע לקראת הצהריים, נפתח התוואי שארכו 4.6 ק"מ, בין הצד המזרחי לצד המערבי של הר גילון
מהיום: צמד חדש של מנהרות מחבר בין עכו לכרמיאל
בתמונה: פריצת המנהרות בקו הרכבת לכרמיאל. אלבטרוס
הרכבת מתקרבת לגליל: בפיצוץ מבוקר שבוצע היום (ד') בליבו של הר גילון בגליל המערבי, נפרצה השנייה מבין צמד המנהרות של קו הרכבת החדש הנסלל אל העיר כרמיאל. המנהרות שאורכן כ-4.6 ק"מ, הן חלק מפרויקט בניהולה של חברת נתיבי ישראל, להקמת מסלול נסיעה חדש באורך של 23 ק"מ, שיחבר את כרמיאל אל קו מסילות החוף באיזור עכו. בעוד כשלוש שנים, ישמש המסלול את קו הרכבת שבין כרמיאל לחיפה ולמרכז הארץ
מנהל פרויקט רכבת עכו-כרמיאל, המהנדס איתמר גליל, סיפר כי הפרויקט מבוצע בהתאם ללוחות הזמנים ומסגרת התקציב, שהיקפה כ-2.8 מיליארד שקל. בשלב הבא בפרויקט תחל הקמת מערכת התשתית במנהרות. אורכה של כל מנהרה, הינו 4625 מטרים, והן מחוברות ביניהן ב-18 מנהרות קשר.
האדריכל שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל, אשר קיבלה בשנת 2010 את האחריות על סלילת הקו לכרמיאל, ציין כי החברה ממשיכה במקביל בתכנון הארכת הקו לקריית שמונה. "העבודות בפרויקט כוללות יצירת תוואי שיתאים למהירות נסיעה של 160 קמ"ש", אמר ברס, "לצורך כך אנו מזיזים כבישים, מקימים גשרים חדשים מעל נחל נעמן ומטים את נחל חילזון. בתום הפרויקט, נשיב לשטח אלפי פקעות של רקפות ומיני צמחים, הנשמרים בתקופת העבודות על ידי רשות הטבע והגנים בשמורת אפק".
מברוק !!!