תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
נפרצה מנהרה ראשונה בקו הרכבת עכו-כרמיאל
מערכת תשתיות 13 באפריל 2014 22:25 אין תגובות

המנהרה נפרצה בפיצוץ מבוקר שבוצע בעומק של כ-200 מטרים מתחת ליישוב גילון; קו הרכבת החדש בין עכו לכרמיאל הינו קו הרכבת החשמלית הראשונה הנבנה בארץ

Print Friendly, PDF & Email
נפרצה מנהרה ראשונה בקו הרכבת עכו-כרמיאל

נפרצה מנהרה ראשונה בקו הרכבת עכו-כרמיאל

 בתמונה: פועלי הכרייה מניפים דגלי ישראל וסין. צילום: אלבטרוס

הבוקר (א') נפרצה מנהרת גילון, אחת משתי מנהרות הרכבת לכרמיאל. המנהרה נפרצה בפיצוץ מבוקר שבוצע במנהרות הכרם בעומק של כ-200 מטרים מתחת ליישוב גילון.  המנהרות יהוו חלק מקו הרכבת החדש באורך 23 ק"מ הנסלל בין עכו לכרמיאל ושהינו קו הרכבת החשמלית הראשונה הנבנה בארץ, במקביל לקו נוסף המוקם בקו הרכבת המהירה לירושלים. ביום רביעי הבא צפויה הפריצה במנהרה השנייה.

מנהל פרויקט רכבת עכו-כרמיאל, המהנדס איתמר גליל, סיפר כי הפרויקט מבוצע בהתאם ללוחות הזמנים ומסגרת התקציב, שהיקפה כ-2.8 מיליארד שקל. בשלב הבא בפרויקט תחל הקמת מערכת התשתית במנהרות. אורכה של כל מנהרה, הינו 4625 מטרים, והן מחוברות ביניהן ב-18 מנהרות קשר.

לאחר הפיצוץ המבוקר ופיזור העשן, הפועלים בשני ראשי הכרייה של שותפות החברות דניה סיבוס וחברת התשתיות הסינית CCECC, נפגשו במנהרות, התחבקו והניפו את דגלי ישראל וסין.

"הרכבת מתקרבת לגליל וזוהי בשורה משמחת לתושבי ישראל לכבוד ליל הסדר", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, " לפני כחודש נבחרו החברות הבינלאומית להנחת המסילות, ציוד התקשורת והאיתות. לפני כשבועיים הגיעו לישראל קרונות ראשונים המותאמים להפעלה חשמלית ובשבוע הבא נסיים את כריית המנהרה השנייה. בעוד שלוש שנים נוכל לנסוע ברכבת בשעה וחמישים דקות מכרמיאל לתל אביב"

האדריכל שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל, אשר קיבלה בשנת 2010 את האחריות על סלילת הקו לכרמיאל, ציין כי החברה ממשיכה במקביל בתכנון הארכת הקו לקריית שמונה. "העבודות בפרויקט כוללות יצירת תוואי שיתאים למהירות נסיעה של 160 קמ"ש", אמר ברס, "לצורך כך אנו מזיזים כבישים, מקימים גשרים חדשים מעל נחל נעמן ומטים את נחל חילזון. בתום הפרויקט, נשיב לשטח אלפי פקעות של רקפות ומיני צמחים, הנשמרים בתקופת העבודות על ידי רשות הטבע והגנים בשמורת אפק".

Print Friendly, PDF & Email
חשמלית ישראל כץ כרמיאל מנהרה רכבת תחבורה תשתיות

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד