תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
ועדת הכלכלה החלה לדון בצו בטיחות מכלי הגז
מערכת תשתיות 10 באפריל 2014 12:31 אין תגובות

נציגי החברות הקטנות: הרגולציה לא קשורה לבטיחות ותעלה את מחיר הגז. משרד האנרגיה והמים: מדובר בחיי אדם – ספק הגז צריך להיות אחראי

Print Friendly, PDF & Email
ועדת הכלכלה החלה לדון בצו בטיחות מכלי הגז

ועדת הכלכלה החלה לדון בצו בטיחות מכלי הגז

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, החלה לדון אתמול (ד') בבקשת משרד האנרגיה והמים להעביר את הסדרת נושא הטיפול בבלוני הגז הביתי מצו הפיקוח על מצרכים ושירותים לצו הגז העוסק בבטיחות ורישוי, במסגרת צמצום חקיקת החירום בנושאים לא הכרכיים. מנהל מינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, חן בר יוסף, הסביר כי התקנות משמרות את המצב הקיים ונועדו להחליף את חקיקת החירום. לדבריו, המטרה היא לשמור על הבטיחות בכל הקשור לטיפול בבלוני הגז המיטלטלים.

מנכ"ל חברת די אנד אס המייבאת ומשווקת ציוד מחנאות, דוד דרייר, טען מנגד כי התקנות כתובות בצורה מבלבלת וסותרת ואין להן אח ורע בעולם. הוא הוסיף כי במדינות מתקדמות כמו גרמניה או שוויץ ניתן להחליט מיכלי גז קטנים בקלות ובשליש מחיר ביחס לישראל, בעוד בארץ אסור להחזיק מיכל של 450 גרם גז ללא אישורי כיבוי אש. "זה לא הגיוני בעליל שאפשר לתדלק מכונית בגז, אבל בתחנת הגז אי אפשר למלא מיכל גז. התקנות רק גורמות לאלתורים ופוגעות בבטיחות", אמר.

מנכ"ל אמגזית, אבי אשכנזי, טען כי מזה שנה שירותי הכיבוי לא מנפיקים אישורים והבירוקרטיה מקשה על מכירת המכלים הקטנים. "אנחנו לא ממלאים מכלים כי אין לנו אישור, אז אנשים הולכים לחאפרים שהם גם ככה לא עומדים בתקנות", אמר אשכנזי. הבעלים של חברת אובק גז, תמים יאסין, הוסיף כי אין קשר בין הצו לבין הבטיחות, ואמר כי הוא יחמיר את המצב הקיים. "אם עד עכשיו הצרכן שילם 30% יותר, אז מעכשיו הוא ישלם 50% יותר, והמגרש יהיה ריק משחקנים קטנים שיתחרו", אמר יאסין.

במשרד האנרגיה והמים דחו את הטענות. מנהל תחום בטיחות הגז במשרד, יהודה גסנר, אמר כי החוק מאפשר מכירה של מכלים אבל מישהו צריך להיות אחראי למקרה של אסון, וזה ספק הגז. הוא הוסיף כי נושא האישורים של כיבוי אש סודר ואין בעיה להשיג רישיון. בר יוסף הוסיף כי מדובר בחיי אדם. הוא הסביר כי אם אדם ימלא מיכל של אמגזית פעם אחרי פעם במקומות אחרים ובסוף יתרחש פיצוץ, אמגזית תטען שהיא לא אחרית כי היא לא מכירה את המכל. לכן, אמר בר יוסף, התקנות נועדו לקבוע כי מי שממלא את המכל הוא גם אחראי.

היו"ר ברוורמן ביקש לבחון האם לא ניתן לצמצם את הרגולציה בלי לפגוע בבטיחות, והוסיף כי גם בשוויץ ובגרמניה דואגים לבטיחות לא פחות מאשר בישראל. לדבריו, "לעיתים עושה רושם שבישראל הכל כסת"ח. מי שהולך לפי החוק לא יכול להתקדם והצרכנים רק יוצאים מופסדים ומשלמים על עודף הבירוקרטיה והסרבול". ח"כ ברוורמן אב ביקש מנציגי משרד האנרגיה לבדוק האם החקיקה המקלה בגרמניה או בשוויץ גורמת ליותר פיצוצי גז מאשר בישראל – או שכאן יש יותר פיצוצים למרות הרגולציה. כאמור, הוועדה החלה את הדיון בתקנות אך לא סיימה לאשרן בשל קוצר הזמן ותקיים ישיבה נוספת בנושא לאחר הפגרה.

Print Friendly, PDF & Email
אבישי ברוורמן גז בישול ועדת הכלכלה משק הגז משרד האנרגיה צו בטיחות מכלי הגז

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס