הקרונות צפויים לספק את המענה הראשוני לקווים שיופעלו בחשמל ב-2018: הקו המהיר לירושלים וקו עכו-כרמיאל
קרונות ראשונים המותאמים להפעלה חשמלית נמסרו לרכבת ישראל
בתמונה: הקרונות החדשים המותאמים להפעלה חשמלית. רכבת ישראל
אבן דרך משמעותית בפרויקט הרכבת החשמלית: מערך רכבת ראשון המותאם להפעלה בעידן החשמל נמסר ביום חמישי האחרון לרכבת ישראל מחברת BOMBARDIER הקנדית. החוזה בין רכבת ישראל וחברת BOMBARDIER נחתם ב-2010 ובמסגרתו תספק בומברדייה 150 קרונות דו-קומתיים מודרניים לרכבת ישראל. המסירה הנוכחית היא הסנונית הראשונה מתוך 72 קרונות נוספים המיועדים כולם להפעלה חשמלית ואשר צפויים לספק את המענה הראשוני לקווים שיופעלו בחשמל ב-2018: הקו המהיר לירושלים וקו עכו-כרמיאל.
הרכבת החשמלית, שיטת ההפעלה המקובלת ברוב המדינות המתקדמות, תאפשר בעתיד שיפור משמעותי בזמן הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת ושדרוג יכולת ההאצה והבלימה.הרכבות החשמליות גם יפיקו פחות רעש וייזהמו פחות את האוויר.
כיום מפעילה רכבת ישראל מערכי רכבת קומותיים הכוללים 6 קרונות ובהם כ-750 מקומות ישיבה. בעידן החשמלי, יופעלו רכבות עם 8 קרונות ובהם כ-1,030 מקומות ישיבה, גידול של כ-37% במספר מקומות הישיבה.
הקרונות המותאמים לעידן החישמול יתאימו לנסיעה במנהרות שאורכן מעל ל-2 ק"מ ובין השאר להפעלה בקו המהיר בין ת"א לירושלים, תוך יישום תקנים אירופאים מתקדמים לבטיחות אש. כמו כן יתאימו הקרונות החדשים גם למהירות נסיעה מירבית של 140-160 קמ"ש. במקביל להעלאת מהירות הנסיעה, הותקנה בקרונות מערכת בלימה אלקטרו-פניאומאטית, המאפשרת בלימה מהירה ויעילה יותר. לקרונות גם נוספו מערכות מתקדמות לבקרה ושליטה המאפשרות, בין היתר, ממשק עם קטר חשמלי ושליטה בזרוע הפנטוגרף (המאפשרת קבלת חשמל מקו המתח העילי) והותקנו בהם מערכות ניהול אנרגיה.
-
במקביל למשלוח הקרונות מימשה רכבת ישראל את האופציה מול חברת BOMBARDIER להסבתם של שאר קרונות הרכבת לנסיעה ברשת חשמלית. התהליך צפוי להימשך 4 שנים כאשר בתקופת הביניים, עד לתום הסבת רשת הרכבות לחשמל (הצפוי לשנת 2020) תופעלנה במקביל רכבות חשמליות ודיזל. בתקופה זו הקרונות יהיו דו תכליתיים ויוכלו לפעול גם על ידי קטר דיזל וגם על ידי קטר חשמלי. לפיכך, קרונות הכוח הפועלים על קטרי הדיזל ובהם הגנראטורים שמספקים חשמל למערכות, ימשיכו לפעול עד ל-2020.
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר כי "רכבת ישראל נערכת בכל המישורים לקראת כניסתה לעידן הרכבות החשמליות. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים. התאמת הקרונות, כבר כיום, להפעלה ברשת מסילות חשמלית מתבצעת במקביל לקידום מכרזי החשמול ולהתקדמות העצומה בהקמת פרויקטי תשתית הרכבת לירושלים ולכרמיאל".
מר יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדייה ישראל, אמר לאחר מסירת הקרונות: "אנו שמחים לקחת חלק בשותפות עם רכבת ישראל בפתיחת עידן חדש – עידן החישמול. חברת בומברדייה תמשיך את מחויבותה העמוקה לרכבת ישראל ותסייע לה באתגרים המורכבים להשגת היעדים של עידן החישמול".
כל העולם רץ קדימה לפיתוח סוללות ותחבורה ציבורית ללא קווי חשמל.
הפיגור כאן כל כך עצום שזה בלתי נתפס
בע"ה. פניתי לחברת משאבי האנוש וההשמה "שילוב", כדי להציע את מועמדותי כמפקח איכות על הביצוע של הקרונות החדשים המיועדים לקו הרכבת המהירה ולכרמיאל. הובטח לי שנציג ממשאבי האנוש יתקשר אלי, אחרי שמועמדותי אושרה.
היה ידוע שהמועמדות לאייש את המשרה היה עד תאריך 17.02.2016 – מה בקשר למועמדותי? אפשר להתקשר אלי: 050-7837350 בברכה: אליעזר רוטנברג.