את המחקר ערך מועדון הרכב האמריקאי AAA שמצא כי טמפרטורות נמוכות יכולות לצמצם את הטווח ביותר מ-50 אחוז
מחקר חדש: מזג האוויר משפיע על טווח הנסיעה של רכבים חשמליים
מחקר שנערך על ידי מועדון הרכב האמריקאי AAA מצא כי הטווח בו יכולה לנסוע מכונית חשמלית פר הטענה משתנה באופן ניכר בהתאם למזג האוויר. מהמחקר עלה שטמפרטורות נמוכות או גבוהות יחסית מביאות לירידה משמעותית בטווח הנסיעה. המועדון ערך את המבחנים על המודל של חברת ניסן מ-2013, Leaf, המודל של מיצובישי מ-2012, iMiEV, והגרסה החשמלית של פורד פוקוס מ-2014.
במהלך המחקר בטריות המכוניות הוטענו ולאחר מכן נסעו על גבי מכונה עם גלגלים, הנקראת דינמומטר (dynamometer), בחדר אקלים מבוקר עד שהסוללה התרוקנה.
הטווח הממוצע פר הטענה ברכבים החשמליים השונים במבחן של AAA עמד על 169 קילומטרים ב-24 מעלות צלזיוס, אך צנח ליותר מחצי – ל-69 קילומטרים בלבד – ב-6.5 מעלות. חום גם הביא לירידה בביצועי המכונית, אך במידה פחותה: המכונית הגיעה בממוצע ל-111 קילומטרים בהטענה מלאה ב-35 מעלות, כשליש פחות ממה שעשתה ב-24 מעלות.