הסינים פועלים לקראת לאחסון 100,000 רכבים לאורך העיר הנגג'ואו בארבע שנים הקרובות. המודל עתיד להתפשט לערים נוספות
צילום: מתוך הסרט של ארון רוקט
מכונית לפי שעה: כך נראה מודל שיתוף המכוניות החשמליות בסין
זיהום האוויר בסין, הצפת הכבישים באינספור כלי רכב והיעדר מקומות חניה עבורם הם נתונים ידועים שמככבים בראשי הרשימות השחורות בעולם. ולכן אין פלא שהסינים הלכו בעקבות הצרפתים והקימו מיזם לשיתוף מיני-מכוניות חשמליות. חברת קנדי (KTG – Kandi Techhnologies Group), חברה סינית לייצור מכוניות חשמליות, מייצרת עבור המיזם מעין מכונית סמרט חשמלית שיכולה לנסוע 75 מייל במהירות של עד 50 מייל לשעה.
המכוניות מאוחסנות במכונה אוטומטית שבה הן עומדות בשורות זו על גבי זו והן נמסרות על פי דרישת הצרכן. את המכוניות ניתן לשכור עבור 3.25 דולר לשעה. המודל הנוכחי נבנה לפי מערכת שיתוף האופניים בהנגג'ואו, המערכת הגדולה בעולם לשיתוף אופניים, שהתרחבה בינתיים לערים אחרות בסין כבייג'ינג ושנגחאי.
אלן רוקט שיצר סרט קצר על מערכת השיתוף הסינית מתאר כיצד המערכת תתפתח – "התוכנית של קנדי היא לבנות במימון ממשלתי וחיצוני 750 מכונות אוטומטיות רק בעיר הנגג'ואו לאורך ארבע השנים הבאות באמצעות מיזם משותף עם חברת הרכב גלי (Glee Automotive) שיכלול כ-100,000 רכבים חשמליים של קנדי שיאוחסנו בהן. המודל עתיד להתפשט לערים ואזורים נוספים כדוגמת שנגחאי, שאנדונג והאינאן. שני מוסכים של מכונות הושלמו בהנגג'ואו בחודשים האחרונים ו-18 נוספים נמצאים תחת בנייה".
מיזם זה כאמור אינו הראשון מסוגו בעולם ובפאריס פועל מזה שנתיים שירות Autolib, המציע 3,000 מכוניות זעירות חשמליות ב–6,600 עמדות טעינה. גם עיריית תל אביב עתידה להקים מערכת לשיתוף מכוניות והוציאה לשם כך מכרז באוקטובר האחרון. בניגוד למערכות בפאריס ובהנגג'ואו שפועלות על טהרת הרכב החשמלי המערכת התל אביבית תערב גם מכוניות רגילות. לפי המכרז המכוניות שיסופקו יהיו בדרגת זיהום 5 לכל היותר כאשר 50% מהן יחויבו לאפשר נסיעה רצופה של 100 ק”מ לפחות.
צפו: כך נראה מודל שיתוף המכוניות של חברת "קנדי".
אני מבקש לדעת את הסימבול של החברה בבורסה האמריקאית וגם בבורסה הסינית.
תודה
מה הסמל שלכם בבורסה?