המתקן עתיד לקום כבר במהלך 2015 ולספק את צרכי התעשיינים שלא יזכו לקבל את החיבור לרשת החלוקה
מתקן דחיסה לגז טבעי בתעשייה יוקם בעלות של 5 מיליון דולר
מתקן לדחיסת גז עבור תעשייה ותחבורה עתיד לקום באזור קיבוץ יגור בהשקעה כוללת של כ-5 מליון דולר. מי שמוביל את הפרויקט הוא שר התשתיות לשעבר, יוסף פריצקי, שפועל בתחומי האנרגיה מזה זמן. מפעל הדחיסה יוכל לספק צילינדרים דחוסים של גז טבעי, אותם ניתן יהיה להעביר לתעשיינים שרשת החלוקה תגיע אליהם בהמשך או לא תגיע אליהם כלל. בכדי להשתמש בגז הדחוס ייצטרכו בעלי המפעלים להתקין מפחית לחץ שיוריד את לחץ הגז מ-250 בר ללחץ הרצוי עבור צרכי המפעל.
פריצקי מסר היום ל"תשתיות" כי את הגז הטבעי ירכשו בעלי המדחסה בשלב ראשון ממאגר "תמר" ובהמשך גם מ"לוויתן". את הגז יבקשו בעלי המתקן למכור למשווקים השונים (דלק, דור אלון, סופרגז ועוד) ומשם אל הצרכנים המפוזרים באזור. יש לציין שבכדי לקדם את הפרויקט יצטרכו היזמים לקבל את האישורים הסטטוטוריים הרלוונטיים ובהם היתרי בנייה, היתרים מהועדה המחוזית ומרשות הגז. תאריך היעד לתחילת פעילות הפרויקט היא שנת 2015.
"אנחנו נעדיף לא לעסוק כלל בשיווק של הגז אלא רק באספקה שלו" הבהיר פריצקי " עם זאת, אם יהיה מפעל שיאפשר לנהג שלו, שיודע להוביל חומרים מסוכנים, לקחת את המיכלים ולפרוק אותם במפעל, כמו שנעשה בחו"ל, אנחנו נשמח לשתף פעולה גם עם זה". בהמשך דבריוציין השר לשעבר כי ההסבה המפעלית תהיה ככל הסבה המתחברת לרשת החלוקה אלא שבמקרה הנוכחי, הזנת הגז תגיע מן המיכל. "גם החזר ההשקעה יהיה מהיר בהינתן זה שמחירו של גפ"מ היום הוא פי 2.5 ממחירו של גז טבעי".
נכון להיום פועל מתקן דחיסה של חברת סופרגז באזור התעשייה של אלון תבור ומתקן נוסף של חברת "דלק" באשדוד. פריצקי מבהיר כי הוא בטוח בלוקיישן הנבחר שבסמוך ליגור. כאשר הוא נשאל האם אינו חושש מאפקט NIMBY (זה שמוציא אנשים להאבק כנגד מפעלי תשתיות הסמוכים למקום מגוריהם) הוא משיב בשלילה. "המתקן ימוקם ליד פסי רכבת, באזור של מסדרונות תשתית ותוך שמירה על ריחוק ממקום יישוב".