התחנה שתיפתח בצריפין תספק "ליטר גז טבעי כ-50% ממחיר ליטר בנזין", כך מבטיח מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג
דלק: תחנת תדלוק בגז טבעי תוקם בישראל כבר במהלך 2014
התחנה הראשונה לתדלוק בגז טבעי דחוס, שתוקם בצריפין, תספק "ליטר גז טבעי כ-50% ממחיר ליטר בנזין", כך מבטיח מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג. תחנת התדלוק ומנפקת הגז הן סנוניות ראשונות לקראת הסדרת החסמים הרגולטורים והסטטוטוריים הכרוכים בכניסת הגז הטבעי לענף התחבורה. במסגרת הפרויקט יינתן פתרון לכלי רכב מונעי גז טבעי חדשים (OEM) ולכלי רכב שהוסבו לשימוש בגז טבעי. בנוסף, מקדמת "דלק גז טבעי" הקמת מתקן דחיסה רחב היקף של גז טבעי (CNG) במתקן פי גלילות באשדוד.
מנכ"ל דלק, אבי בן אסאייג אמר כי "הגז הטבעי לתחבורה, CNG, הוא האמצעי היחיד, הזמין באופן מיידי והזול ביותר, כדי לממש את יעדי ממשלת ישראל להפחתת התלות בנפט גולמי בשיעור של 30% בשנת 2020 ובשיעור של 60% בשנת 2025". בן אסאייג הוסיף כי "כפי שהתרחש במדינות מערביות שיישמו את מהפכת הגז הטבעי בתחבורה, גם בישראל צפוי כי מחיר ליטר אקוויולנט גז טבעי לעמוד על כ–50% ממחיר הבנזין והסולר. אזרחי מדינת ישראל והמגזר העסקי מוציאים כ-45 מיליארד שקל על דלק בשנה והנזק הבריאותי כתוצאה מזיהום האוויר נאמד בכ-5 מיליארד שקל. יישום מהפכת הגז הטבעי בתחבורה במדינת ישראל יביא להפחתה של מיליארדי שקלים בהוצאה על דלק ובעליות זיהום האוויר בישראל".
גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז טבעי אמר כי הוא צופה שעד שנת 2025 יוקמו בישראל כ-150 תחנות תדלוק ציבוריות בגז טבעי. עוד אמר זילברמן כי "דלק גז טבעי תוביל את מהפכת הגז הטבעי לתחבורה, ותפעל לקדם את השימוש בגז טבעי בתחבורה הן מבחינת החיסכון הכלכלי הטמון ברפורמה והן מבחינת שמירה על איכות הסביבה. על הממשלה לסיים בדחיפות את מלאכת התקינה בתחום ולפעול במהירות המרבית להסרת החסמים בענייני התכנון והרישוי של רכבים המונעים בגז טבעי, ולהסדיר את מדיניות המיסים לשנים הבאות".
כמות כלי הרכב המונעים בגז טבעי גדלה בעשור האחרון בשיעור ממוצע של כ-23% בשנה, וכיום יש כ-16 מיליון כלי רכב המונעים בגז טבעי ברחבי העולם. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) מעריכה כי עד 2018 יוכפל היקף השימוש בגז טבעי לתחבורה ויעמוד על כ-100 BCM בשנה.