תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
הביקורת מתגברת: מחר ייערכו 2 דיונים בכנסת על תוואי הרכבת לאילת
מערכת תשתיות 20 באוקטובר 2013 12:19 אין תגובות

במכתב ששלחו חמישה ח"כים ליו"ר הכנסת נכתב כי ראוי שחברי הכנסת והציבור יקבלו תשובות לשאלות מהותיות הנוגעות לפרויקט והשלכותיו

Print Friendly, PDF & Email
הביקורת מתגברת: מחר ייערכו 2 דיונים בכנסת על תוואי הרכבת לאילת

הביקורת מתגברת: מחר ייערכו 2 דיונים בכנסת על תוואי הרכבת לאילת

מחר (ב') יתקיימו דיונים בשתי וועדות כנסת שונות בעניין קו הרכבת המתוכנן לאילת. הדיונים ייערכו בעקבות הביקורת הציבורית והמקצועית הרחבה לפרויקט, שהולכת ומתגברת בשבועות האחרונים. במכתב ששלחו חמישה חברי כנסת ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, נכתב כי "נראה שההחלטה על יישום הפרויקט נעשית ללא דיון ציבורי רחב, וללא השקיפות הנדרשת מפרויקטים בסדר גודל כזה". יו"ר הכנסת אישר את בקשת חברי הכנסת לערוך דיון מהיר בנושא בוועדת הכלכלה מחר.

כשעתיים לפני שתתכנס ועדת הכלכלה, גם ועדת הפנים והגנת הסביבה תערוך דיון בנושא הרכבת לאילת, ובו צפוי להשתתף השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, אשר היה היחיד מבין חברי ועדת השרים לענייני פנים שהצביע לפני כשבועיים נגד אישור תוואי הפרויקט. לפני כעשרה ימים יצא פרץ בהכרזה כי "מסלול האישורים החפוז של הרכבת לאילת יכול להפוך למסלול מהיר להרס הטבע והתיירות בנגב בכלל ובאילת בפרט". המשרד להגנת הסביבה הזהיר כי פרויקט הרכבת לאילת "הינו פרויקט התחבורה היבשתית הגדול והיקר ביותר שהוצע אי פעם", וכי "מאז נדון הנושא בממשלה הקודמת, נוספו נתונים ומידע חדש, השופך אור על הפרויקט ובעיקר מעלה שאלות קשות ונוקבות ביחס להיתכנותן של המטרות שהפרויקט הגדיר לעצמו. מכיוון שמדובר בפרויקט שעלותו נאמדת בעשרות מיליארדי שקלים, ישנה חשיבות רבה שחברי הוועדה הנכבדים יכירו את השאלות ויתמודדו איתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסביר בעבר כי להקמת הפרויקט יש חשיבות לאומית, שכן רכבת לאילת תוכל לדבריו לשמש כחלופה יבשתית לתעלת סואץ, ובכך תחזק את מעמדה הבינלאומי והאזורי של ישראל. נציין כי בניתוח שנערך לאחרונה על ידי פרופסור ערן פייטלסון מן האוניברסיטה העברית וצוות מומחים מתחומים גיאו-אסטרטגיים, תחבורה יבשתית, תחבורה ימית והיבטים סביבתיים, נכתב כי אף חברת ספנות לא תעשה שימוש בגשר מעין זה משום שהוא יהיה נחות בכל פרמטר מהחלופה של תעלת סואץ.

התמונה העולה מניתוח זה שנערך עבור מרכז שאשא למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטה העברית והחברה להגנת הטבע, היא שהקמת הרכבת עלולה להתברר כפיל לבן, שעלותה הכלכלית גבוהה ביותר, בעוד שתועלותיה מוטלות בספק. החברה להגנת הטבע, שמובילה קמפיין למען עצירת הפרויקט עד שייבחנו השלכותיו באופן מקיף, מוסרת כי "הציבור הישראלי חייב לדעת שכל פרויקט, במיוחד פרויקט עתיר משאבים כזה, שיעלה למדינה מיליארדי שקלים רבים, ייבחן ויישקל באופן מקצועי ומקיף".

שר התחבורה, ישראל כץ, המקדם את הפרויקט משנת 2009, סבור כי הרכבת לאילת תתרום לפיתוח כלכלי של הנגב ואילת, ותאפשר את חיבור הפריפריה הדרומית למרכזי המסחר והכלכלה באזור המרכז. במשרד התחבורה מעריכים כי עלות הפרויקט צפוי להגיע לעשרות מיליארדי שקלים ותומכים בהקמת קו הרכבת במימון של ממשלת סין, ובביצוע של חברות תשתית סיניות. במשרד גם בוחנים את שיתופן של ממשלות זרות אחרות, כמו ממשלות ספרד וצרפת.

במכתב ששלחו חמשת חברי הכנסת תמר זנדברג, אראל מרגלית, מרב מיכאלי, דב חנין ואיתן כבל, ליו"ר הכנסת, נכתב כי "פרויקט הרכבת לאילת הינו פרויקט עצום בקנה מידה ישראלי. ראוי כי דיון יתקיים בכנסת, על מנת שחברי הכנסת והציבור יוכלו לקבל תשובות לשאלות מהותיות, כמו – מה יהיה התוואי? מי יבנה אותו? כמה הוא יעלה למדינה? האם הוא יגרום לנזקים סביבתיים, ואם כן לאיזה? אלה שאלות שראוי שאת התשובות אליהן יענו בטרם יוצא הפרויקט אל הפועל, וכדי למנוע את ועדת החקירה הבאה".

Print Friendly, PDF & Email
איכות הסביבה בנימין נתניהו החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה ועדות הכנסת עמיר פרץ ערן פייטלסון קו הרכבת לאילת תשתיות ותחבורה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס